Ervaring met staal
- ridefreeordie
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15
In een grotere maat ziet het frame er toch wel erg mooi uit!
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
ff kick up voor deze staal liefhebbers.....
vraagje:
italiaanse fiets fabrikanten als een derosa/cinelli enz geven voor hun stalen frames geen stack and reach op?! dat is lastig kiezen uit die 15 framematen?!
als ik nu een frame op de kop kan tikken weet ik niet of ik erop pas?
nu heb ik een framemaat met 543stack en 384reach en tt545 en 72.5deg stuurhoek 73.5zadelhoek. zadelhoogte 735. totaalstack605, totaalreach458.
hoe kom ik tot de 'klassieke' framemaat? hoe hebben jullie dat gedaan?
vraagje:
italiaanse fiets fabrikanten als een derosa/cinelli enz geven voor hun stalen frames geen stack and reach op?! dat is lastig kiezen uit die 15 framematen?!
als ik nu een frame op de kop kan tikken weet ik niet of ik erop pas?
nu heb ik een framemaat met 543stack en 384reach en tt545 en 72.5deg stuurhoek 73.5zadelhoek. zadelhoogte 735. totaalstack605, totaalreach458.
hoe kom ik tot de 'klassieke' framemaat? hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik zou ze gewoon mailen
- ridefreeordie
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15
Volgens mij kun je in ieder geval bij gelijke framehoeken gewoon de tt en ht vergelijken. Uiteindelijk wordt de reach dan met name door de tt lengte bepaald en de stack door de ht? Of zit ik er helemaal naast?
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
(Gewetens-) Vraagje voor de kenners/liefhebbers hier.
Zou het in rijkwaliteit en/of bouwkwaliteit veel uitmaken of je bijv. een stalen Holdsworth Competition Frameset koopt (sub 700 euro) of bijv. een Braun diamant frameset van circa 2000 euro?
Ik oriënteer me voorzichtig eens op een modern stalen frame en vraag me af of het prijsverschil reëel is.
Zou het in rijkwaliteit en/of bouwkwaliteit veel uitmaken of je bijv. een stalen Holdsworth Competition Frameset koopt (sub 700 euro) of bijv. een Braun diamant frameset van circa 2000 euro?
Ik oriënteer me voorzichtig eens op een modern stalen frame en vraag me af of het prijsverschil reëel is.
Het voornaamste verschil zit waarschijnlijk in dat de Holdsworth een standaard maat is met beperkte lak/kleur opties en dat de Braun voor jouw op maat wordt gemaakt en je zelf de kleur(en) kan kiezen. En het is een andere stalen buis (Columbus Spirit vs Dedacciai EOM 16.5)
Als je even googlet op "Stack Reach Calculator" dan vind je websites waar je de geometriedata van de betreffende frames kunt invoeren, waarna de stack & reach berekend worden.TKMP schreef: ↑22 aug 2018 13:54 ff kick up voor deze staal liefhebbers.....
vraagje:
italiaanse fiets fabrikanten als een derosa/cinelli enz geven voor hun stalen frames geen stack and reach op?! dat is lastig kiezen uit die 15 framematen?!
als ik nu een frame op de kop kan tikken weet ik niet of ik erop pas?
nu heb ik een framemaat met 543stack en 384reach en tt545 en 72.5deg stuurhoek 73.5zadelhoek. zadelhoogte 735. totaalstack605, totaalreach458.
hoe kom ik tot de 'klassieke' framemaat? hoe hebben jullie dat gedaan?
De Holdsworth Competition is een frame met behoorlijk oversized stalen buizen. Ik verwacht, dat het rijgedrag daarom meer op een dat van een modern aluminium frame lijkt, dan dat van stalen frames uit het verleden, die geroemd worden om hun comfort.Hanz Bé schreef: ↑23 aug 2018 12:13 (Gewetens-) Vraagje voor de kenners/liefhebbers hier.
Zou het in rijkwaliteit en/of bouwkwaliteit veel uitmaken of je bijv. een stalen Holdsworth Competition Frameset koopt (sub 700 euro) of bijv. een Braun diamant frameset van circa 2000 euro?
Ik oriënteer me voorzichtig eens op een modern stalen frame en vraag me af of het prijsverschil reëel is.
Ik krijg net een berichtje dat Dario Pegoretti is overleden.
Deze eigenzinnige framebouwer is slechts 62 jaar geworden.
Ik heb Dario een paar keer ontmoet en het was in alle opzichten een kleurrijk man.
Te jong. Veel te jong.
R.I.P.
Deze eigenzinnige framebouwer is slechts 62 jaar geworden.
Ik heb Dario een paar keer ontmoet en het was in alle opzichten een kleurrijk man.
Te jong. Veel te jong.
R.I.P.
Op nieuwjaarsdag had ik mijn fietscomputertje gereset en afgelopen donderdag passeerde ik de 5000 km. Negentig procent daarvan op staal en nog maar tien op titanium. Ik denk er zelfs over mijn Extralight met pensioen te sturen om met de onderdelen nog een stalen fiets op te bouwen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof