Beste fietsliefhebber,
Langs (o.m.) deze weg wensen wij als voormalig organisator van de Gran Fondo Eddy Merckx enkele zaken te verduidelijken:
- De heer Eddy Merckx heeft zijn naam en beeltenis verkocht aan het bureau Golazo Events.
- Gezien onze filosofie en gelet op onze structuur als VZW konden we hier niet in meegaan.
- Naar onze bescheiden mening wordt thans de naam 'Gran Fondo Eddy Merckx' onterecht gebruikt door Golazo om een nieuw evenement te Hoei te promoten (plagiaat, oneerlijke handelspraktijk t.a.v. consument). In de toekomst zal de rechtbank hier uitspraak over doen.
- Van onze kant blijven wij organiseren te Hamoir. Op 5 juni 2010 zal dan ook de 'eerste' Gran Fondo Ardennaise plaatsvinden. Tegen het einde van deze maand zal onze nieuwe website online zijn (www.bikeorganisations.be).
- Wij blijven dezelfde organisatorische kwaliteit bieden als voorheen, het opzet en de invulling van het evenement blijven gelijklopend... enkel de naam verandert.
Sportieve Groeten,
Bike Organisations
Gran Fondo Ardennaise (ex-Gran Fondo Eddy Merckx)
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Het is niet dezelfde datum als de nieuwe 'GFEM' hoor. Die gaat door op 19/06. We wilden juist NIET samen met de nieuwe GFEM organiseren.
-
- Forum-lid
Dit is denk ik de datum dat de GF Eddy Merckx altijd al werd georganiseerd. Daarbij zal de concurrentie wel meevallen. De GF Ardennaise zal wederom een cyclo zijn terwijl die kaboutertocht puur op de toerist is gericht. Een chip op je fiets en een goud, zilver of brons diploma versus een kabouterbiertje. Al dan niet onderweg. Ze richten zich dus op een ander publiek.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Bottecchia"]Dit is denk ik de datum dat de GF Eddy Merckx altijd al werd georganiseerd. Daarbij zal de concurrentie wel meevallen. De GF Ardennaise zal wederom een cyclo zijn terwijl die kaboutertocht puur op de toerist is gericht. Een chip op je fiets en een goud, zilver of brons diploma versus een kabouterbiertje. Al dan niet onderweg. Ze richten zich dus op een ander publiek.
[/quote]
Precies en daarnaast moet het wel goed komen met deze organisatie, want al jaren organiseren ze een heel mooi evenement. Het is erg spijtig dat ze nu energie en tijd moeten stoppen in een juridisch getouw-trek.
Behalve de aankomst niets dan positiefs over de 'Merckx' wat mij betreft. Vorig jaar bijv nergens hoeven stoppen dankzij het werk van de vele verkeersregelaars. Het ophalen van het startnummer gaat ook altijd snel. Perfecte organisatie altijd.
[/quote]
Precies en daarnaast moet het wel goed komen met deze organisatie, want al jaren organiseren ze een heel mooi evenement. Het is erg spijtig dat ze nu energie en tijd moeten stoppen in een juridisch getouw-trek.
Behalve de aankomst niets dan positiefs over de 'Merckx' wat mij betreft. Vorig jaar bijv nergens hoeven stoppen dankzij het werk van de vele verkeersregelaars. Het ophalen van het startnummer gaat ook altijd snel. Perfecte organisatie altijd.
-
- Forum-lid
[quote="GastheerG"][quote="Bike Organisations"]Het is niet dezelfde datum als de nieuwe 'GFEM' hoor. Die gaat door op 19/06. We wilden juist NIET samen met de nieuwe GFEM organiseren.[/quote]
GOED LEZEN. Het is WEL hetzelfde weekend als en ANDER evenement van Cycling Tour. En DAT maakt het tot een onhandige keuze!
Als de Gran Fondo Ardennaise er een is met tijdchip (goud etc) kan het meevallen maar het loslaten van DAT aspect zie ik niet in de argumentatie!
[/quote]
Zoals hierboven gezegd gaat ons evenement niets aan kwaliteit inboeten in vergelijking met de meer dan tien voorbije edities. Het blijft een topcyclo mét individuele tijdsopname. Zoals dat al jaren het geval is.
GOED LEZEN. Het is WEL hetzelfde weekend als en ANDER evenement van Cycling Tour. En DAT maakt het tot een onhandige keuze!
Als de Gran Fondo Ardennaise er een is met tijdchip (goud etc) kan het meevallen maar het loslaten van DAT aspect zie ik niet in de argumentatie!
[/quote]
Zoals hierboven gezegd gaat ons evenement niets aan kwaliteit inboeten in vergelijking met de meer dan tien voorbije edities. Het blijft een topcyclo mét individuele tijdsopname. Zoals dat al jaren het geval is.
Ik sluit mij hierbij aan. Bike Organisations organiseert al vele jaren mooie, perfect georganiseerde tochten. Maar jammer van deze datum. Misschien past hier zelfs wel een citaat van een inmiddels ingeburgerde Nederlandse dame "het is een beetje dom".
-
- Forum-lid
Gran Fondo Ardennaise 2010 - nieuws
Beste fietsliefhebber,
- Laatste dagen voorinschrijving (t.e.m. 30/05/2010). Wees er snel bij indien u nog wilt genieten van de Michelin Pro3 Race!
- Bevestigingen van betaling en inschrijving worden per mail verzonden vanaf 31/05/2010.
Sportieve groeten,
Bike Organisations
'Voor fietsers, door fietsers'
http://www.bike-organisations.be
Vraagje: is de klim de "Niaster" die in het parcours zit dezelfde klim als de Roche aux Faucons die nu in de profkoers LBL wordt genomen?
Ik heb trouwens twee keer eerder meegedaan aan deze tocht (toen nog de GFEM geheten) en ik was zeer tevreden over parcours en organisatie! Morgen kies ik voor een andere tocht maar dat is omdat ik geen cyclo wil rijden, en er is genoeg keuze uit andere toertochten dit weekend.
Ik heb trouwens twee keer eerder meegedaan aan deze tocht (toen nog de GFEM geheten) en ik was zeer tevreden over parcours en organisatie! Morgen kies ik voor een andere tocht maar dat is omdat ik geen cyclo wil rijden, en er is genoeg keuze uit andere toertochten dit weekend.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT