Fons bikes
Met veel verbazing volg ik dit topic. Veel vooringenomen veronderstellingen en aannames en niet meer dan dat. Zonder ook maar enige serieuze onderbouwing wordt het concept volledig neergesabeld.
Dat je kritisch bent is geen probleem maar doe het wel met een beetje fatsoen. Het lijkt er op dat ieder nieuwe startup volledig negatief benaderd moet worden. Net als SWETT destijds.
Ik vind het geweldig dat Jaap Telder is uitgenodigd om lang te komen om live over de filosofie en maatvoering te komen discussiëren. Ben erg benieuwd of hij daar op in durft te gaan.
En als je hun frame met de Thompson serieus vergelijkt zie je direct verschillen: Lokatie achterrem, plek kabeldoorvoer en de vouw in de bovenbuis van de Thompson loop veel langer door.
Ik heb geen aandelen FONS en ben geen kennis of partner van de eigenaren, maar wil toch wel graag wat tegengas geven.
Dat je kritisch bent is geen probleem maar doe het wel met een beetje fatsoen. Het lijkt er op dat ieder nieuwe startup volledig negatief benaderd moet worden. Net als SWETT destijds.
Ik vind het geweldig dat Jaap Telder is uitgenodigd om lang te komen om live over de filosofie en maatvoering te komen discussiëren. Ben erg benieuwd of hij daar op in durft te gaan.
En als je hun frame met de Thompson serieus vergelijkt zie je direct verschillen: Lokatie achterrem, plek kabeldoorvoer en de vouw in de bovenbuis van de Thompson loop veel langer door.
Ik heb geen aandelen FONS en ben geen kennis of partner van de eigenaren, maar wil toch wel graag wat tegengas geven.
@ASMEETS, prima dat je in de oprechtheid van Fons gelooft. Maar ik moet toch zeggen dat ik het vooral schokkend vond te lezen dat bij de ontwikkeling van de fiets zelfs een cardioloog ingeschakeld is. Misschien dat jij daar wel een beeld bij hebt wat die bij zou kunnen dragen aan een betere fiets voor dames.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Verkoopspraatjes.
Doen Specialized, Pinarello en andere merken dit zo anders?
Elk nieuw frame is weer zoveel % stijver, comfortabeler, sneller.
Nadruk in de begeleidende tekst op Italiaans design, Amerikaanse windtunnels, Japans Carbon.
Waarbij ze angstvallig proberen te verzwijgen dat die uiteindelijk ook ergens in China door een Chinese arbeider gefabriceerd worden.
Doen Specialized, Pinarello en andere merken dit zo anders?
Elk nieuw frame is weer zoveel % stijver, comfortabeler, sneller.
Nadruk in de begeleidende tekst op Italiaans design, Amerikaanse windtunnels, Japans Carbon.
Waarbij ze angstvallig proberen te verzwijgen dat die uiteindelijk ook ergens in China door een Chinese arbeider gefabriceerd worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het artikel in "Fiets" was ofwel een advertorial of de hoofdredacteur heeft zitten slapen.
De nuancering in het artikel dat de term "maatwerk" hier niet van toepassing is maakt het nog dubieuzer. Daardoor suggereer je enige objectiviteit terwijl je de grote roze olifant in de kamer even lekker negeert.
Het zou "Fiets" sieren dat ze advertorials ook gewoon advertorial noemen.
Ik ga er dan wel vanuit dat "Fons" niet echt een frame in een paar maten heeft ontwikkeld. Als ze dat echt voor een paar ton kunnen voorzie ik een glorieuze toekomst voor dit bedrijf.
De nuancering in het artikel dat de term "maatwerk" hier niet van toepassing is maakt het nog dubieuzer. Daardoor suggereer je enige objectiviteit terwijl je de grote roze olifant in de kamer even lekker negeert.
Het zou "Fiets" sieren dat ze advertorials ook gewoon advertorial noemen.
Ik ga er dan wel vanuit dat "Fons" niet echt een frame in een paar maten heeft ontwikkeld. Als ze dat echt voor een paar ton kunnen voorzie ik een glorieuze toekomst voor dit bedrijf.
Journalistiek en Fiets Het gaat gewoon niet samen
Of ze hebben domweg de middelen niet om het goed te doen, of ze zijn onkundig. Dat kan ook. Mijn bescheiden mening in deze is dat ze wel denken het goed te kunnen (en ik geloof in hun oprechtheid) maar ze zijn niet snugger genoeg om in te zien dat ze falen hierin. Die discussie is al vaker aan bod gekomen op dit forum. Maar de forum gebruikers die hun abo hebben opgezegd en kritisch zijn, die vinden ze maar niks. Ze luisteren liever naar de ja-kinnkers
Of ze hebben domweg de middelen niet om het goed te doen, of ze zijn onkundig. Dat kan ook. Mijn bescheiden mening in deze is dat ze wel denken het goed te kunnen (en ik geloof in hun oprechtheid) maar ze zijn niet snugger genoeg om in te zien dat ze falen hierin. Die discussie is al vaker aan bod gekomen op dit forum. Maar de forum gebruikers die hun abo hebben opgezegd en kritisch zijn, die vinden ze maar niks. Ze luisteren liever naar de ja-kinnkers
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ehmmm.....je generaliseerd nu wel een beetje. Sommige redacteuren voegen echt wel iets inhoudelijks toe.
Less is bore
Dat zijn andere foto's dan ik gevonden heb op basis van de informatie tot nu toe. Je hebt daar een punt. Beide frames kunnen heel goed hetzelfde zijn en wellicht hebben ze het wel samen laten ontwikkelen om zo kosten te besparen. Daar kan ik echter geen uitspraak over doen. En dat wil ik ook vooral niet doen.
Maar dat maakt eigenlijk helemaal niks uit. Het gaat mij namelijk niet om die frames maar om de zeer negatieve toonzetting.
Het punt is juist dat er helemaal niks ontwikkeld is en al helemaal niet speciaal voor dames. Thompson, Fons en een aantal andere fabrikanten kopen dit frame gewoon in bij de fabrikant.
Overal waar dit frame getest wordt komt het ook goed uit de bus en eerlijk is eerlijk: Het ziet er gewoon goed uit. Maar het geld en de geleverde kwaliteit is zijn het minst belangrijk hier. Het gaat er mij om dat er gewoon keihard gelogen wordt bij de marketing. Thompson gebruikt een vaag verhaal dat ze toen ze net begonnen waren alle frames in huis maakten en lakten maar rept met geen woord over de r&d van nu.
Thompson is ook niet goedkoop, dat zal wel ongeveer vergelijkbaar zijn. Voor hetzelfde geld heb je een fiets van een echt premium merk. Sterker nog, je hebt een Spacialized Tarmac met 105 voor 100 euro minder dan een Fons met Tiagra. Bij Thompson mag je dan wel de kleur zelf bepalen dus dat is het USP van deze fietsen. Eigenlijk gaat dezelfde vlieger op voor alle andere stickermerken. Frames importeren uit China, (laten) spuiten, groepen erop tegen adviesprijs, een leuke marge en je hebt je eigen fietsenmerk. Swett, Licello, Viper, Zanatta en noem maar op allemaal bestaan ze nog steeds dus het zal wel lucratieve business zijn.
Overal waar dit frame getest wordt komt het ook goed uit de bus en eerlijk is eerlijk: Het ziet er gewoon goed uit. Maar het geld en de geleverde kwaliteit is zijn het minst belangrijk hier. Het gaat er mij om dat er gewoon keihard gelogen wordt bij de marketing. Thompson gebruikt een vaag verhaal dat ze toen ze net begonnen waren alle frames in huis maakten en lakten maar rept met geen woord over de r&d van nu.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Marketing=vage verhalen. Marketing en reclame horen bij het leven. Alle fietsmerken hebben prachtige verkooppraatjes. En je kunt nooit controleren of het klopt wat ze zeggen. Zie de voorbeelden hieronder. Je leest ze, maakt een afweging en koopt een product. Of koopt het niet.
Laat die jongens en meisjes van Fons vrouwenfietsen verkopen. Met behulp van instagrammers (dat zijn de advertenties van vroeger, gewoon even aan wennen!). Vragen wij ondertussen die ene meneer van het forum wiens naam mij is ontschoten om de uitnodiging van Fons aan te nemen . Met behulp van zijn bevindingen kunnen we misschien ietsiepietsie meer gefundeerd discussiëren. Want van al dat schieten uit de heup met google-wetenschap in de hand wordt niemand beter.
Pinarello: It retains the super-efficient Flatback™ profiles from the Dogma F8, but inherits a new design of the down tube from the BOLIDE TT which shields the water bottles from the airflow, while further increasing the lateral stiffness.
Trek: De gloednieuwe Madone SLR is niet zomaar iets. Hij heeft alles in zich wat jij van een moderne racefiets verwacht. En dat alles dankzij een onwaarschijnlijke hoeveelheid onderzoek en ontwikkeling resulterend in gloednieuwe technologie, geavanceerde aerodynamische vormen, een 700 Series OCLV Carbon layup, Adjustable Top Tube IsoSpeed, een nieuwe geometrie en keuze uit schijfrem- en velgremversies.
Giant: Deze fiets is ontworpen met behulp van de Giant AeroSystem Shaping-technologie waarbij elke framebuis en framehoek is geoptimaliseerd voor minimale luchtweerstand. Deze buizen hebben een afgekorte elliptische vorm en dat resulteert in een ultrastijf en superlicht frame. Het frame heeft geïntegreerde schijfremtechnologie met flat-mount remklauwen en steekassen voor optimale wielstijfheid en remkracht.
Laat die jongens en meisjes van Fons vrouwenfietsen verkopen. Met behulp van instagrammers (dat zijn de advertenties van vroeger, gewoon even aan wennen!). Vragen wij ondertussen die ene meneer van het forum wiens naam mij is ontschoten om de uitnodiging van Fons aan te nemen . Met behulp van zijn bevindingen kunnen we misschien ietsiepietsie meer gefundeerd discussiëren. Want van al dat schieten uit de heup met google-wetenschap in de hand wordt niemand beter.
Pinarello: It retains the super-efficient Flatback™ profiles from the Dogma F8, but inherits a new design of the down tube from the BOLIDE TT which shields the water bottles from the airflow, while further increasing the lateral stiffness.
Trek: De gloednieuwe Madone SLR is niet zomaar iets. Hij heeft alles in zich wat jij van een moderne racefiets verwacht. En dat alles dankzij een onwaarschijnlijke hoeveelheid onderzoek en ontwikkeling resulterend in gloednieuwe technologie, geavanceerde aerodynamische vormen, een 700 Series OCLV Carbon layup, Adjustable Top Tube IsoSpeed, een nieuwe geometrie en keuze uit schijfrem- en velgremversies.
Giant: Deze fiets is ontworpen met behulp van de Giant AeroSystem Shaping-technologie waarbij elke framebuis en framehoek is geoptimaliseerd voor minimale luchtweerstand. Deze buizen hebben een afgekorte elliptische vorm en dat resulteert in een ultrastijf en superlicht frame. Het frame heeft geïntegreerde schijfremtechnologie met flat-mount remklauwen en steekassen voor optimale wielstijfheid en remkracht.
Michiel