Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
- alliance_0
- Forum-lid
Met de autopauze aan wordt de tijd dat je stilstaat niet mee gerekend. Je gemiddelde gaat dus NIET naar beneden bij stilstand.
Zou het lukken via deze kabel de Bolt op te laden m.b.v. een iPhone?
-
- Forum-lid
Zeker niet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Automatisch pauzeren duurt soms even (paar seconden), dus zeker bij kortere ritten kan dat invloed hebben op je gemiddelde snelheid. Daarnaast zal je natuurlijk tijdens remmen en weer op gang komen minder snel rijden, dus ook dat zorgt voor dat lagere gemiddelde.Drossie2 schreef: ↑14 sep 2018 16:09 Op mijn kaartscherm toon ik steeds mijn snelheid. Hierbij wordt met een pijltje aangegeven of deze snelheid hoger of lager is dan mijn gemiddelde snelheid.
Ik heb de indruk dat de Bolt voor de gemiddelde snelheid de tijd dat ik stilstond, meerekent.
Zo heb ik daarstraks enkele minuten voor een overweg moeten wachten. Nadien blijkt dat gemiddelde behoorlijk gezakt.
Is het mogelijk om de Bolt de stilstaande te tijd eruit te laten filteren?
Geloof dat het trouwens niet mogelijk is om de snelheid waarbij je Elemnt de rit pauzeert in te stellen, toch?
-
- Forum-lid
@jooster Nop. Hangt ook samen met de frequentie van de gps-peilingen. Heb ooit uitgezocht waarom Runkeeper op iPhone minder secuur werkte dan op Android. Het bleek mij toen dat een iPhone sowieso minder vaak een gps-peiling doet dan Android en dat je dat op een Android ook nog eens zou kunnen aanpassen naar nog vaker. Maar … en dat is waarom Apple niet wil dat je dat kan aanpassen: pgs-peilen kost veel stroom en telefoon is dan ook bij hogere peilfrequentie sneller leeg. Om Strava (of het nu op IPhone, Android of Elemnt is) te pauzeren, moet het ding constateren dat de fiets stil staat. Daarbij gegeven het feit dat er ook nog wel eens "mispeilingen" zijn en er daarom ook nog eens een foutmarge moet worden gehanteerd (anders zou de registratie bij iedere mispeiling denken dat je stil staat). wordt pas bij twee of drie "stilstaande" peilingen gepauzeerd. En dat kost dus even tijd. Vandaar dus …..