[quote="magoo"]Vraagje: is de klim de "Niaster" die in het parcours zit dezelfde klim als de Roche aux Faucons die nu in de profkoers LBL wordt genomen?
[/quote]
nee dat is een andere klim
Roche aux Faucons = Côte d'Avister, dus niet de Niaster
Gran Fondo Ardennaise (ex-Gran Fondo Eddy Merckx)
Even voor de goede orde: In de verwachting dat dit de Gran Fondo Eddy Merckx zou zijn hebben mijn vriendin en ik ons voor deze Gran Fondo ingeschreven. Uiteindelijk bleek dat Eddy M. zijn naam niet meer aan deze GF verleent. Details hieromtrent, daar weet ik het fijne niet vanaf, zal wel met geld te maken hebben. Nu heet de tocht: Gran Fondo Ardennaise. Dus wij erheen en deelnemen, want de tocht bleef hetzelfde. Niets dan lof voor de organisatie! Mooie tocht, goede tijdsmeting, strakke wegafzettingen, etc. Het was wel wat rustig ivm concurrentie van 2 andere tochten, maar dat vond ik persoonlijk wel lekker. Dus als je een keer niet met 12.000 man aan de start wilt staan, dan is dit zeker een (zware) aanrader.
het was ook in 2010 weer een perfect georganiseerde tocht. prima dat het merendeel van de belgen met kabouter bier bezig waren en wat nederlanders met die pukkels in limburg. maar met ca 500 deelnemers miste het toch wat sfeer. hopelijk een grotere naam voor dit evenement en zon 1000 a 1500 deelnemers. het zou jammer zijn als deze door gebrek aan belangstelling zou verdwijnen.
Dit was mijn eerste deelname . Schitterende tocht en superorganisatie. De concurrentie en de verwarring ivm de naamsverandering zullen zeker van invloed geweest zijn op het aantal deelnemers. Dit zal zich in de toekomst wel weer rechttrekken, nu leek dit een nieuwe tocht te zijn terwijl het eigenlijk een klassieker is met naam en faam.
Zelf uiteindelijk 26ste gefinished op een half uur van Bart, die weer voor een ongelooflijke stunt zorgde door iedereen naar huis te fietsen (102 kms solo gereden aan 34 gemiddeld, in die hitte en op dat parcours pfff; respect)
Zelf uiteindelijk 26ste gefinished op een half uur van Bart, die weer voor een ongelooflijke stunt zorgde door iedereen naar huis te fietsen (102 kms solo gereden aan 34 gemiddeld, in die hitte en op dat parcours pfff; respect)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="piti"]Weet iemand waar er foto's staan van de Gran Fondo Ardennaise?[/quote]
Te vinden op de site www.wielertoerist.be en ook op het forum daar bij het topic over de GFA (dat is nu redelijk actief).
De uitslag zou eerstdaags ook online komen.
Te vinden op de site www.wielertoerist.be en ook op het forum daar bij het topic over de GFA (dat is nu redelijk actief).
De uitslag zou eerstdaags ook online komen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Brian"]Zitten er veel slechte stukken wegdek bij?[/quote]
Tja, we rijden door ons Belgie he ....'t valt mee hoor
Tja, we rijden door ons Belgie he ....'t valt mee hoor
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Er ligt nog altijd ruimschoots meer asfalt dan gaten.
Je komt altijd wel een paar stukken tegen waar slecht asfalt ligt maar gemiddeld genomen is dat prima te overzien. Gewoon even goed vooruit kijken en in een afdaling eventueel wat meer reserve inbouwen.
Je komt altijd wel een paar stukken tegen waar slecht asfalt ligt maar gemiddeld genomen is dat prima te overzien. Gewoon even goed vooruit kijken en in een afdaling eventueel wat meer reserve inbouwen.