Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bellen!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 01 sep 2018 19:15

Mooie bellen van Lion Bellworks. Alleen te veel gedoe om zo'n belltetje te monteren. Waarom niet gewoon met een bandje of elastiekje?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
CanyonMR
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:56

Gebruikersavatar CanyonMR 06 sep 2018 12:40

Hier ook tevreden met de Knog Oi. Vind deze er het mooist uitzien op de fiets en maakt tot nu toe voldoende geluid om te passeren.

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 07 sep 2018 00:38

Ik heb de Chinese variant op de Knog Oi voor maar iets van 15% van de prijs.
Ik vind 'm prima en is het mooiste ontwerp

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 10 sep 2018 08:19

Voor de bel haters. Wat ook werkt is gewoon heel simpel even tring tring roepen 😉. Klinkt een stuk vriendelijker dan ‘pas op’ of ‘aan de kant’ etc. en werkt ook gewoon prima. Het lijkt zelf wat minder schrikreacties (=direct slingeren) op te leveren dan echt bellen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 sep 2018 11:17

@jsparie: Sommige slingeren van zich zelf al op moment als die rechtsom kijken. Maakt het veilig inhalen soms al spannend.
Btw: bel hater is overtreffende trap van belweigeraar? ;)

@Zwasja: Waar heb jij die gezien? Misschien als alternatief op mijn CX, waar ik nu nog standaard/goedkoop Cannondale belletje op het zitten (die uit de "beltest" van enkele pagina's terug).
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 10 sep 2018 15:35

1. Ik snap werkelijk het "geen-bel-gedoe" niet. Ik mag geregeld een stukje met een trainende prof opfietsen, en die heeft er ook gewoon een op z'n fiets zitten; net zoals ie overigens een zadeltasje met biba etc, heeft.

Hoe dan ook: in ons fietsgroepje is bel (en helm) verplicht.

2. Heb sinds kort een hide-my-bell. Echt prima ding.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 sep 2018 20:39

@ Cobus Ridley: Je weet het precies goed te verwoorden. Maar helaas dringt een beetje normaal gedrag (regel naleven) niet bij iedereen door. Er worden allerlei "argumenten" :dislike: verzonnen die echt nergens op slaan (blader maar wat terug).
Doet me een klein beetje denken aan bijvoorbeeld spatborden op MTB bij slechte omstandigheden. Dat "hoort ook niet" volgens dezelfde categorie wannabees en bijvoorbeeld een Bart Brentjens wel zo slim is en mailing heeft aan dergelijk gedrag.

Overigens mijn gratis via Fiets ontvangen hide-my-bell voor weinig van de hand gedaan, want ik had nog geen Garmin. Nu wel Garmin, dus iets te vlot geweest :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 10 sep 2018 22:30

fredmtb-sport schreef: 10 sep 2018 11:17
@Zwasja: Waar heb jij die gezien? Misschien als alternatief op mijn CX, waar ik nu nog standaard/goedkoop Cannondale belletje op het zitten (die uit de "beltest" van enkele pagina's terug).
Link naar de site waar ik 'm vandaan had bestaat niet meer en het is dan even zoeken naar de bellen voor 31.8mm stuur. Maar ik denk dat die hier wel is voor EUR 2.14, de brede variant.

https://nl.aliexpress.com/item/Invisibl ... autifyAB=0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 sep 2018 23:22

fredmtb-sport schreef: 10 sep 2018 20:39 @ Cobus Ridley: Je weet het precies goed te verwoorden. Maar helaas dringt een beetje normaal gedrag (regel naleven) niet bij iedereen door. Er worden allerlei "argumenten" :dislike: verzonnen die echt nergens op slaan (blader maar wat terug).
Doet me een klein beetje denken aan bijvoorbeeld spatborden op MTB bij slechte omstandigheden. Dat "hoort ook niet" volgens dezelfde categorie wannabees en bijvoorbeeld een Bart Brentjens wel zo slim is en mailing heeft aan dergelijk gedrag.

Overigens mijn gratis via Fiets ontvangen hide-my-bell voor weinig van de hand gedaan, want ik had nog geen Garmin. Nu wel Garmin, dus iets te vlot geweest :mrgreen:
Je kunt de modder wel vragen: Pardon zou u alstublieft niet op mijn achterwerk willen spatten maar dat gaat niet werken. Als ik vraag: Pardon meneer/mevrouw, zou ik even mogen passeren dan werkt dat altijd en na een bedankje krijg ik altijd een vriendelijke reactie terug.

Geen enkele sportieve fiets hier op het forum voldoet aan de wet dus dat is een drogreden. Een wielergroep die een bel verplicht is pure symboolpolitiek.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2018 23:33

Ik scheld altijd op de modder (in tegenstelling tot op mijn mede - weggebruiker).

Helpt ook niet trouwens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 11 sep 2018 00:17

Zonder al te veel te stigmatiseren en bevolkingsgroepen weg te zetten heb je in mijn ogen grofweg twee typen fietsers:

1) Fietsers die met de racefiets aan de kont geboren zijn. Die begrijpen de wieleretiquette en wielerjargon zoals: de baard scheren, eraf wapperen, linkeballen, een snok geven, een finale-pilletje pakken, iemand zijn karretje in de poep rijden, geen pro-teamkleding dragen en natuurlijk: bellen is verboden. Zeg maar het type Maarten Ducrot.

2) De veertigplusser die vroeger op zeer hoog amateurniveau gevoetbald heeft (zegt hij zelf), daarna alle marathons van de wereld gelopen heeft (kijk eens wat ik kan) en na lange knieblessures midden in de midlife crisis een alternatieve sport zoeken en met een bierbuik de fiets op kruipen (nog nooit gefietst maar stelt toch niets voor joh) en als haantjes elkaar helemaal eraf rijden op zondagmorgen in steeds wisselende fietsgroepjes omdat de ene na de andere afhaakt. Die snappen echt niets van fietsen (behalve elkaar eraf rijden dan, maar dat is alleen toegestaan tijdens het koersen).

Mag jij raden welk type ik ben.
Laatst gewijzigd door rovar op 11 sep 2018 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 11 sep 2018 07:11

rovar schreef: 11 sep 2018 00:17 Zonder al te veel te stigmatiseren en bevolkingsgroepen weg te zetten heb je in mijn ogen grofweg twee typen fietsers:

1) Fietsers die met de racefiets aan de kont geboren zijn. Die begrijpen de wieleretiquette en wielerjargon zoals: de baard scheren, eraf wapperen, linkeballen, een snok geven, een finale-pilletje pakken, iemand zijn karretje in de poep rijden, geen pro-teamkleding dragen en natuurlijk: bellen is verboden. Zeg maar het type Maarten Ducrot.

2) De veertigplusser die vroeger op zeer hoog amateurniveau gevoetbald heeft (zegt hij zelf), daarna alle marathons van de wereld gelopen heeft (kijk eens wat ik kan) en na lange knieblessures midden in de midlife crisis een alternatieve sport zoeken en met een bierbuik de fiets op kruipen (nog nooit gefietst maar stelt toch niets voor joh) en als haantjes elkaar helemaal eraf rijden op zondagmorgen in steeds wisselende fietsgroepjes omdat de ene na de andere afhaakt. Die snappen echt niets van fietsen (behalve elkaar eraf rijden dan, maar dat is alleen toegestaan tijdens het koersen).

Mag jij raden welk type ik ben.

Plaats reactie