Gravel-racers
Is er iemand hier die me kan helpen?
Momenteel liggen er op mijn Kona Rove de WTB Horizons 47c in de maat 650b.
Ik heb Schalbe's Kojak in 35c besteld. Zal er veel verschil in gevoel zijn tussen beide banden?
Zou het een serieuze upgrade zijn om grotere wielen te kopen? Ik rijd eigenlijk 100% op de baan.
Ik ben tevreden over de huidige banden en denk geen nadeel te hebben van de brede banden, maar ik vraag het me af of de rij-ervaring serieus zou veranderen met andere banden.
Momenteel liggen er op mijn Kona Rove de WTB Horizons 47c in de maat 650b.
Ik heb Schalbe's Kojak in 35c besteld. Zal er veel verschil in gevoel zijn tussen beide banden?
Zou het een serieuze upgrade zijn om grotere wielen te kopen? Ik rijd eigenlijk 100% op de baan.
Ik ben tevreden over de huidige banden en denk geen nadeel te hebben van de brede banden, maar ik vraag het me af of de rij-ervaring serieus zou veranderen met andere banden.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
voor 35c banden zal 700c wenselijk zijn maar wat ga je er mee opschieten om twee sets brede banden zonder profiel op twee verschillende wielmaten te hebben?
Ik zou die Kojaks terugsturen en de Horizons oprijden. Je kunt dan op termijn overstappen op smallere wegbanden op 700c wielen, bij voorkeur met dezelfde naven (X7?) zodat je remschijven altijd mooi uitkomen. De brede WTB velgen kun je dan mooi gebruiken voor een setje offroad banden.
Ik zou die Kojaks terugsturen en de Horizons oprijden. Je kunt dan op termijn overstappen op smallere wegbanden op 700c wielen, bij voorkeur met dezelfde naven (X7?) zodat je remschijven altijd mooi uitkomen. De brede WTB velgen kun je dan mooi gebruiken voor een setje offroad banden.
Campagnolo Ultra Dork
Ik kan de Horizons op 650b wielen vergelijken met bvb Schwalbe G-One 40mm op 700c wielen. Voor mij bollen de G-Ones zelfs op de weg vlotter, ondanks het profiel van het rubber. Er zit veel inertie in de combo 650b/Horizon band, ik vond het niet zo fijn rijden.
Nu liggen er Racing Ralphs op de 27.5 wielen voor de meer extreme omstandigheden en parcours, en rijd ik met de G-Ones voor het grootste deel van mijn gravelbike-gebruik, ook op de weg.
Nu liggen er Racing Ralphs op de 27.5 wielen voor de meer extreme omstandigheden en parcours, en rijd ik met de G-Ones voor het grootste deel van mijn gravelbike-gebruik, ook op de weg.
Zijn er hier mensen die een gravelfiets met 2 wielsets rijden? Ik overweeg een set voor het 'echte' offroad en voor de weg. Is dat te doen? Moet ik dan met het oog op inslijten ook de ketting vervangen bij een wielwissel of loopt dat wel los als ik een beetje afwissel?
Die Horizons zijn ook niet ontworpen als wegbanden maar voor losliggend, erg grof gravel waarbij noppen/profiel geen enkel nut heeft. Totaal niet interessant voor NL/BE maar meer iets voor de VS.
Ik wissel momenteel met 3 sets regelmatig (weg, gravel en trainerband) en het gebruik verschilt niet zo heel veel qua km's/uren. De ketting en cassettes slijten dus vrij regelmatig.
Campagnolo Ultra Dork
Ik wis de cassette mee. Is iets meer werk, maar slijtage speelt dan geen rol.klaastuin schreef: ↑20 sep 2018 09:59 Zijn er hier mensen die een gravelfiets met 2 wielsets rijden? Ik overweeg een set voor het 'echte' offroad en voor de weg. Is dat te doen? Moet ik dan met het oog op inslijten ook de ketting vervangen bij een wielwissel of loopt dat wel los als ik een beetje afwissel?
William
Geen idee, daarom dat ik het vraag.
De Kojaks zijn ook 650b. Ga ik veel verschil voelen tussen de Horizons en Kojaks?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Ik heb 2 wielsets met identieke naven (DT Swiss) en zelfde cassettes (11-32). Heb ook een ketting per wielset. Rijd voor mix asfalt/gravel op Challenge Strada Bianca 30mm (bevalt super) met biba. Voor het zwaardere offroad werk rijd ik met de wielset met tubeless Schwalbe G-One+ 40mm. Deze banden heb ik nog niet gebruikt in natte omstandigheden maar voldoen prima tot nu toeklaastuin schreef: ↑20 sep 2018 09:59 Zijn er hier mensen die een gravelfiets met 2 wielsets rijden? Ik overweeg een set voor het 'echte' offroad en voor de weg. Is dat te doen? Moet ik dan met het oog op inslijten ook de ketting vervangen bij een wielwissel of loopt dat wel los als ik een beetje afwissel?
Aangezien ik veel te veel ruzie heb om de Schwalbe G-One's op mij velgen te krijgen. (Nox Citico)
Heb ik de Challenge Gravel Grinder banden besteld. (42mm)
http://www.challengetech.it/products/gr ... 6/02004/en
Nogsteeds wel lasting om de band op de velg te krijgen, maar gaat makkelijker dan de G-One.
(heb zelfs bandenlichter nodig om eerste hiel op velg te krijgen…)
Maar waar ik daarna bij de G-One flink met zeepsop ed zat te klooien en compressietank, was het nu gewoon snel pompen met de Rennkompressor en paar ploppen en band zat goed in velg.
Nog even wachten tot ik met shifter terugkrijg. (opgestuurd ivm lekken remvloeistof)
voordat ik ermee kan rijden.
Heb ik de Challenge Gravel Grinder banden besteld. (42mm)
http://www.challengetech.it/products/gr ... 6/02004/en
Nogsteeds wel lasting om de band op de velg te krijgen, maar gaat makkelijker dan de G-One.
(heb zelfs bandenlichter nodig om eerste hiel op velg te krijgen…)
Maar waar ik daarna bij de G-One flink met zeepsop ed zat te klooien en compressietank, was het nu gewoon snel pompen met de Rennkompressor en paar ploppen en band zat goed in velg.
Nog even wachten tot ik met shifter terugkrijg. (opgestuurd ivm lekken remvloeistof)
voordat ik ermee kan rijden.
Ok, wielen wisselen is dus geen probleem t.a.v. de ketting-cassette. Thx. En tav de schijfremmen? Gaat dat goed met aanlopen?
Gisteren de 1e stap gezet en een gravelfiets gekocht. Nu nog bedenken of er direct een extra wielset bij komt.
Gisteren de 1e stap gezet en een gravelfiets gekocht. Nu nog bedenken of er direct een extra wielset bij komt.
Wat scheelde er precies aan? Hoe heb je gemerkt dat er een lek was?
Ik moet de mijn ook nogal veel ontluchten (al 2 keer dit jaar) en misschien heb ik ook een lek.
Volgens mij hebben we allebei de R8000 shifters.