Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ridley Phaeton R 2010 Ultegra

simon_ho
Forum-lid

simon_ho 20 mar 2010 16:21

Dag allemaal,

Ik heb gisteren mijn Giant Tcr full carbon verkocht omdat ik een nieuwe racefiets wil aanschaffen.

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 ridley fietsen:
- Ridley Phaton R
- Ridley Orion

Meer info over de Ridley Orion
Meer info over Ridley Phaeton

Wat raden jullie aan? Ik fiets +/- 7.500 km per jaar.

Ik ben benieuwd!
-------------

noah
Forum-lid

noah 20 mar 2010 19:41

Mijn mening:

Ik heb 2 jaar lang een Orion gehad. Een mooi gevormd stijf carbonframe en vooral een degelijk frame. Deze Orion in Januari ingeruild voor een Noah, omdat ik "verkocht" was in het Noah frame.
Een collega van mij heeft vorige maand een Phaeton gekocht. Op zich een aardig aluminium frame, maar ik vind de lasnaden veel te grof. Eigenlijk vind ik persoonlijk de Phaeton een Noah nepper.

Indien beide fietsen die je noemt met dezelfde groep opgebouwd zijn, dan zou ik persoonlijk voor de Orion gaan.

kennyd
Forum-lid

kennyd 21 mar 2010 21:30

in een van de vorige "Grinta" uit België werd de Phaeton getest. Ik heb er ook naar uitgezien maar de lasnaden waren inderdaad niet mooi, gewicht was redelijk hoog (+-1500gram), die windstrips op de staande buis kwamen al los, ik vind ook de vork niet mooi staan, en prijs/kwaliteit zeker ni goedkoop. Dus zou ik ook voor de Orion gaan als je een Ridley wilt.

harmeninho
Forum-lid

harmeninho 23 mar 2010 09:04

Ik heb een Orion en Pina. Ik fiets nog wekelijks op de Orion en hou de Pina schoon!
En elke keer denk ik: Wat rijdt ie lekker!
Cinglé

Plaats reactie