Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

hayes

hayes 03 okt 2018 09:48

Ik zou toch even (beleefd) antwoorden dat hij uit z'n nek lult, dat je nooit van z'n leven nog een Wilier koopt en dat je dit intussen flink online aan het delen bent.
Dat zal die mensen waarschijnlijk niet veel kunnen schelen, Maar het kan wel opluchten.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 03 okt 2018 11:28

Zou me met één mail toch ook niet laten afschepen. Trieste klantenservice.

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 03 okt 2018 12:00

Jammer dat een mooi merk als Wilier op zo'n manier omgaat met garantieclaims.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je deze inschakelen. Mocht je geen rechtsbijstandverzekering hebben, dan kun je ook terecht bij een rechtswinkel. Mocht je dit allemaal niet zien zitten, dan staat op de site consuwijzer een voorbeeldbrief die je zelf kunt versturen naar de winkelier.

anonymous cyclist
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 sep 2018 14:20

anonymous cyclist 03 okt 2018 21:57

Tsja, je zite hier dat het misschien helemaal niet zo'n mooi merk is. Ik ken ze al wat langer en weet dat ze garantie zoveel mogelijk proberen af te schuiven. Dit is ronduit schandalig en dit wordt nog steeds een mooi merk genoemd!!!
In de eerste plaats is je rijwielhandelaar verantwoordelijk en die kan zich niet verschuilen achter allerlei smoesjes. Volgens mij zijn de garantie voorwaarden helder en het consumenten recht is hier ook duidelijk over. Zelfs buiten de garantietermijn gelden er nog verwachtingen die je mag hebben. Welke dealer ben je geweest? En heb je zelf contact met Luca in Italie? Maak maar duidelijk wat je stappen gaan zijn ook je juridische want die zijn in een case als deze makkelijk.

anonymous cyclist
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 sep 2018 14:20

anonymous cyclist 03 okt 2018 22:03

https://www.wilier.com/en/after-sale-su ... -condition

Heb je dit al uitgespit? Kun je ook checken of je frame nog in de garantie zit.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 03 okt 2018 22:12

anonymous cyclist schreef: 03 okt 2018 22:03 https://www.wilier.com/en/after-sale-su ... -condition

Heb je dit al uitgespit? Kun je ook checken of je frame nog in de garantie zit.
Wanneer Wilier zelf schrijft toedeledoki ben ik klaar met dot bedrijf! Ik kan heel lang gaan klagen enzo, mijzelf opwinden over teleurstellingen of eieren voor mijn geld kiezen. dat is voor mij de boel laten repareren.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

anonymous cyclist
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 sep 2018 14:20

anonymous cyclist 04 okt 2018 13:58

Dat is wel fijn voor die gasten!

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 okt 2018 15:22

Ook al is de boel uiteindelijk gerepareerd, het kost wel veel tijd voor je weer "trots" op die fiets zit wetende wat er gebeurd is.

Wellicht helpt het om de pijn te verzachten: 2 gasten van onze fietsclub: een had een Dogma gekocht, frame breuk -> Pinarello wilde niet vervangen. Andere had een Parlee gekocht, ook gebroken -> Parlee wilde niet vervangen, Uiteindelijk zelf een carbon reparatie laten doen, maar dan voel je je echt in de steek gelaten als je een financiele aderlating hebt gedaan voor die fietsen.

Twee anderen hebben hetzelfde gehad een met een Cannondale de andere met een S-Works -> beide, een frame breuk en beide een nieuwe frame, dan voel je toch echt wel beter denk ik als je zo behandeld wordt.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 okt 2018 15:30

Vraag ik mij toch af wat jullie met die fietsen uitvreten tijdens zo'n dagje fietsen bij jullie fietsclub 😳🤔

marin30
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 04 okt 2018 15:42

Het verbaast me een beetje dat zovelen niet weten dat allereerst de leverancier (dus de FM) aansprakelijk is voor de producten die hij verkoopt. Niet de fabrikant. Je recht halen doe je in dit geval dus via de FM. De Consumentenbond legt helder uit hoe https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 04 okt 2018 16:11

Zo is het. De fietsenmaker lost jouw probleem op. Daarna is het zijn probleem en moet hij dat zien op te lossen met in dit geval Willier.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 okt 2018 16:34

Volgens mij ligt het overigens iets ingewikkelder. Na aankoop is het aan de winkelier om te "bewijzen" dat een eventuele beschadiging is toegebracht van buitenaf. Na die 1e 6 maanden wordt het omgedraaid, en ligt het "bewijzen" bij de klant. Die moet dan "bewijzen" dat de schade niet is toegebracht van buitenaf.

Dit was tenminste in het verleden ongeveer de regel. Weet niet zeker of dit nog steeds gehanteerd wordt.

Plaats reactie