Pedalen niet los te krijgen
Het probleem is aluminiumoxide en daar doet kruipolie niks mee, laat staan WD40.
Ammonia en gepast geweld.
Desnoods crank eraf, pedaal demonteren en pedaalas in een zware bankschroef en dan met een zware plastic hamer afwisselend los en vastslaan om de oxide te breken.
Desnoods crank eraf, pedaal demonteren en pedaalas in een zware bankschroef en dan met een zware plastic hamer afwisselend los en vastslaan om de oxide te breken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pedaal demonteren zou niet nodig hoeven zijn. Pedaalarm in de bankschroef (doek er omheen ter bescherming) en dan met een verlengde sleutel moet lukkn.Keezx schreef: ↑14 aug 2018 22:40 Het probleem is aluminiumoxide en daar doet kruipolie niks mee, laat staan WD40.
Less is bore
- Teleflubbie
- Forum-lid
Dit heb ik ook gehad met een oudere racefiets, die ik van mijn broer had gekregen.
Van alles geprobeerd (kruipolie, etc.).
De uiteindelijke oplossing was: krank verhitten met een gasbrandertje. Hierdoor zet de krank wat uit ten opzichte van het pedaal. Vervolgens kon ik het pedaal eigenlijk zonder al te veel forceren losdraaien.
Succes!
Van alles geprobeerd (kruipolie, etc.).
De uiteindelijke oplossing was: krank verhitten met een gasbrandertje. Hierdoor zet de krank wat uit ten opzichte van het pedaal. Vervolgens kon ik het pedaal eigenlijk zonder al te veel forceren losdraaien.
Succes!
Bij zoiets doet impact het vaak wel , waar het met gewoon draaien met een lange arm niet gaat.daniel1975 schreef: ↑15 aug 2018 06:53Pedaal demonteren zou niet nodig hoeven zijn. Pedaalarm in de bankschroef (doek er omheen ter bescherming) en dan met een verlengde sleutel moet lukkn.Keezx schreef: ↑14 aug 2018 22:40 Het probleem is aluminiumoxide en daar doet kruipolie niks mee, laat staan WD40.
Gaat het wel , des te beter...
Paar weken geleden nog gedaan met een oude stadsfiets die een paar jaar in de tuin had gestaan bij m'n zus.
Met 4 klappen vooruit en 4 terug om en om was ie los.
Herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Heel simpel, had net hetzelfde voor... sleutel 15 erop zetten en met een rubberen hamer hierop kloppen. Direct los !
Ik denk dat de WD40 toch zijn werk heeft gedaan. Een nachtje intrekken en vanochtend de sleutel erop gezet en er een trap op gegeven en aan beide kanten schoten ze in een keer los. Iedereen bedankt voor alle goede adviezen! De pedaalsleutel staat inmiddels op mijn verjaardagslijstje
-
- Forum-lid
Nice!
- plantagenet
- Forum-lid
Top!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd