Ik zou het geweldig vinden, maar buiten de bebouwde kom ben ik er niet per sé voor. Binnen de bebouwde kom: absoluut. Dat heeft als bijkomend voordeel dat benadrukt wordt dat een stad géén verkeersknooppunt met huizen ertussen is. Hoognodig dat dat bij de Nederlandse automobilist eens aan het verstand gepeuterd wordt.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Vorsprung durch Pedantik
+1 Ik denk dat het net iets meer is dan die 5m maar toch is het begrip hier niet zo heel grijs. Het begrip luidt namelijk: Wegen: alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten;baron062 schreef: ↑21 sep 2018 19:02 Volgens mij hebben zowel de haaientanden als bord B6 dezelfde betekenis: Verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg. En daar wringt de schoen: vrijliggende fietspaden die dichter dan 5m bij de rijbaan liggen horen bij die weg. Ik denk dat het in deze situatie 3.5-4m is. Dat maakt de auto geen kruisend verkeer, maar afslaand verkeer, waarbij er voorrang verleent moet worden (bijzondere verrichting dacht ik) aan ander bestuurders. De fietser had wel voorrang moeten verlenen aan de vrachtwagen. Of de actie van de fietser slim is, is een tweede.
Ook nog een verhelderend draadje: https://forum.flitsservice.nl/verkeersb ... 67227.html
Het is vrij duidelijk dat dit fietspad gewoon onderdeel uitmaakt van de rotonde, daar zal die meter extra ruimte niks aan veranderen bij de rechter. Het gaat dus om afslaand verkeer en dan kun je haaientanden tekenen en borden plaatsen tot je een ons weegt, rechtdoorgaand verkeer gaat gewoon voor.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13698
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zelf nadenken, mmmmm ik denk dat je de bevolking wat overschat.
Ik rijd zelf 40k per jaar in de auto en een stuk of 8 a 9k op de fiets en ik fiets daarnaast vaak op stukken waar ik ook met de auto rijd. Soms is het echt niet makkelijk, in de donkere dagen in de spits met regen is het in de huidige auto,s soms heel lastig fietsers (zonder licht) zien.
Ik heb regelmatig dat een fietser meterlang in de Astijl verdwijnt, gelukkig helpen de moderne veiligheid systemen goed en heb ik de ervaring dat ik zelf op de fiets zit, maar iemand die dit niet heeft is hier vaak helemaal niet van bewust, net zoals automobilisten die hem even voor een vrachtwagen gooien. Vaak niet eens onwil.
De infra kan op sommige punten ernstig verbeterd worden. Goed verlichte kruispunten, fietspaden die wegen kruisen minimaal 15m na een rotonde, het is af en toe heel slecht te zien in de auto in de stad.
Dan heb je nog hele irritante fietsers die het heel stoer vinden een 2000lm lamp op de fiets en op hun helm hebben van de ali express waardoor je alleen diegene ziet en de rest niet. Daar rijden er hier een aardig stelletje idioten van rond in de randstad.
Ik rijd zelf 40k per jaar in de auto en een stuk of 8 a 9k op de fiets en ik fiets daarnaast vaak op stukken waar ik ook met de auto rijd. Soms is het echt niet makkelijk, in de donkere dagen in de spits met regen is het in de huidige auto,s soms heel lastig fietsers (zonder licht) zien.
Ik heb regelmatig dat een fietser meterlang in de Astijl verdwijnt, gelukkig helpen de moderne veiligheid systemen goed en heb ik de ervaring dat ik zelf op de fiets zit, maar iemand die dit niet heeft is hier vaak helemaal niet van bewust, net zoals automobilisten die hem even voor een vrachtwagen gooien. Vaak niet eens onwil.
De infra kan op sommige punten ernstig verbeterd worden. Goed verlichte kruispunten, fietspaden die wegen kruisen minimaal 15m na een rotonde, het is af en toe heel slecht te zien in de auto in de stad.
Dan heb je nog hele irritante fietsers die het heel stoer vinden een 2000lm lamp op de fiets en op hun helm hebben van de ali express waardoor je alleen diegene ziet en de rest niet. Daar rijden er hier een aardig stelletje idioten van rond in de randstad.
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Er is geen vrijliggend fietspad dus de hele weg is fietspad, wat doet die auto daar!
Ik reed vandaag ook op een nogal onoverzichtelijk punt. Een fietspad komt precies in een bocht op een straat uit, waardoor het een gewone kruising lijkt. Ik reed die straat op en vlak voor me moest er nog iemand persé z'n auto voor gooien. Ik schud dus m'n hoofd en zie dan pas dat ik een drempeltje afrijd voor ik op die straat kom. Uitrit dus en ik had voorrang moeten verlenen.
Maar nu wordt het mooi! Die kerel vond het nodig om vanwege mijn hoofdschudden te stoppen, om te draaien, vol gas achter me aan te rijden, me klem te rijden en mij een lesje te leren.
110km gereden vanuit Zeeland en ik ben nog geen minuut in Den Haag of het randstedelijke testosteron gezeik begint alweer...
Wat rijden me er hier een partij gefrustreerde droeftoeters rond.
Maar nu wordt het mooi! Die kerel vond het nodig om vanwege mijn hoofdschudden te stoppen, om te draaien, vol gas achter me aan te rijden, me klem te rijden en mij een lesje te leren.
110km gereden vanuit Zeeland en ik ben nog geen minuut in Den Haag of het randstedelijke testosteron gezeik begint alweer...
Wat rijden me er hier een partij gefrustreerde droeftoeters rond.
Dat hoofdschudden is ook echt niet nodig. Want iedereen kan een foutje maken. Gewoon accepteren dat iemand wat fout doet en blij zijn dat alles goed is afgelopen!
Neemt niet weg dat het ronduit belachelijk is dat die auto omdraait en je klem rijdt. Voor hem geldt hetzelfde....dingen gaan eenmaal fout, accepteren blij zijn dat alles goed is gegaan en weer verder.............
Neemt niet weg dat het ronduit belachelijk is dat die auto omdraait en je klem rijdt. Voor hem geldt hetzelfde....dingen gaan eenmaal fout, accepteren blij zijn dat alles goed is gegaan en weer verder.............
Het licht er natuurlijk aan hoe je met je hoofd schud. Als je heel overdreven en opzichtig nee loopt te schudden, dan is dat niet echt nodig, maar om er dan achteraan te gaan en verhaal te halen is natuurlijk belachelijk.
Ik schud ook wel eens rustig nee als er bijna iets misgaat, en rij dan rustig verder, daar kan toch niet zoveel mis mee zijn?
Ik schud ook wel eens rustig nee als er bijna iets misgaat, en rij dan rustig verder, daar kan toch niet zoveel mis mee zijn?
Zoals ik al zei: de beste man had gelijk en ik had dus geen enkel gebaar hoeven maken. Maar iemand klemrijden? Dat is artikel 5 als er een handhaver bij was geweest. En een artikel 6 als ik was gevallen en letsel had opgelopen. Totaal, maar dan ook totaal overtrokken reactie dus.
Ik heb m'n lesje echter weer geleerd.
Ik heb m'n lesje echter weer geleerd.
Bekijk het positief.....je was Rotterdam iig voorbij zonder problemen.
Maar ik rijd mijn rondjes altijd rondom Den Haag, en vind het eigenlijk allemaal wel mee vallen. Maar de stad wil je uiteraard niet in met je fiets.
BEAT heeft een reactie op hun site gezet.vermeulen schreef: ↑21 sep 2018 11:13Wat mij betreft mag de KNWU ze royeren. Door dit soort filmpjes krijgen we allemaal steeds vaker met agressieve automobilisten te maken, die dit filmpje zien als een slechte ervaring met het collectief "de wielrenners". Dus nemen ze zich, gesteund door de reaguursels, voor om de eerstvolgende wielrenner die ze een strobreed in de weg legt eens even flink te laten zien wie er de baas is op de weg.Marcopfiets schreef: ↑20 sep 2018 17:46Zo te zien zijn dat Renners van de Beat Cycling club. https://www.beatcycling.club/RVV schreef: ↑20 sep 2018 15:50 https://www.dumpert.nl/mediabase/751721 ... chter.html
Filmpje op, ja daar is die weer Dumpert.. Maargoed je ziet een ploegje fietsers, profs ? Eliterijders ? (Edit; ik las ergens dat ze aan het trainen zijn voor het NCK ploegentijdrijden) Best hard fietsen (45/50 plus?!) met een volgauto die de alarmlichten aan heeft. Ze blokken alles af en rijden ook op de linkerhelft. Het is een weg waar zeker harder dan 50 mag worden gereden (behalve het stukje waar net gefilmd word). Heel dumpert valt natuurlijk weer over die aso kutwielrenners heen. Meningen ? Als ik er met de auto achter had gezeten dan zou ik mij er niet druk over maken want als fietser snap ik dat ze aan het trainen zijn. Maar als je al een beetje een hekel aan wielrenners hebt dan kan ik me voorstellen dat je hier je aan dood zit te ergeren. De ellende is; wij krijgen dit als fietser weer op onze bord tijdens ons dagelijks rondje waar we wel keurig netjes aan de regels houden. Dat is weer het jammere er aan.
Zoals in het tweede filmpje waar de wielrenner een fout maakt op een rotonde, en de automobilist maar even flink op het gas gaat staan.
Deze week was ik bijvoorbeeld ook aan het oefenen voor het NCK, met drie man, zonder volgwagen op een landweg waar je 50 mag. Wij gingen denk ik iets van 46 (wind mee), toen er ineens een auto achter ons zat, die meteen begon te toeteren (niet een klein tuutje van "ik wil er even langs" maar echt meerdere keren); dus wij gingen netjes op een lijntje fietsen, waarna die gast meteen heel hard ging optrekken in een veel te lage versnelling. Dan vraag ik me de laatste tijd vaak af: Heeft zo een gast vanmiddag naar Dumpert zitten kijken, en is dit zijn wraak? En is dit zo iemand die altijd roept dat die wielrenners doen alsof de hele weg van hun is?
Waar het op neer komt is dat door asogedrag van anderen, we geen fouten meer mogen maken in het verkeer. En gezien we vaak urenlang per week aan het fietsen zijn, zijn dit soort fouten gewoon niet te vermijden.
https://www.beatcycling.club/nl/blog/re ... nning-nck/