Of gewoon singlespeed gaan natuurlijk, dan heb je helemaal geen problemen meer met derailleurs!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ja, vooral enkel en alleen altijd de adviezen van de fabrikanten volgen.
Een Road link vergroot niet de capaciteit vd derialleur. Alleen de ruimte onder de cassette wordt ruimer.delsol schreef: ↑20 aug 2018 17:49 Je kunt ook een roadlink plaatsen.https://www.wolftoothcomponents.com/products/roadlink
Dat het met geratel werkt wilt niet zeggen dat het de capaciteit vergroot.tenere schreef: ↑20 aug 2018 20:03 Ik heb de road link op mijn Ultegra 6800 (Sensa racefiets) gemonteerd gehad. Ik ging voor het eerst de (hoge) Alpen in en aangezien er tegenwoordig alleen nog maar een "compact" geleverd kan worden op een fiets, twijfelde ik of het lichtste verzet (34-32 met lange kooi derailleur) voor mij bergop haalbaar zou zijn. Het doel was uiteraard een cassette met een groter achtertandwiel te kunnen monteren om zo met mijn 60 jaar toch een paar leuke cols op te kunnen fietsen. Achter heb ik uiteindelijk de XTR cassette 11-40 gemonteerd en dit werkte in combinatie met de road link uitstekend. Ook het schakelen verliep probleemloos en zelfs bij groot (50)/groot (40) liep de derailleur meer dan voldoende vrij (dan wel wat geratel uiteraard, ivm schuin staande ketting). Overigens heb ik de 40 niet nodig gehad, maar ik heb het verzet 34-40 wel uitgebreid geprobeerd tijdens de diverse klimmetjes. De Road link heeft de capaciteit van de derailleur absoluut vergroot (Ik moest wel de B schroef ver indraaien volgens de installatievoorschriften). Ik heb geen enkel nadeel ervaren. Ik zou denken dat dit ook met een korte derailleur (en langere ketting) zou moeten werken met 36 tanden achter.