je zou 4099,- euro kwijt zijn. Jouw 5000,- euro is onzin. Je klaagt zonder even goede research te doen. Dus we nemen je opmerking maar met een korreltje zout....Jans schreef: ↑06 sep 2018 19:44Of die verkoopcijfers zo goed zijn? Er is al zoveel onzin verkocht, dat ook dat waarschijnlijk met een korreltje zout genomen moet worden. Ondanks dat er steeds meer vrouwen fietsen, denk ik toch niet dat er zoveel dames zijn die zo maar € 5000 neertellen voor een fiets. (Dat zou ik kwijt zijn als ik een fiets met Di2 bij Fons vandaan zou halen.)fietsvriend schreef: ↑06 sep 2018 19:36 Wat ik maar wilde zeggen: als je het product goed verpakt en slim vermarkt, kun je het verkopen. Dat is een constatering, niet meer en niet minder (al ben ik benieuwd hoe Fons er over een jaar bijstaat).
Fons bikes
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43
!
Laatst gewijzigd door Fons multistrada op 07 sep 2018 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Tja, misschien moet je die cijfers uit de Volkskrant (van omzetprognose gebaseerd op de verkoop tot nu toe) met een korreltje zout nemen.Tijanus schreef: ↑06 sep 2018 19:46Het lijkt me erg sterk dat een beginnend ondernemer die zeer content is met het verkopen van maar liefst tien fietsen per maand, bij de eerste bestelling 250 stuks op voorraad legt. Zonder substantieel schaalvoordeel in productie is daar geen enkele goede reden voor, Dat is dus of één van de diverse aperte leugens, of gewoon tamelijk dom. Ik zou bij die omzet een voorraad van 50 stuks al zeer fors vinden.Ernie C. schreef: ↑06 sep 2018 15:36 Wel vreemd dat ZGL nog een maatje kleiner in de aanbieding heeft. In Volkskrant ging het over een container uit Taiwan. Zou dat gezegd zijn om ons bewust op het verkeerde been te zetten of zou er in Taiwan nog een fabrikant met dezelfde mal zitten?
In ieder geval een frame van 500 euro gelakt. Ongelakt en per 250 zal het nog een heel stuk minder zijn.
Maar ja, als je marketinggebazel toch al mythische proporties aanneemt, kan zo'n indirecte suggestie van 'gedurfd en kapitaalkrachtig ondernemerschap' er ook nog wel bij...
Michiel
Even goed lezen graag: 'En de Fons dan? Zeker, een 100% dedicated vrouwen racer, maar echt bewijs dat er speciaal een frame is geproduceerd is er niet. Wel biedt Fons heel veel (met de nadruk op ‘heel veel’) aandacht voor wat vrouwen willen. De andere merken doen dit ook trouwens, maar daar neemt de dames racer nog vaak een wat ondergeschoven positie in de range, op internet en ook in de winkels'.Jaap Telder schreef: ↑06 sep 2018 20:09 Wanneer Fons op een normale manier haar fiets had geÏntroduceerd waren de reacties wel anders geweest hier. Gelukkig zijn consumenten tegenwoordig niet gek en kan gegeven informatie op een erg eenvoudige manier geverifieerd worden via internet, en dat is maar goed ook. Het is ook niet het eerste stickermerk dat met veel bombarie (ook in het blad Fiets) wordt aangekondigd. Open-mold fietsen zijn meestal gewoon goed, waarom dan zo'n marketingblabla er omheen verzonnen moet worden is mij een raadsel, met nadruk op verzonnen. Een kind voelt op zijn klompen aan dat overdreven en gelogen eigenschappen, toegeschreven aan een product, mensen doet steigeren. De meesten hier weten wel dat een beginnend racefietsmerk met een open-mold werkt, dat is algemeen bekend. Het is dan ook vrij dom en amateuristisch om dat te gaan verdoezelen, maar nog dommer om te zeggen dat jij als Fons het frame hebt ontwikkeld van de grond af aan.
Je neemt je aanstaande klanten dan echt niet serieus en denkt dat ze in jouw sprookjes geloven.
Voorbeelden genoeg van hoe het wel kan.
Ik weet zeker dat er hierna wel weer iemand anders opstaat en hetzelfde riedeltje gaat bewandelen. Hoop alleen dat dan de marketingverzinsels aan (Fiets.nl)banden wordt gelegd...
Feit is dat Fons het anders doet dan anderen. En 'wij' hoeven daar geen oordeel aan te geven. Daarnaast waren de vrouwen die de test hebben gedaan net zo slim ( of slimmer) dan de gemiddelde mannelijke rijder. Dus die waardeerden de fiets, de aandacht van het merk voor V en vooral het design.
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
@Rijden_ Omdat ik waarschijnlijk nog kritischer ben dan veel mannen in dit topic, kan ik me niet meer onder de vrouwen bewegen?
Je doet net of "wij" vrouwen zo'n bedrijf nodig hebben om een fatsoenlijke fiets onder ons achterwerk te kunnen krijgen.
Ook zonder Fons rijd ik een prima fiets, weliswaar zonder gouden ketting. Maar wel veel goedkoper. Of hij mooier is, dat blijft iets persoonlijks.
Je doet net of "wij" vrouwen zo'n bedrijf nodig hebben om een fatsoenlijke fiets onder ons achterwerk te kunnen krijgen.
Ook zonder Fons rijd ik een prima fiets, weliswaar zonder gouden ketting. Maar wel veel goedkoper. Of hij mooier is, dat blijft iets persoonlijks.
Ha! Nee hoor. Het is ter verduidelijking. Ik heb de test opgezet en ik heb de tekst geschreven. We zijn twee dagen bezig geweest met het testen. Mijn ervaring: de vrouwen die meededen wisten precies waar ze mee bezig zijn. Die lieten zich niks wijs maken; ook niet door een kek kleurtje of een gouden ketting (LOL).
Allen hadden ervaringen met het kiezen en kopen van een fatsoenlijke fiets. En verhaalden daar ook van - heel veel positieve verhalen waren dat niet. Vaak wordt een vrouw (nog) niet serieus en met voldoende aandacht benaderd in een winkel. Feit is -nogmaals- dat Fons dat anders doet, Feit is ook (volgens mij) dat de vrouwen die een Fons kiezen daar happy mee zijn ( ik heb het nagevraagd bij een aantal rijdsters).
Dit staat los van de wat gebrekkige informatie die Fons zelf verstrekt. Ik heb hen ook gemeld dat een geometrie tabel wel het minste is wat ze kunnen doen. Daarnaast ken ik ook een aantal Italiaanse aanbieders van M/V frames die ook -en dat zeg ik het netjes- minder secuur zijn met de info...
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
Dus? Ben jij (Jans) vertegenwoordiger van alle vrouwen ofzo? Er is blijkbaar een markt voor exclusieve vrouwenfietsen. Prima om daar op in te springen. Tot zo ver niets mis met Fons.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Maar Fons Bikes maakt alleen fietsen voor vrouwen. Bovendien heeft het bedrijf zijn frames van de grond af ontworpen op basis van fysiologische data en marktonderzoek, zegt Van Gastel.
Een fietsmerk met enkel racefietsen voor vrouwen, dat is Fons. Het Nederlandse fietsenmerk heeft een damesspecifiek frame ontwikkeld, waarmee je vervolgens jouw ideale racefiets kunt samenstellen. Wij spraken met Jos over dit nieuwe merk
Op de website blijft het nog redelijk netjes maar je maakt mij niet wijs dat je die artikelen niet hebt gelezen. Die laatste quote komt toch echt van "het Fons team"...Wij ontwikkelen fietsen als geheel. Geen onderdelen en zoals je weet is een fiets meer dan een optelsom van onderdelen. Wij laten onze frames in Azië produceren bij een gerenommeerde producent en hebben in samenwerking met hen de lay-up bepaald en maatvoeringen bepaald.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43
!
Laatst gewijzigd door Fons multistrada op 07 sep 2018 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie deze reactie nu pas, maar het moet niet gekker worden. Ik heb nogmaals de configurator ingevuld en het is toch echt 4999 euro wat daar uitkomt.Fons multistrada schreef: ↑06 sep 2018 20:10je zou 4099,- euro kwijt zijn. Jouw 5000,- euro is onzin. Je klaagt zonder even goede research te doen. Dus we nemen je opmerking maar met een korreltje zout....Jans schreef: ↑06 sep 2018 19:44Of die verkoopcijfers zo goed zijn? Er is al zoveel onzin verkocht, dat ook dat waarschijnlijk met een korreltje zout genomen moet worden. Ondanks dat er steeds meer vrouwen fietsen, denk ik toch niet dat er zoveel dames zijn die zo maar € 5000 neertellen voor een fiets. (Dat zou ik kwijt zijn als ik een fiets met Di2 bij Fons vandaan zou halen.)fietsvriend schreef: ↑06 sep 2018 19:36 Wat ik maar wilde zeggen: als je het product goed verpakt en slim vermarkt, kun je het verkopen. Dat is een constatering, niet meer en niet minder (al ben ik benieuwd hoe Fons er over een jaar bijstaat).
Of krijg ik 1000 euro korting als ik langs kom?
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Wij kijken naar de feiten zoals die gepubliceerd zijn in de (uw)media en op Fiets.nl. Wanneer wij die benoemen en aan de de orde stellen kruipt u in de slachtofferrol. Dat zegt meer iets over u dan over de reacties waar gewoon aantoonbare feiten ( met foto's en sites aantoonbaar) worden genoemd en geciteerd.
Wanneer u dat vervolgens niet zint zijn wij zuurpruimen, enz.
Ik zou zeggen, kom dan met een goed en eerlijk verhaal maar laat die opgeklopte marketingtaal achterwege, dan is alles veel geloofwaardiger. Consumenten die van wanten weten en kennis van zaken hebben (en die zijn hier in grote getale, onderschat dat niet!) prikken er direct doorheen als er onzin wordt verteld. (bv. op een Fons krijg je meer lef en op een Fons haal je een hoger gemiddelde, etc etc.)
Denk dat jullie het verkeerde marketingbureau in de hand hebben genomen en daarmee deze reacties hebben opgeroepen. Veel andere open-mold merken doen het toch veel beter qua presentatie en roepen niet van deze reacties op.
Hand in eigen boezem steken heet zoiets...
Wanneer u dat vervolgens niet zint zijn wij zuurpruimen, enz.
Ik zou zeggen, kom dan met een goed en eerlijk verhaal maar laat die opgeklopte marketingtaal achterwege, dan is alles veel geloofwaardiger. Consumenten die van wanten weten en kennis van zaken hebben (en die zijn hier in grote getale, onderschat dat niet!) prikken er direct doorheen als er onzin wordt verteld. (bv. op een Fons krijg je meer lef en op een Fons haal je een hoger gemiddelde, etc etc.)
Denk dat jullie het verkeerde marketingbureau in de hand hebben genomen en daarmee deze reacties hebben opgeroepen. Veel andere open-mold merken doen het toch veel beter qua presentatie en roepen niet van deze reacties op.
Hand in eigen boezem steken heet zoiets...