Fons bikes
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goede reclame ook voor hun marketingburo.....
Less is bore
-
- Forum-lid
Eigenlijk moet ik wel hard lachen om eat hier allemaal voorbij komt. De hele wielersport hangt al sinds mens en heugenis aan elkaar van list en bedrog. Daar past dit prima in.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik denk dat de irritatie hier bij een aantal mensen veroorzaakt wordt door de leugens die willens en wetens verspreid worden om bij een groep technisch minder onderlegde dames grof geld uit de zak te kloppen.
Grof geld uit de zak kloppen mag (niks mis met geld verdienen), maar de leugen "we doen het speciaal voor jullie omdat je nergens serieus wordt genomen" is te groot.
Pinarello, S-works; ook overpriced en met marketingtermen bekleed, maar dat voelt (in elk geval voor mij) anders dan zogenaamd opkomen voor de "genegeerde dames" om ze vervolgens nog veel meer geld uit de zak te kloppen.
Grof geld uit de zak kloppen mag (niks mis met geld verdienen), maar de leugen "we doen het speciaal voor jullie omdat je nergens serieus wordt genomen" is te groot.
Pinarello, S-works; ook overpriced en met marketingtermen bekleed, maar dat voelt (in elk geval voor mij) anders dan zogenaamd opkomen voor de "genegeerde dames" om ze vervolgens nog veel meer geld uit de zak te kloppen.
Less is bore
Maar een fiets kopen is heel iets anders dan wielersport.
En, even geduld.....
https://www.instagram.com/fonsbikes031/
Deze is voor nu offline. Janneke had zowaar nog een screendump. Ik kon het toch niet meer aanzien. Al die dames hevig verliefd op een Chinees, terwijl ze dachten een Oer-Hollands exemplaar mee naar huis te nemen.
Het is toch gewoon niet netjes, deze manier je op de kaart zetten. Probeer schoon schip te maken als dat nog lukt. Maar vertel wel gewoon de waarheid.
'Wij zijn Fons, stel zelf je Chinees samen!'
Dat marketing geouwehoer, kom op, zeg.
En, even geduld.....
https://www.instagram.com/fonsbikes031/
Deze is voor nu offline. Janneke had zowaar nog een screendump. Ik kon het toch niet meer aanzien. Al die dames hevig verliefd op een Chinees, terwijl ze dachten een Oer-Hollands exemplaar mee naar huis te nemen.
Het is toch gewoon niet netjes, deze manier je op de kaart zetten. Probeer schoon schip te maken als dat nog lukt. Maar vertel wel gewoon de waarheid.
'Wij zijn Fons, stel zelf je Chinees samen!'
Dat marketing geouwehoer, kom op, zeg.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid
Ik snap het ook wel. En het is misschien brutaler en valser dan eerder vertoond (of uitgekomen). Maar het past zo goed in het “list en bedrog wereldje van het wielrennen”.
Dit artikel is incompleet en gaat aan de essentie van het probleem voorbij:
Niet alleen is de Fons een kopie van de Thompson maar ook van de Battaglin. Dat is op zich geen probleem maar dat Fons dit probeert (of probeerde) te verkopen als een uniek op maat gemaakt frame is bedrog en wel een probleem. Dat er zogezegd wetenschappelijk onderzoek is gebeurd zonder enig bewijs is ook bedrog. Dat Fons via dit bedrog dan deze fiets probeert dan te verkopen aan een prijs die vele malen hoger ligt als de genoemde kopiëen is gewoonweg oplichting (zie vergelijkbare Battaglin met dezelfde groepset bij Salden). Er is niets fout met ondernemen en winst maken maar wel met deze vorm van bedrieglijk ondernemen.
Dat je dan tot drie keer toe een zielige (waarin je in de slachtoffer rol kruipt) reactie plaatst op dit forum en vervolgens verwijdert, dat je alle negatieve commentaren op Facebook en Instagram (en misschien ook andere media) probeert te wissen en nare berichten stuurt naar de plaatsers van deze berichten bewijst enkel maar dat er kwaad opzet in het spel is en er geen sprake kan zijn van een vergissing of foute interpretatie.
Als je anno 2018 nog steeds niet weet dat deze vormen van bedrog via alle sociale media heel snel verspreid kunnen worden ben je niet goed bezig.
Laatst gewijzigd door roelw op 12 sep 2018 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarschijnlijk liegen Pina en S ook gewoon tegen de miskende alfa mannetjes die vast en zeker prof waren geworden als ze het in hun jonge jaren niet op een aluminium Cube hadden moeten doen. Alleen kun je bij die merken niet in de keuken kijken terwijl er al tig mensen zelf een Chineesje hebben opgebouwd en die mensen zijn vaak ook actief op internet.
In een duur restaurant kijk je ook niet wat de kosten van de ingrediënten waren maar kijk je naar het totaalplaatje van smaak en beleving. Fons serveert echter Mcdonalds van een voorverwarmd porseleinen bord en was ook nog zo stom om de container met McDonalds verpakkingen voor de voordeur te parkeren.
Ik denk dat het juist komt omdat we twijfels hebben bij de marketing van alle merken, dat een merk dat door de mand valt zo hard wordt aangepakt.
In een duur restaurant kijk je ook niet wat de kosten van de ingrediënten waren maar kijk je naar het totaalplaatje van smaak en beleving. Fons serveert echter Mcdonalds van een voorverwarmd porseleinen bord en was ook nog zo stom om de container met McDonalds verpakkingen voor de voordeur te parkeren.
Ik denk dat het juist komt omdat we twijfels hebben bij de marketing van alle merken, dat een merk dat door de mand valt zo hard wordt aangepakt.
Campagnolo Ultra Dork
Vraag me wel af wat het verschil is tussen Fons het de gemiddelde fietsenmaker? Alleen omdat Fons het wat harder heeft geroepen krijgen zij nu de volle laag terug. Hoe vaak ik niet beginnende fietsers (man of vrouw) compleet verkeerd geïnformeerd hoor worden. Misschien moeten we Fons de kans geven excuses te maken en hun verhaal aan te passen. Blijft zo dat Fiets de fiets getest heeft en de cijfers erg netjes waren....
Apex Aerodyn R8070 (2018)
Mits de fiets je past , je het niet erg vindt om 30% extra te betalen voor een marketingpraatje, al dan niet doorspekt met leugens, en je vindt het niet erg om op een generiek Chinees frame rond te rijden, dan heb je er een prima fiets aan.
Ze worden nu hard aangepakt omdat ze gelogen hebben en omdat hun damage control nogal twijfelachtig is. Hadden ze meteen hun fout toegegeven, dan was het hier al stil geweest. Nu krabbelen ze stukje bij beetje terug en dan is het best wel vermakelijk om ook gewoon door te blijven gaan.
Ze worden nu hard aangepakt omdat ze gelogen hebben en omdat hun damage control nogal twijfelachtig is. Hadden ze meteen hun fout toegegeven, dan was het hier al stil geweest. Nu krabbelen ze stukje bij beetje terug en dan is het best wel vermakelijk om ook gewoon door te blijven gaan.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt, maar niet met de mantel van empathie.
En die ontwikkelen wel zelf, hebben een uniek frame, etc.
Wat het poot uitdraaien betreft bij Fons: 105 heeft adviesprijs van €648 en Ultegra €1049. Dat is €400 verschil. Fons rekent gewoon ff €600. Dat vind ik persoonlijk gewoon een poot uitdraaien.
Fons had dit VEEL beter op moeten pakken en niet stug door blijven liegen en recenties etc verwijderen. Heel dom, daarom krijgen ze de volle laag. Geen enkel gevoel dat ze laten zien er iets van begrepen te hebben.
Less is bore
Met empathie win je de mannelijke klant niet. Die heeft ander argumenten nodig (cijfertjes).
Die prijsverschillen zijn inderdaad ook gewoon schandalig. Met DA wordt het nog erger. Maar de prijzen van Fons zijn nu ook plots met 300 euro gezakt. Volgens mij zijn ze niet zo blij met ons..
Die prijsverschillen zijn inderdaad ook gewoon schandalig. Met DA wordt het nog erger. Maar de prijzen van Fons zijn nu ook plots met 300 euro gezakt. Volgens mij zijn ze niet zo blij met ons..
Campagnolo Ultra Dork