Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Basso Astra of een Kuota kult

roolie
Forum-lid

roolie 22 mar 2010 23:36

Hallo forumleden,

Ik ben al enige weken op zoektocht naar een racefiets en heb nog 2 opties , wat zouden jullie doen?

Basso Astra of een Kuota Kult
groep wordt sowieso Campa Chorus
Wielen twijfel ik over, wat adviseren jullie? Ik heb geen euries meer voor carbon wielen dus ik denk aan Campa Zonda of Easton....?

Verder vindt ik de kleurstelling lastig zeker vanaf een plaatje? Of een Basso Astra in zwart (wit/rood lijkt me niet mooi!?) of de Kuota in wit/rood.

Wat zouden jullie doen?

Ik hoor graag jullie advies.

Alvast bedankt, ik ben benieuwd of jullie de laatse twijfel weg kunnen nemen.

gr L

ivanik
Forum-lid

ivanik 23 mar 2010 11:09

ik zit met dezelfde discussie.
Alleen zit ik dan ook nog te twijfelen over een kharma van Kuota, omdat er dan nog geld over is voor een paar carbon wielen

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mar 2010 13:56

Ga je je aankoop echt laten afhangen van wat de forumleden hier verkiezen?

Koop toch de fiets waar je zelf het beste op zit en als dat dan ook nog de mooiste is moet je niet twijfelen

Zijn alletwee erg ferme fietsen natuurlijk.
Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

nevergiveup
Forum-lid

nevergiveup 23 mar 2010 14:08

Roolie,

Ik rijd inmiddels een jaar op een Basso Astra en ben hier zeer tevreden over, over de Kuota Kult kan ik niet oordelen, nooit mee gereden.

Veel succes met je keuze !
Basso Astra, Dura Ace 7900, Infinito 58 mm / fulcrum racing 3

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 23 mar 2010 18:20

+1 voor Lcsmt.

Er bestaat geen foute keuze in deze, alleen een persoonlijke keuze.

Mocht je het toch per se horen willen, dan ga IK persoonlijk voor de Astra omdat ik Basso een 'mooier' merk vind dan Kuota.

lvp
Forum-lid

lvp 23 mar 2010 21:43

Ik heb de basso astra ook overwogen, mooie fiets, en voelt goed aan (althans tijdens een kort testritje). De Kuota vind ik ook een gave fiets (beide mooie ronding in bovenbuis).
Persoonlijk vind ik de 2010 kleurstellingen van de Basso minder dan in 2009 (ben in tegenstelling tot veel andere forumleden geen voorstander van een volledig zwarte racer). De Kult 2010 ziet er goed uit. Zal in ieder geval beide fietsen eens goed live bekijken en kort ritje maken voor het gevoel.

roolie
Forum-lid

roolie 23 mar 2010 22:53

Hallo ,

bedankt voor jullie reactie, uiteindelijk zal ik zelf de keus moeten maken
maar toch leuk om ff jullie reactie te horen
ik had trouwens eerst een Zannatta op nummer 1 staan alleen die heeft het net niet vindt ik ! mee eens?
zit er trouwens verschil in stijfheid van deze frames? welke van de twee zou comfortabeler zijn? ik rij nu al 6 jaar op een alu frame met carbon voorvork dus een vergelijking / ervaring met carbon heb ik niet
zal vrijdag as eens bij mijn fm langs gaan.
wat zouden jullie trouwens voor wielen kiezen?
welke easton wielen zijn vergelijkbaar met campa zonda?

gr L

rsnijders
Forum-lid

rsnijders 13 nov 2010 01:19

Heb ook een dilemma mbt Kuota Kult. Er zijn maar een beperkt aantal aanbieders in NL van de Kuota. Mijn voorkeur gaat uit naar de Kult met een Ultegra Triple (Compact kan wel, maar hoe gaat het over een tal jaar?), carbon stem en stuurpen en Swiss 1450 wielen (of anders Bontrager X-lite). Ben bij Bikezone geweest, maar zijn er nog meer aanbieders in Rotterdam e.om (100km afstand)?

Plaats reactie