Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bellen!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 aug 2018 07:41

wido schreef: 24 aug 2018 17:01
fredmtb-sport schreef: 24 aug 2018 15:31 Bij mij ging de Knog prima op mijn Zipp stuur. Valt amper op en bevalt goed.
Ik wilde die knog oi gaan kopen, super mooi design, maar nogal wat reviewers klagen over het te lage volume. Wat is jouw ervaring ?
Deze bel maakt wat minder geluid dan een traditionele bel, maar wel genoeg om iemand te waarschuwen bij bijvoorbeeld inhalen. Bij plotseling gevaar oid is roepen het snelste omdat (zoals eerder opgemerkt) je niet met je hand bij de bel zit.
Ik zou bijna moeten filmen/opnemen om verschil te laten horen want op mijn CX zit zo’n standaard belletje.
Regent toch vandaag, dus wie weet dat ik dat wel even kan doen voor beeldvorming.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1794
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 25 aug 2018 08:01

Ik rij ook zonder bel,maar vlieg er ook niet voorbij. Ik blijf er enkele meters achter hangen en hebben ze het niet door dan zeg ik pardon.

In het voorbij gaan bedank ik even en krijg ik meestal nog een graag gedaan mee ook.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 aug 2018 08:12

Ik begin meestal al te bellen op 40 meter afstand. Hoe dichter ik kom hoe vaker ik dan ga bellen tot dat ik gehoord wordt. Na het inhalen steek ik mijn hand op als bedankje. Dit werkt goed en relaxed.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 aug 2018 14:57

Wido: Zoals ik vanmorgen aangaf, maar even wat gefilmd.
3 verschillende fietsen met 3 verschillende bellen:

- Stadsfiets met standaard bel
- CX met Cannondale belletje
- EVO met Knog bel

Geluid wel aan :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 aug 2018 15:19

Einstein schreef: 25 aug 2018 08:12 Ik begin meestal al te bellen op 40 meter afstand. Hoe dichter ik kom hoe vaker ik dan ga bellen tot dat ik gehoord wordt. Na het inhalen steek ik mijn hand op als bedankje. Dit werkt goed en relaxed.
Ik snap het helemaal, maar of het nu zo netjes is?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 25 aug 2018 15:35

fredmtb-sport schreef: 25 aug 2018 14:57 Wido: Zoals ik vanmorgen aangaf, maar even wat gefilmd.
3 verschillende fietsen met 3 verschillende bellen:

- Stadsfiets met standaard bel
- CX met Cannondale belletje
- EVO met Knog bel
Ik vind dit een verrassend resultaat.
Die Knog klinkt volgens mij niet veel zachter en is vooral LAGER van toon dan dat Cannondale belletje (dat soort heb ik tot nu toe gebruikt).
Ik denk dat die lagere toon beter gehoord wordt door de oudjes op het fietspad (sorry voor de term, maar ik ben zelf ook 60+ en dan mag het :-) )
Ga deze toch maar eens aanschaffen dus. Bedankt voor de test !!
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

bever
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 25 aug 2018 18:25

fredmtb-sport schreef: 25 aug 2018 14:57 Wido: Zoals ik vanmorgen aangaf, maar even wat gefilmd.
3 verschillende fietsen met 3 verschillende bellen:

- Stadsfiets met standaard bel
- CX met Cannondale belletje
- EVO met Knog bel

Geluid wel aan :mrgreen:
haha wat een baas ben jij :mrgreen: :like:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 aug 2018 19:33

@wido en @bever: Graag gedaan en vond het wel leuk om te doen. Dat is het leuke aan een forum.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 27 aug 2018 15:31

Ik heb op mijn woon-werk fiets ook een knog oi, ik vind hem best wel zacht (met de racert de benen stil houden maakt meer geluid), maar ik denk dat een hardere bel niet veel uitmaakt: De weggebruikers die niet reageren op een knog oi, reageren denk ik bijna nergens op.

Ik heb wel overwogen om een soort misthoorn op de fiets te monteren, dat je zeg maar eerst twee keer normaal belt, en als er dan nog geen reactie komt nog een claxon hebt om fietsers uit hun eigen wereldje te halen.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 aug 2018 16:20

vermeulen schreef: 27 aug 2018 15:31 Ik heb wel overwogen om een soort misthoorn op de fiets te monteren, dat je zeg maar eerst twee keer normaal belt, en als er dan nog geen reactie komt nog een claxon hebt om fietsers uit hun eigen wereldje te halen.
zoiets?
Laatst gewijzigd door Supergrover op 27 aug 2018 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 27 aug 2018 16:21

De Knog Oi is (mits je het veertje goed spant) inderdaad net luid genoeg (mist de wind niet pal op kop staat). Iets harder zou wel fijn zijn. Maar net wat je zegt, de categorie die hem niet hoort heeft misthoorn SS Rotterdam nodig, helass is dat een vrij forse groep weggebruikers.
Afbeelding

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 27 aug 2018 16:24

Supergrover schreef: 27 aug 2018 16:20
vermeulen schreef: 27 aug 2018 15:31 Ik heb wel overwogen om een soort misthoorn op de fiets te monteren, dat je zeg maar eerst twee keer normaal belt, en als er dan nog geen reactie komt nog een claxon hebt om fietsers uit hun eigen wereldje te halen.
zoiets?

[youtube]icnRMW6P9nc&t=410s[/youtube]
Je link doet het niet, maar ik heb wel eens een systeem gezien waarbij je een luchtfles in je bidonhouder hebt, die je met een fietspomp op kunt pompen. Met een slangetje naar je stuur kon je dan een behoorlijk luide claxon af laten gaan.

Plaats reactie