Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 23 aug 2018 15:15

havana schreef: 23 aug 2018 13:41
Wiedse schreef: 23 aug 2018 13:35 Beste,

Bij de laatste update van de Elemnt is er de mogelijkheid om de vertanding van het kettingblad achteraan weer te geven op het toestel - zodat je perfect weet op welk blad je ketting ligt met een simpele blik op je Elemnt.

Maar heb ik hier speciaal bluetooth gestuurde apperatuur voor nodig? Of hoe gaat dit juist in zijn werk?
Ik rijd momenteel met ultegra DI2 (R8000 groep).
Dit is al mogelijk sinds de Elemnt op de markt kwam. Je hebt idd. wel de D-Fly nodig aka EW-WU111.
Bedankt voor de uitleg, het wordt me al wat duidelijker.
Wat heb ik concreet nodig? de EW-WU111 en dan nog een kabeltje (Di2 E-tube EW-SD50 Elektrische Kabel)? Is dat correct?
It's just a hill - Get over it

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2018 15:18

Je hebt inderdaad nog een kabeltje nodig om ertussen te pluggen. De lengte daarvan is afhankelijk van waar je 'm wil verstoppen.

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 23 aug 2018 15:32

havana schreef: 23 aug 2018 15:18 Je hebt inderdaad nog een kabeltje nodig om ertussen te pluggen. De lengte daarvan is afhankelijk van waar je 'm wil verstoppen.
De junction box zit bij mij in het frame verwerkt (BMC teammachine 2018).
It's just a hill - Get over it

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2018 18:15

Hij hoeft niet per aan de junction, je kunt m overal tussen pluggen. De meeste mensen hangen m tussen de batterij en junction B, in de zadelpen dus.

In sommige gevallen is het signaal dan niet sterk genoeg en dan kun je m bij het balhoofd verstoppen. Maar dan heb je een langere kabel nodig.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1276
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 23 aug 2018 23:03

Martin78 schreef: 23 aug 2018 14:12 Mag ik vragen welk programma jullie gebruiken om routes te maken om deze op de Wahoo Bolt te zetten?
Veel gebruikt worden het al genoemde Ride With GPS (RWGPS) en Komoot. RWGPS heeft iets meer mogelijkheden voor de gebruiker van de gratis versie, Komoot is maar heel beperkt gratis te gebruiken, maar wel een mooi programma.
Uiteindelijk werkt ieder programma waarmee je een GPX kan maken prima.

Een route maken lijkt wat bewerkelijk, maar als je de handigheid 1x gevonden hebt dan valt het best mee, je kan dan ook wel andere routes natekenen..
Via de site GPSIES zijn trouwens ook makkelijk routes te vinden,.

In dit topic over de Bolt staat ook het een en ander te lezen hoe het allemaal werkt, ook over bv turn-by-turn navigatie.
Dat zijn wel heel wat pagina’s om door te bladeren, iets voor een regenachtige dag of voor een avond.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 24 aug 2018 09:59

Ik weet niet wat er met mijn bolt aan de hand is maar verbinden met gsm en een activiteit synchroniseren is gewoon belachelijk moeilijk geworden. Als ik mijn gsm een eerste keer verbind dan vindt hij de bolt snel, maar begint hij niet spontaan te synchroniseren. Dan maar verbinding eens aan- en uitzetten en dan lukt het niet om een verbinding tot stand te krijgen, ook al liggen gsm en bolt 1 cm van elkaar. Dit is al langer moeilijk maar het wordt alleen maar erger. Ook synchroniseren met wifi ging vroeger zeer vlot en nu tergend langzaam..

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 24 aug 2018 11:26

matthiav schreef: 24 aug 2018 09:59 Ik weet niet wat er met mijn bolt aan de hand is maar verbinden met gsm en een activiteit synchroniseren is gewoon belachelijk moeilijk geworden. Als ik mijn gsm een eerste keer verbind dan vindt hij de bolt snel, maar begint hij niet spontaan te synchroniseren. Dan maar verbinding eens aan- en uitzetten en dan lukt het niet om een verbinding tot stand te krijgen, ook al liggen gsm en bolt 1 cm van elkaar. Dit is al langer moeilijk maar het wordt alleen maar erger. Ook synchroniseren met wifi ging vroeger zeer vlot en nu tergend langzaam..
Misschien in de telefoon en bolt beide apparaten 'vergeten' en opnieuw koppelen?
Weet natuurlijk niet of je dit al gedaan heb.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 24 aug 2018 17:01

Ik heb voor het gemak even Komoot gepakt, ik kan nu zowel op mijn laptop en telefoon routes maken en routes uitkiezen. Ja het klopt het is wat simplistisch vergeleken met de andere maar ik ben zelf ook een beetje simpel in dit soort dingen dus :D
Ik heb even gekeken en een kleine route uitgezet en naar mijn Bolt gestuurd, het werkt prima en nu maandag de route gaan fietsen via de Bolt...Ben benieuwd

Een ieder bedankt voor jullie antwoorden en meningen :)

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 25 aug 2018 17:32

Als ik met het thuisfront een tracking link deel dan werkt dat voor geen meter. Werkt het bij jullie wel goed?

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1276
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 25 aug 2018 22:15

Mitchel schreef: 25 aug 2018 17:32 Als ik met het thuisfront een tracking link deel dan werkt dat voor geen meter. Werkt het bij jullie wel goed?
Werkt meestal wel, maar vaak erg langzaam. In enkele gevallen lukt het het thuisfront niet, heb nog niet kunnen uitvinden in welke situaties dat zo is.
Heeft ook niet zo veel urgentie om uit te zoeken.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 26 aug 2018 06:57

Mitchel schreef: 25 aug 2018 17:32 Als ik met het thuisfront een tracking link deel dan werkt dat voor geen meter. Werkt het bij jullie wel goed?
Bij mij werkt het ook amper.
Maar bij mij sluit de companion app terwijl ik aan het fietsen ben. Dat is wellicht de oorzaak.
Waarom de app sluit, kan ik niet vinden.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4321
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 aug 2018 07:37

Ik ga de komende maand een andere smartphone aanschaffen. En ik overweeg een oneplus 6. Zijn er hier mensen die de combinatie van oneplus 6 met de bolt/ element werkend hebben, of zijn daar (net als bij huawei) problemen bekend?

Plaats reactie