Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aankoop en Maatadvies (canyon)

Stefan81
Forum-lid

Stefan81 23 aug 2018 09:08

Ik ben tot nu toe erg positief over het aanschaffen van een fiets bij Canyon. Ik heb er vorige maand een besteld en binnen 2 dagen werd hij goed verpakt geleverd. Ook de mogelijkheid om een fiets 30 dagen lang te proberen is ideaal om goed uit te zoeken of de fiets goed bij je past. Bij een FM krijg je die optie niet. Daarbij kun je binnen deze 30 dagen ook kosteloos een stuurpen of stuur laten omwisselen mocht die te groot of te klein zijn.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 23 aug 2018 10:52

+1
Ook de after sale service heb ik als prima ervaren.
Natuurlijk duurt e.e.a. wat langer als je iets opgestuurd moet krijgen, maar dat is maar een klein ongemak.
Courir c'est mourir un peu

JanWillem90
Forum-lid

JanWillem90 28 aug 2018 17:15

En de uitverkoop is begonnen. Nu klein beetje de twijfel. Wel bestellen en op de koop toe nemen dat bij het huidige model de Di2 Junction box nog op de stuurpen zit. Of wachten en meer betalen bij het 2019 model...

https://www.canyon.com/en-nl/road/endur ... 0-di2.html

JanWillem90
Forum-lid

JanWillem90 27 nov 2018 21:31

Nou na fietsmeting van vorige week weet ik echt niet meer welke (en of) canyon endurace ik moet nemen.

Uiteindelijk advies was bij een m 7,4 cm spacer onder stuur. Bij een L was dit nog 4,8 cm en een kortere stuurpen van 9 cm.

Deze maten komen dan door mijn kleine torso ivg met mijn benen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 nov 2018 22:26

Dan komt je stuur (bijna) boven je zadel uit. Ga nu maar gewoon uit van de afstelling van dat "heerlijke fietsje" uit je openingspost en de testritjes in Koblenz. De uitslag van die fietsmeting kun je gebruiken om de open haard mee aan te steken.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 28 nov 2018 01:37

jwslob schreef: 27 nov 2018 21:31 Nou na fietsmeting van vorige week weet ik echt niet meer welke (en of) canyon endurace ik moet nemen.

Uiteindelijk advies was bij een m 7,4 cm spacer onder stuur. Bij een L was dit nog 4,8 cm en een kortere stuurpen van 9 cm.

Deze maten komen dan door mijn kleine torso ivg met mijn benen.
Nu krijg je hier van Ernie C al enkele malen te horen dat een Endurace in maat M voor jou gaat passen. Als je even de posts van Ernie C overloopt dan zal je merken dat hij met kennis van zaken spreekt.
Als uit een "meting" komt dat je 7,4 cm spacers moet hebben dan is dat een meting waar je echt niets aan hebt.

Je bent nu al aan het vragen/twijfelen van in juli.
Je kan blijven twijfelen tot de zomer van volgend jaar en dan wachten op de modellen 2020, misschien hebben die nog wel weer andere kleuren en andere maten. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

JanWillem90
Forum-lid

JanWillem90 28 nov 2018 07:56

Lcsmet schreef: 28 nov 2018 01:37 ...

Je bent nu al aan het vragen/twijfelen van in juli.
Je kan blijven twijfelen tot de zomer van volgend jaar en dan wachten op de modellen 2020, misschien hebben die nog wel weer andere kleuren en andere maten. :mrgreen:
Je hebt helemaal gelijk dat ik al lang aan het kijken ben, maar nu staaat het dan toch te gebeuren dat ik een nieuwe fiets ga kopen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2018 08:00

Bikefitting.com meetmethode is gewoon zonde van je geld geweest, jammer maar het is niet anders. Verlies nemen en verder gaan. Tussen de Endurace in 'M' en 'L' hoef je niet te twijfelen, een 'L' is gewoon te groot.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 nov 2018 08:00

Nu is het niet zo dat ik de waarheid in pacht heb maar als je zelf bij Canyon de S prefereerde dan wordt je van een L met spacertoren sowieso niet gelukkig.

Een M bestellen en omruilen voor een S als je er geen vriendjes mee kan worden lijkt mij het beste.
Campagnolo Ultra Dork

JanWillem90
Forum-lid

JanWillem90 28 nov 2018 08:02

Ernie C. schreef: 27 nov 2018 22:26 Dan komt je stuur (bijna) boven je zadel uit. Ga nu maar gewoon uit van de afstelling van dat "heerlijke fietsje" uit je openingspost en de testritjes in Koblenz. De uitslag van die fietsmeting kun je gebruiken om de open haard mee aan te steken.
Juist door het advies wat ik hier heb gehad van jou en dat gene wat de winkel mij zei zorgde voor mij voor twijfel. Om te bevestigen dat mijn inschatting en jou advies de juiste zijn heb ik een meting laten doen. Mijn eerste reactie op het verslag is misschien niet helemaal correct vanwege mijn inschatting.

Hier onder zijn de resultaten voor een endurace:
Bijlagen
Endurace 8.0 L.png
Endurace 8.0.png

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 nov 2018 08:08

Het is zo te zien niet de extra cm aan spacers die aangeven wordt maar het verschil in stack en hart stuur dat nodig is.
Dat is dus de conische spacer, spacers, halve stuurpen en rise van de stuurpen.
(Gelukkig ligt het papiertje nog niet in de open haard :mrgreen: )

Op de M haal je die 74mm met 3cm spacers. Op de L heb je geen spacers nodig en verlies je dus ook de mogelijkheid om dieper te kunnen zitten, dat je wel degelijk kunt gezien de Ridley.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 28 nov 2018 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2018 08:10

Zijn je benen in de afgelopen maand gegroeid dat je zadel nu 1 cm hoger moet staan?

De methode werk gewoon niet, meer dan een globaal idee welke maat je nodig hebt komt er niet uit. Het zijn gewoon open deuren die iedereen met een klein beetje verstand van zaken op het oog ook wel ziet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie