Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Verschrikkelijk wat hier gebeurd is. Moet eerlijk zeggen dat ik op dat punt ook al snel te hard rij.
Wat voor een verkeersaanpassing zou hier moeten komen? Met alleen wijzen op gedrag ben je er niet.
https://www.gelderlander.nl/rozendaal/o ... ~ab818150/
Wat voor een verkeersaanpassing zou hier moeten komen? Met alleen wijzen op gedrag ben je er niet.
https://www.gelderlander.nl/rozendaal/o ... ~ab818150/
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Niet fijn natuurlijk, maar daar in Gelderland rijden wel heel bijzondere fietsers rond. Die halen blijkbaar makkelijk 60 km/uur en vliegen zomaar meters de lucht in vanaf een verkeersdrempel:
Oh ja:
(NB: om net zo hard aan te komen als een auto die 30 km/u rijdt moet een fietser ruim 110 km/u rijden)kritiekloze prutjournalist Piet Venhuizen schreef:Veel Rozendalers zullen dit 'rustige rijden' niet herkennen. In de bebouwde kom is sinds een jaar of tien 30 kilometer de maximumsnelheid, maar wielrenners die van de Beekhuizenseweg af het dorp binnenkomen 'halen dikwijls het dubbele', zegt een medewerker van de gemeente. ,,Als je hier dertig rijdt, kun je een egel nog ontwijken.’’
(als ze inderdaad met 110 km/u aan komen rijden zou dat zomaar kunnen kloppen)kritiekloze prutjournalist Piet Venhuizen schreef:Maar de drempels zijn laag en belemmeren alleen auto's. ,,Fietsers vliegen een meter of vijf door de lucht’’, zegt de medewerker van de gemeente. ,,Dat vinden ze juist lekker.’’
Oh ja:
Begrijp ik daar nu uit dat het slachtoffer (plotseling?) afsloeg?kritiekloze prutjournalist Piet Venhuizen schreef:De renner van De Adelaar was net het bos uit en botste op de vrouw toen zij met twee andere fietsers vanaf de Kerklaan het terrein van het kasteel op wilde rijden.
Laatst gewijzigd door 53x11 op 10 sep 2018 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Op dat stuk kan je makkelijk 60 per uur halen, je komt dan vanaf de Posbank omlaag.
Is best wel een gevaarlijk punt ja en gok dat er weinig wielrenners zijn die daar 30 per uur fietsen.
En drempel kan je idd even beide Wielen los van grond krijgen.
Geen idee wat voor aanpassing je daar moet doen zonder dat het op andere manier gevaarlijk gaat worden.
Is best wel een gevaarlijk punt ja en gok dat er weinig wielrenners zijn die daar 30 per uur fietsen.
En drempel kan je idd even beide Wielen los van grond krijgen.
Geen idee wat voor aanpassing je daar moet doen zonder dat het op andere manier gevaarlijk gaat worden.
Volgens het artikel in de link is de schrijver ene Piet Venhuizen, niet "kritiekloze prutjournalist". Dergelijk gebruik van benamingen zal in geen enkel opzicht leiden tot een beter begrip voor elkaar van beide partijen. Minpuntje, 53x11. Overigens vond ik de reacties bij het artikel (voor zover ik ze gelezen heb) eerlijk gezegd behoorlijk genuanceerd en niet bepaald een scheldpartij richting racefietser.
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Zo'n afdaling is natuurlijk heel leuk, maar met 60 door de bebouwde kom is niet veilig. Een fiets hoor je ook niet altijd aankomen itt een auto. Chicane aanleggen zodat men wel gedwongen wordt in de remmen te gaan? Die paaltjes zien er trouwens ook niet goed uit, daar wil je niet met 60 tegenaan rijden of crashen.
aangepast
Sorry hoor, ik zal wel overgevoelig zijn, maar er komen per jaar tientallen verkeersdeelnemers om het leven door automobilisten, in de meeste gevallen is het dan een "noodlottig ongeval". Nu rijdt een fietser iemand van de sokken en dan ligt het ineens weer aan "de wielrenner" (e.e.a. kritiekloos onderstreept met tendentieuze quotes). Daarbij wijst helemaal niets in de objectieve info die wel gegeven wordt erop dat de wielrenner schuld had, terwijl het er alle schijn van heeft dat het slachtoffer geen voorrang verleend daar waar zij dit wel had moeten doen (afslaan op een doorgaande weg; als ik de info uit het stuk combineer met google maps, dan is de conclusie dat zij linksaf sloeg..)
EDIT: ik zie trouwens dat de KOM op Strava op dat stukkie richting de 65 km/u gaat, dus die 60 uit de quote is ook weer niet zo onrealistisch
Sorry hoor, ik zal wel overgevoelig zijn, maar er komen per jaar tientallen verkeersdeelnemers om het leven door automobilisten, in de meeste gevallen is het dan een "noodlottig ongeval". Nu rijdt een fietser iemand van de sokken en dan ligt het ineens weer aan "de wielrenner" (e.e.a. kritiekloos onderstreept met tendentieuze quotes). Daarbij wijst helemaal niets in de objectieve info die wel gegeven wordt erop dat de wielrenner schuld had, terwijl het er alle schijn van heeft dat het slachtoffer geen voorrang verleend daar waar zij dit wel had moeten doen (afslaan op een doorgaande weg; als ik de info uit het stuk combineer met google maps, dan is de conclusie dat zij linksaf sloeg..)
EDIT: ik zie trouwens dat de KOM op Strava op dat stukkie richting de 65 km/u gaat, dus die 60 uit de quote is ook weer niet zo onrealistisch
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Grote duidelijke waarschuwingsborden plaatsen voor wielrenners
Klinkt misschien gek, maar een rotonde ipv die lastige T-splitsing zou daar al een begin zijn, borden vanaf de Emmapiramide naar beneden met duidelijke waarschuwingen over snelheid en de situatie beneden zou ook een goede optie zijnbmiller schreef: ↑10 sep 2018 13:26 Verschrikkelijk wat hier gebeurd is. Moet eerlijk zeggen dat ik op dat punt ook al snel te hard rij.
Wat voor een verkeersaanpassing zou hier moeten komen? Met alleen wijzen op gedrag ben je er niet.
https://www.gelderlander.nl/rozendaal/o ... ~ab818150/
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18
Een rotonde maakt het er vrijwel nooit veiliger op. Dagelijks word ik of zie ik fietsers bijna geschept worden op rotondes. Paar maanden geleden ben ik ook daadwerkelijk aangereden op een rotonde.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Dit is niet op de rotonde gebeurd. Is gewoon een kruising.
Het is echt een link punt.
Vanaf de rotonde moet je gewoon voorrang verlenen aan de 2 wegen van rechts.
Van de Posbank af eerst een wildrooster, een parkeerplaats aan de linkerzijde, net voor de kruising weer drempel en er komen voor de afdaler dan ook nog gewoon auto's van rechts.
Op drukke dagen is het soms echt chaos op de Posbank.