Ik volg met belangstelling jullie reacties. Ik had niet gedacht dat het zoveel zou losmaken bij zoveel mensenfredmtb-sport schreef: ↑24 aug 2018 08:08 @rovar: Ben je er inmiddels al uit wat je gaat doen en/of wel type bel? Om maar eens on-topic te blijven
Ondanks het feit dat een bel volgens de verkeerswet verplicht is, weet ik ook uit eigen ervaring (wat ook bevestigd wordt door een aantal van jullie) dat een bel soms averechts werkt of zelfs gevaarlijk kan zijn. Fietsers schrikken ervan, gaan omkijken en/of slingeren. Terwijl je alleen maar wil dat ze ruimte maken zodat je er langs kan.
Ik heb ook periode’s (jaren) wel een bel gehad, maar vind het momenteel om deze redenen niet werken.
Of ik er al uit ben? Ik weet het nog niet. Het feit dat ik geen bel heb komt omdat ik net een nieuwe fiets opgebouwd heb en nog een aantal keuzes moet maken hoe ik dingen wil finetunen. Als ik toch voor een bel ga, dan wordt het in ieder geval geen conventionele want die past bij mij niet op het platte aero stuur en frame.
Wellicht ga ik toch de hidemybell full integrated proberen, maar dan moet ik eerst een keuze maken welke gps ik ga aanschaffen: Garmin of Wahoo. En daar ben ik ook nog niet over uit.
Kijk, en dat is ook leuk aan fietsen, dingen uitgebreid uitzoeken en finetunen.