Met welke verlichting de winter in?
Mijn Lezyne Powerdrive 900Xl is dood en ik weet niet goed waarom eigenlijk gezien ik hem niet zo heel erg veel heb gebruikt.
2 jaar oud, en altijd volle oplaad cycles gedaan maar nu laad hij wel op, maar hij geeft nooit aan dat die vol is en eenmaal van de kabel gebeurd er niks.
Iemand een idee of een goed alternatief?
2 jaar oud, en altijd volle oplaad cycles gedaan maar nu laad hij wel op, maar hij geeft nooit aan dat die vol is en eenmaal van de kabel gebeurd er niks.
Iemand een idee of een goed alternatief?
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Prima lampje. 90 lux is zeker niet overdreven op een onverlichte weg. Voor zicht rij ik met 15 lux en dan werkt het prima. Maar echt nachten en slechte wegen geef ik de voorkeur aan een extra lampje. Ik heb ook een Philips bikeled en die geef veel meer licht, maar die redt het net weer geen hele nacht.wdfl schreef: ↑17 mar 2018 19:59 iemand ervaring met deze verlichting?
https://r2-bike.com/BUSCH-MUeLLER-LED-H ... tery-StVZO
Parijs-Brest-Parijs 2023
Mijn Lezyne 400XL heeft hetzelfde euvel als ik hem verkeerdom op een inbusstekker aansluit (wat gewoon past). Hij kan er dus op 2 manieren in, waarvan er slechts 1 werkt. De 400XL heeft een prima lichtopbrengst, alleen duurt dat slechts 1,5 uur inde hoogste stand, in de zuiniger stand 2,5 uur (in beide gevallen laatste uur met rode indicator). Ik heb hem 2x getest, maar heb hem aangeschaft voor gebruik in onverlichte tunnels in de alpen.jsprbcn schreef: ↑17 mar 2018 09:05 Mijn Lezyne Powerdrive 900Xl is dood en ik weet niet goed waarom eigenlijk gezien ik hem niet zo heel erg veel heb gebruikt.
2 jaar oud, en altijd volle oplaad cycles gedaan maar nu laad hij wel op, maar hij geeft nooit aan dat die vol is en eenmaal van de kabel gebeurd er niks.
Iemand een idee of een goed alternatief?
En nu ben ik fietsen.
Op een klein stukje onverlichte weg woon-werk, ken je op den duur ieder bultje en gaatje in de weg.
Het gaat dan voornamelijk om takjes en andere obstakels tijdig te zien. Lijkt me iets van 400 lumen wel voldoende.
Ga je daarnaast ook langere ritten in het pikkedonker maken, dan zou ik meer lumen nemen. Dan heb je beter overzicht wat een stuk gemoedelijker fietst en veiliger is.
Heb zelf een 800 lumen lampje, die de boel flink oplicht. Meer heb ik niet nodig en vaak zet ik hem een standje lager, tenzij er echt in de verste verte geen verlichting is.
Geloof alleen niet de maximale duur die fabrikanten opgeven. Doe dat maal 0,75 (en dat is nog positief). Aangezien je het vaak in de herfst/winter gebruikt en het veel kouder is.
Het gaat dan voornamelijk om takjes en andere obstakels tijdig te zien. Lijkt me iets van 400 lumen wel voldoende.
Ga je daarnaast ook langere ritten in het pikkedonker maken, dan zou ik meer lumen nemen. Dan heb je beter overzicht wat een stuk gemoedelijker fietst en veiliger is.
Heb zelf een 800 lumen lampje, die de boel flink oplicht. Meer heb ik niet nodig en vaak zet ik hem een standje lager, tenzij er echt in de verste verte geen verlichting is.
Geloof alleen niet de maximale duur die fabrikanten opgeven. Doe dat maal 0,75 (en dat is nog positief). Aangezien je het vaak in de herfst/winter gebruikt en het veel kouder is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18
Omdat het alweer steeds vroeger donker is heb ik alvast geinvesteerd in nieuwe lampjes.
De nieuwe Bontrager 1300 lumen Ion Pro RT en de nieuwe Bontrager 90 lumen Flare RT
Het achterlampje is instelbaar van 5 lumen night steady/25 lumen day steady tot 90 lumen day flash.
De koplamp is instelbaar in 400-800-1300 lumen in de steady modes. 1300 lumen is fijn op verlaten donkere wegen buiten de bebouwde kom en off road. Maar liever had ik in de laagste setting 200 lumen steady gehad ipv 400. 400 lumen is toch echt vrij veel en ik wil geen tegenliggers verblinden.
Ze voelen wel echt stevig aan , is mooi spul. Het achterlampje is verbazingwekkend klein vergeleken met het vorige model Flare RT. Beide lampen hebben ANT+ en Bluetooth.
De nieuwe Bontrager 1300 lumen Ion Pro RT en de nieuwe Bontrager 90 lumen Flare RT
Het achterlampje is instelbaar van 5 lumen night steady/25 lumen day steady tot 90 lumen day flash.
De koplamp is instelbaar in 400-800-1300 lumen in de steady modes. 1300 lumen is fijn op verlaten donkere wegen buiten de bebouwde kom en off road. Maar liever had ik in de laagste setting 200 lumen steady gehad ipv 400. 400 lumen is toch echt vrij veel en ik wil geen tegenliggers verblinden.
Ze voelen wel echt stevig aan , is mooi spul. Het achterlampje is verbazingwekkend klein vergeleken met het vorige model Flare RT. Beide lampen hebben ANT+ en Bluetooth.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
Waar heb je die gekocht? Ik vind ze nog nergens.Dennis1987 schreef: ↑26 aug 2018 02:43 Omdat het alweer steeds vroeger donker is heb ik alvast geinvesteerd in nieuwe lampjes.
De nieuwe Bontrager 1300 lumen Ion Pro RT en de nieuwe Bontrager 90 lumen Flare RT
Het achterlampje is instelbaar van 5 lumen night steady/25 lumen day steady tot 90 lumen day flash.
De koplamp is instelbaar in 400-800-1300 lumen in de steady modes. 1300 lumen is fijn op verlaten donkere wegen buiten de bebouwde kom en off road. Maar liever had ik in de laagste setting 200 lumen steady gehad ipv 400. 400 lumen is toch echt vrij veel en ik wil geen tegenliggers verblinden.
Ze voelen wel echt stevig aan , is mooi spul. Het achterlampje is verbazingwekkend klein vergeleken met het vorige model Flare RT. Beide lampen hebben ANT+ en Bluetooth.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18
Bij de LBS (Bike Fun in Heerlen)
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
Hoeveel heb je betaald?
Is 400lumen echt zoveel? Als je de lamp richt naar de rijbaan, verbindt je dan nog tegenliggers?
Ik ben op zoek naar een degelijk setje en kwam ook bij deze set uit. Evt aangevuld met de draadloze bediening aan het stuur.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18
Ik heb 108€ betaald voor de ION Pro (kreeg 10% korting)
Ik vind 400 lumen toch wat veel voor op de openbare weg. Ik kan wel de lamp wat meer naar beneden richtten als er tegenliggers komen maar liever laat ik hem vast in een stand gericht staan. Heb de koplamp op de stuurpen met een Blendr montage. Super stabiel en muurvast. Als ik de koplamp eraf haal en daarna weer erin vast klik zit die exact weer hetzelfde vast als hoe die daarvoor gericht stond.
Ik heb ook de Bontrager ION 800 RT , die is iets kleiner en heeft voor op de weg fijnere lichtmodus. 200-450-800 lumen steady en 150 lumen night flash - 300 lumen day flash.
Op deze foto’s zie je dat de Pro iets groter is dan de ION 800.
Full blast 1300 lumen
Ik vind 400 lumen toch wat veel voor op de openbare weg. Ik kan wel de lamp wat meer naar beneden richtten als er tegenliggers komen maar liever laat ik hem vast in een stand gericht staan. Heb de koplamp op de stuurpen met een Blendr montage. Super stabiel en muurvast. Als ik de koplamp eraf haal en daarna weer erin vast klik zit die exact weer hetzelfde vast als hoe die daarvoor gericht stond.
Ik heb ook de Bontrager ION 800 RT , die is iets kleiner en heeft voor op de weg fijnere lichtmodus. 200-450-800 lumen steady en 150 lumen night flash - 300 lumen day flash.
Op deze foto’s zie je dat de Pro iets groter is dan de ION 800.
Full blast 1300 lumen
Laatst gewijzigd door Dennis1987 op 26 aug 2018 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5