Fons bikes
Het internet vergeet nooit
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Vol verwondering de afgelopen dagen de artikelen, het forum en hun site gevolgd. Niet bepaald netjes hoe ze het in de markt hebben gezet, niet bepaald netjes hoe ze vervolgens reageren.
Wél positief verrast over de manier waarop de site nu is aangepast. Behalve dat het nog steeds een enorm overpriced Chinees is die met een hoop niets-zeggende marketingtaal aan de vrouw gebracht wordt, valt er weinig op aan te merken.
Oké, één claim van Fons dan nog:
Wél positief verrast over de manier waarop de site nu is aangepast. Behalve dat het nog steeds een enorm overpriced Chinees is die met een hoop niets-zeggende marketingtaal aan de vrouw gebracht wordt, valt er weinig op aan te merken.
Oké, één claim van Fons dan nog:
Iemand die dit kan staven, of nog een reden om wat meer te bashen?Fons webmaster schreef: Je Fons wordt direct aan de voordeur geleverd in een speciaal voor Fons ontwikkelde transportdoos. Het is ook mogelijk om je fiets zelf op te halen in de showroom.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zou FIETS hier ook nog een keer reageren? Gezien alle recente ontwikkelingen ben ik wel benieuwd naar hun (veranderde?) visie op het geheel.
Less is bore
Nah, je laat een logo op een doos zetten en dan is ie speciaal voor jou gemaakt. Ze gaan geen dozen met Fons bij Specialized gebruiken. En aangezien het product een fiets is en geen doos vind ik een nog rondje bashen een beetje spijkers op laag water zoeken...Spykerracing90 schreef: ↑10 sep 2018 17:27 Vol verwondering de afgelopen dagen de artikelen, het forum en hun site gevolgd. Niet bepaald netjes hoe ze het in de markt hebben gezet, niet bepaald netjes hoe ze vervolgens reageren.
Wél positief verrast over de manier waarop de site nu is aangepast. Behalve dat het nog steeds een enorm overpriced Chinees is die met een hoop niets-zeggende marketingtaal aan de vrouw gebracht wordt, valt er weinig op aan te merken.
Oké, één claim van Fons dan nog:
Iemand die dit kan staven, of nog een reden om wat meer te bashen?Fons webmaster schreef: Je Fons wordt direct aan de voordeur geleverd in een speciaal voor Fons ontwikkelde transportdoos. Het is ook mogelijk om je fiets zelf op te halen in de showroom.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Alle niet positieve reacties op facebook hebben ze verwijderd.
Een beetje laag toch.
Verder ben ik, zoals sommigen, ook benieuwd naar een reactie van fiets op dit alles.
Mij lijkt het nu dat Fiets zich, al dan niet tegen een betalende advertentie, heeft laten gebruiken door Fons.
Welke waarde moet je dan geven aan de andere tests in Fiets.
Een beetje laag toch.
Verder ben ik, zoals sommigen, ook benieuwd naar een reactie van fiets op dit alles.
Mij lijkt het nu dat Fiets zich, al dan niet tegen een betalende advertentie, heeft laten gebruiken door Fons.
Welke waarde moet je dan geven aan de andere tests in Fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Even over hoe zoiets gaat...SqueeZer schreef: ↑10 sep 2018 17:49Dit boeit mij idd. meer indien ze klanten willen behouden ... vind toch dat ze zelf ook een stukje geloofwaardigheid verkocht hebben ...daniel1975 schreef: ↑10 sep 2018 17:30 Zou FIETS hier ook nog een keer reageren? Gezien alle recente ontwikkelingen ben ik wel benieuwd naar hun (veranderde?) visie op het geheel.
Ik werk zelf bij een PR-bureau en wij kopen ook regelmatig gewoon complete artikelen in bij tijdschriften. Niks advertorial, maar gewoon een compleet artikel. Soms geschreven door een journalist van het blad zelf, maar vaker gewoon door onszelf.
Magazines kunnen eenvoudigweg niet anders. Alleen leven van abonnementen en advertentie-inkomsten is geen businessmodel meer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Wat een onzin. Fiets maakt echt wel onderscheid tussen advertenties en redactionele kopij. Een test is een test en wordt gemaakt door de redactie. En niet door een PR-bureau. Ja, ze zijn de fout in gegaan als ze geschreven hebben dat Fons frames zelf heeft ontwikkeld. Maar dat bewijst verder niets. Behalve dat ze slordig zijn geweest.
Michiel
Ja maar was het artikel in de Volkskrant ook niet geschreven door een "Fons-Ambassadeur"? Kortom, hoe objectief kan je zijn? Ook voor een journalist blijkt dit lastig te zijn.fietsvriend schreef: ↑10 sep 2018 19:44 Wat een onzin. Fiets maakt echt wel onderscheid tussen advertenties en redactionele kopij. Een test is een test en wordt gemaakt door de redactie. En niet door een PR-bureau. Ja, ze zijn de fout in gegaan als ze geschreven hebben dat Fons frames zelf heeft ontwikkeld. Maar dat bewijst verder niets. Behalve dat ze slordig zijn geweest.
havana schreef: ↑10 sep 2018 18:59Ter illustratie...SqueeZer schreef: ↑10 sep 2018 17:49Dit boeit mij idd. meer indien ze klanten willen behouden ... vind toch dat ze zelf ook een stukje geloofwaardigheid verkocht hebben ...daniel1975 schreef: ↑10 sep 2018 17:30 Zou FIETS hier ook nog een keer reageren? Gezien alle recente ontwikkelingen ben ik wel benieuwd naar hun (veranderde?) visie op het geheel.
Ik werk zelf bij een PR-bureau en wij kopen ook regelmatig gewoon complete artikelen in bij tijdschriften. Niks advertorial, maar gewoon een compleet artikel. Soms geschreven door een journalist van het blad zelf, maar vaker gewoon door onszelf.
Magazines kunnen eenvoudigweg niet anders. Alleen leven van abonnementen en advertentie-inkomsten is geen businessmodel meer.
Wie de papieren versie van Fiets heeft gelezen heeft dit gezien:
de testopzet
'We zetten een oproep op facebook en dat resulteerde in voldoende respons om begin augustus twee dagen te gaan testen. En om een beetje bij te bruinen; we zaten ongeveer op de warmste plaats van Nederland. En o ja: asfalt geeft vooral warmte af… We zochten voor de test namelijk de skeeler en wielerbaan van Nieuwkuijk op. Niet mega lastig, maar wel veilig. Geen verkeer, je kan bochtjes draaien en er ligt een leuke strook met kasseien. We stelden een vragenlijst op met tien punten: zithouding, schakelen, remmen, rijgedrag rechtdoor, rijgedrag in de bochten, comfort/vering, prijs/kwaliteit, praktijk algemeen en uiterlijk. En tot slot de vraag: Zou je m kopen? Van 1 tot 10. Daaruit kwam een gemiddelde. In totaal hadden we 67 testformulieren. Er was ook nog volop ruimte voor op- en aanmerkingen'.
Bij de conclusie:
'Tja: De toekomst is aan de racefiets met schijfremmen. En dat gaat ook op voor de damesracers. Herstel: fietsen voor vrouwen. Want van de acht fietsen heeft er maar één een aantoonbaar eigen vrouwen frame: de Liv. De andere fietsen zijn kleine zusjes van de heren racers van Specialized, Ridley, Cannondale en Merida. Deze vier presenteren zich dan wel als 100 % vrouwenracer. De Carrera is ‘gewoon’ een maat S van de standaard Erakle Air. En de Fons dan? Zeker, een 100% dedicated vrouwen racer, maar echt bewijs dat er speciaal een frame is geproduceerd is er niet. Wel biedt Fons heel veel (met de nadruk op ‘heel veel’) aandacht voor wat vrouwen willen.'.
Dus...
de testopzet
'We zetten een oproep op facebook en dat resulteerde in voldoende respons om begin augustus twee dagen te gaan testen. En om een beetje bij te bruinen; we zaten ongeveer op de warmste plaats van Nederland. En o ja: asfalt geeft vooral warmte af… We zochten voor de test namelijk de skeeler en wielerbaan van Nieuwkuijk op. Niet mega lastig, maar wel veilig. Geen verkeer, je kan bochtjes draaien en er ligt een leuke strook met kasseien. We stelden een vragenlijst op met tien punten: zithouding, schakelen, remmen, rijgedrag rechtdoor, rijgedrag in de bochten, comfort/vering, prijs/kwaliteit, praktijk algemeen en uiterlijk. En tot slot de vraag: Zou je m kopen? Van 1 tot 10. Daaruit kwam een gemiddelde. In totaal hadden we 67 testformulieren. Er was ook nog volop ruimte voor op- en aanmerkingen'.
Bij de conclusie:
'Tja: De toekomst is aan de racefiets met schijfremmen. En dat gaat ook op voor de damesracers. Herstel: fietsen voor vrouwen. Want van de acht fietsen heeft er maar één een aantoonbaar eigen vrouwen frame: de Liv. De andere fietsen zijn kleine zusjes van de heren racers van Specialized, Ridley, Cannondale en Merida. Deze vier presenteren zich dan wel als 100 % vrouwenracer. De Carrera is ‘gewoon’ een maat S van de standaard Erakle Air. En de Fons dan? Zeker, een 100% dedicated vrouwen racer, maar echt bewijs dat er speciaal een frame is geproduceerd is er niet. Wel biedt Fons heel veel (met de nadruk op ‘heel veel’) aandacht voor wat vrouwen willen.'.
Dus...
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....