Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 07 aug 2018 10:47

Vreemd van Wahoo. De Di2 oplossingen zijn sowieso voorlopig het enige wat ik echt minder vind dan bij Garmin. Geen (direct) inzicht in batterijstatus, geen afstellingsmogelijkheid via de Bolt, geen keuze opties voor de knoppen op de shifters en dus geen goede indicatie van de versnellingen...... Ik ga ook even "zeuren" bij support want hoe meer mensen dit opmerken hoe meer kans van slagen toch :-)?
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 08 aug 2018 08:06

Al een tijde terug heb ik Strava Premium niet vernieuwd omdat ik er weinig gebruik van maakte, echter nu zie ik dat er 3 verschilende paketten beschikbaar zijn die beter passen en goedkoper zijn (5€ p/m -> 2€ p/m).

Wat ik wilde weten is of de "Training" versie werkt met de BOLT supported features? (live segments, routes, starred segments, bijvoorbeeld)

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 08 aug 2018 10:15

tomtom schreef: 07 aug 2018 10:47 ...geen keuze opties voor de knoppen op de shifters en ...
Da's niet helemaal waar volgens mij (?) Ik hem mn linkershifter op mn mtb zodanog ingesteld dat hij een pagina verspringt. Shiften doe ik dus full-sync met rechts.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 511
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 08 aug 2018 10:24

raven14 schreef: 03 aug 2018 09:50
Kluus schreef: 31 jul 2018 23:56
- Sinds de update komt mijn bolt iedere keer met de vraag “Crashes found upload?” na het opstarten. Dit heb ik nog niet kunnen oplossen...
Hier ook, belemmert verder geen functionaliteit maar toch vervelend. Heb jij hierover al feedback gehad van Wahoo support?
Iniddels feedback van support dat ze een nieuwe versie van de companion app hebben uitgebracht (1.14.6) voor iOS waarin dit probleem opgelost moet zijn:

https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... 0000466930

Ik zie deze versie echter nog niet terug in de app store.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 aug 2018 10:56

Kluus schreef: 08 aug 2018 10:24
raven14 schreef: 03 aug 2018 09:50
Kluus schreef: 31 jul 2018 23:56
- Sinds de update komt mijn bolt iedere keer met de vraag “Crashes found upload?” na het opstarten. Dit heb ik nog niet kunnen oplossen...
Hier ook, belemmert verder geen functionaliteit maar toch vervelend. Heb jij hierover al feedback gehad van Wahoo support?
Iniddels feedback van support dat ze een nieuwe versie van de companion app hebben uitgebracht (1.14.6) voor iOS waarin dit probleem opgelost moet zijn:

https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... 0000466930

Ik zie deze versie echter nog niet terug in de app store.
Bij Apple heeft dat altijd wat tijd nodig omdat ze alles eerst "beoordelen" voordat de apps of updates worden vrijgegeven in de Appstore. Bij Android staat alles "direct" in de store
Aeroad
Grail
Ultimate

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 aug 2018 10:59

Juppehup schreef: 08 aug 2018 10:15
tomtom schreef: 07 aug 2018 10:47 ...geen keuze opties voor de knoppen op de shifters en ...
Da's niet helemaal waar volgens mij (?) Ik hem mn linkershifter op mn mtb zodanog ingesteld dat hij een pagina verspringt. Shiften doe ik dus full-sync met rechts.
Volgens Wahoo zelf kan dat niet: https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... 4a6023ec25. M.a.w. je linker shifterknop correspondeert ALTIJD met de functie van de linkerknop op je Bolt (in beeld) en rechts idem dito. Lang vasthouden correspondeert met de zijknoppen (boven=links en beneden=rechts). Op zich niet direct een slechte oplossing maar heel gebruiksvriendelijk is het ook niet. Op mijn Di2 vragen kwamen (op z'n Amerikaans) lekker onduidelijke antwoorden. Korte versie; misschien komt er een update waarin de verzetten echt zichtbaar zijn.
Aeroad
Grail
Ultimate

IIlIIIlIIII
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2017 12:03

IIlIIIlIIII 08 aug 2018 12:22

Goedemiddag,

Weet er iemand of je zelf -manueel- workouts op de Bolt kunt zetten, dus zonder Today's Plan of Trainingspeak. Ik heb namelijk geen zin om te betalen voor TP voor gewoon een paar workouts te maken.

Bij voorbaat dank

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 08 aug 2018 15:28

TP kun je geloof ik workouts maken en dan in je calender zetten. Ik heb dat zo gedaan voor als ik op de rollers ga en daar heb ik niet voor hoeven betalen.
Je moet wel telkens de workout in de toekomst zetten anders krijg je ze niet te zien.

edhaas
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:49

edhaas 09 aug 2018 14:24

edhaas schreef: 02 aug 2018 09:13
jaapieaap schreef: 31 jul 2018 14:24 Wahoo heeft gister een nieuwe update online gezet. Ik wil deze graag op mijn bolt zetten echter pakt ie met geen mogelijkheid een update op.
Zowel via de app als op de bolt zelf geeft ie geen melding (up to date WF09-1980 )

Is het iemand anders wel gelukt? Die irri bug met de sync van komoot routes is erg storend en dit heeft men nu juist (alweer) opgelost...
Voor de update werkte bij mij de sync van in Komoot geplande routes naar de Wahoo Elemnt app op de iPhone niet. Syncen naar de Elemnt Bolt lukte nog wel.

Volgens de releasenotes zou een Komoot sync issue zijn opgelost:
BOLT WF09-1983 - 30 July, 2018
FIXED: issue causing ELEMNT/BOLT crashes related to low memory
FIXED: issue causing ELEMNT/BOLT not to recover rides after battery dies
FIXED: issue with Komoot route sync
FIXED: issue with Fitif Power meter not pairing
FIXED: various other bug fixes

Na de update worden geplande routes bij mij ook niet meer gesynchroniseerd met de Bolt!

Ik heb het probleem bij Wahoo gemeld, maar ben benieuwd of het meer voorkomt.

Overigens is er wel een workaround: Ga in de Wahoo Elemnt app naar Routes-Synchroniseer van web-Komoot en kies Autorisatie annuleren. Meld je vervolgens weer aan met je Komoot account. Vervolgens lukt de synchronisatie éénmalig.
Het probleem is opgelost. Ik kreeg netjes een mail van Wahoo Customer Ops:

This note is a follow-up to your ticket. We want our customers to be happy with our products and support. We appreciate your patience while this issue was remedied.
The ELEMNT Companion app version 1.14.6 was released on August 6th. Please visit the App Store to download the latest version. A fix was included for your specific issue.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 09 aug 2018 14:36

Ik kwam er vandaagf ook achter dat RwGPS nu ook betalend is voor turn by turn informatie (Que sheet) en POI.... man man... niet te doen zo.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 aug 2018 15:12

Gewoon lekker zonder TBT rijden, works every single time...

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 09 aug 2018 15:47

Even een soort van algemeen vraagje, maar ik heb nu eenmaal een Wahoo Bolt.
Is er een niet al te ingewikkelde manier om van een bestaande route het start en eindpunt te veranderen?
V.b. Ik heb een route van de " Ronde van de Westfriese Omringdijk". Deze heeft echter een stuk of 4 startpunten, en geen van die punten is in de buurt, terwijl de route zowat langs mijn huis voert.
Ik zou dus de route graag intact willen laten, aangezien er ook door enkele steden gereden wordt, en juist dan de navigatie wel handig is, maar dus het start en eindpunt wat meer in de buurt willen hebben.
Kan dit met Komoot of Strava makkelijk worden aangepast, of moet je de hele route opnieuw maken?

Plaats reactie