Giant is een Taiwanees merk dat zelf z'n frames maakt. dacht gehoord te hebben dat ze ook in opdracht van andere merken frames maken. klopt dit?
Fons bikes
Vroeger in ieder geval Canyon en Colnago. Nu is het allemaal wat minder bekend. Canyon wordt nu gemaakt bij Quest composits, waar ook voor Trek wordt geproduceerd en de befaamde carbon Louisville Sluggers worden gemaakt.
Het eveneens Taiwanese Merida doet hetzelfde. Zij produceren oa de frames van Specialized en zijn zelfs deels eigenaar. De duurdere modellen maken ze naar verluid inhouse in Taiwan en de goedkope worden gemaakt door onderaannemers in China.
Maar het gaat dan wel om frames naar ontwerp en specificaties van de klant.
Het eveneens Taiwanese Merida doet hetzelfde. Zij produceren oa de frames van Specialized en zijn zelfs deels eigenaar. De duurdere modellen maken ze naar verluid inhouse in Taiwan en de goedkope worden gemaakt door onderaannemers in China.
Maar het gaat dan wel om frames naar ontwerp en specificaties van de klant.
Campagnolo Ultra Dork
- janneke.cj
- Forum-lid
- Contact
...
Laatst gewijzigd door janneke.cj op 10 dec 2018 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Klopt volledig.janneke.cj schreef: ↑21 sep 2018 07:57 ................en een aantal reclamemensen en influencers erg kwaad gemaakt. Het was ook een hevige discussie vanaf het begin. Ook op social media,.....................
Als je de brand ambassadors met hun instagram accounts nog maar een kritische vraag durft stellen dan staan deze direct op hun achterste poten.
Je pakt immers hun verdienmodel aan.
Je zal als influencer via je blog nietsvermoedende volgers maar op zijn minst enthousiast gemaakt hebben voor een veel te dure Fons en dat diezelfde volgers achteraf te lezen krijgen hoe de vork aan de staal zit.
Er zijn brand ambassadors/influencers die, als je hen vernoemt bij de bestelling, je als koper een truitje opsturen.
Als je dan als ambassador achteraf van Fons 10% van de aankoopprijs krijgt dan is dat een heel lucratief maar mogelijk totaal niet objectieve blog/instagram/twitter bezigheid.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Puur genieten toch?janneke.cj schreef: ↑21 sep 2018 07:57 en een aantal reclamemensen en influencers erg kwaad gemaakt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Je inhouden is teken van beschaving, Zoals 53/11 al opmerkte: ze liggen op de grond.
Houd je bij de feiten. De enige feiten die nog boven water moeten komen, zijn de namen van de cardioloog, de fysio en de bewegingswetenschapper. Bijt je daar in vast.
Houd je bij de feiten. De enige feiten die nog boven water moeten komen, zijn de namen van de cardioloog, de fysio en de bewegingswetenschapper. Bijt je daar in vast.
Sorry, maar ga jij hier nu vertellen hoe een ander zich moet gedragen? Terwijl Janneke alleen maar feiten aangedragen heeft. Niets bedenksels. Het was beter geweest als Fons zich bij de feiten gehouden had.
Je wilt nog wel dat iemand onderzoek gaat doen naar de namen van bovenstaande meedenkers? En als die boven water zouden komen, wat inmiddels al helemaal niet meer relevant is, die boodschapper ook neersabelen?
Drie kanalen die ook niet of nauwelijks geschikt zijn voor een inhoudelijke discussie, objectieve wetenschap of een doorwrocht filosofisch vertoog. Een 'objectieve brand ambassador' lijkt me zelfs een contradictio in terminis.Lcsmet schreef: ↑21 sep 2018 09:56
Er zijn brand ambassadors/influencers die, als je hen vernoemt bij de bestelling, je als koper een truitje opsturen.
Als je dan als ambassador achteraf van Fons 10% van de aankoopprijs krijgt dan is dat een heel lucratief maar mogelijk totaal niet objectieve blog/instagram/twitter bezigheid.
Dat marketingmensen met dergelijke influencers zo weglopen lijkt mij ook al niet tot aanbeveling strekken...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die influencers "fluencen" vooral vanwege het verdienmodel. Ik ken er eentje redelijk, maar bij voldoende financiele motivatie zou zelfs daar een zwarte opoefiets nog opgehemeld worden als het nieuwe tijdritmonster wat je écht moet hebben.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toevoeging: de enige die ik redelijk serieus neem is Dcrainmaker. Heeft ook absoluut financiele belangen, maar zijn reviews zijn toch behoorljik kritisch en ik heb niet het gevoel dat een of meerdere merken echt wordt gepromoot (al twijfel ik ook wel eens). En anders doet hij het zo subtiel dat de review toch waarde heeft.
Less is bore
Dat geloof ik graag. Maar wat ik dan niet begrijp is dat de doelgroep van Fons dus de meisjes zijn met een hoog inkomen. Dan hoef je toch niet bij te verdienen door ook nog fietsen te gaan verkopen? Kun je je tijd beter besteden om een eindje te gaan fietsen.daniel1975 schreef: ↑21 sep 2018 12:21 Die influencers "fluencen" vooral vanwege het verdienmodel. Ik ken er eentje redelijk, maar bij voldoende financiele motivatie zou zelfs daar een zwarte opoefiets nog opgehemeld worden als het nieuwe tijdritmonster wat je écht moet hebben.