Ik dacht geen enkel meer.anonymous cyclist schreef: ↑05 okt 2018 16:04 Welke frames van Pinarello komen er nu echt uit Italie? Ik hoor daar verschillende verhalen over.
Pinarello
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16634
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Niet een.
Who cares?
Who cares?
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Dan moet je ern Basso kopen als je frame perse uit Italie wilt hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Weet je dat heeeuuul zeker?
Less is bore
anonymous cyclist schreef: ↑05 okt 2018 16:04 Welke frames van Pinarello komen er nu echt uit Italie? Ik hoor daar verschillende verhalen over.
Waarom vraag je dit?
De groeten
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 sep 2018 14:20
Omdat ik het graag wil weten.Codalunga schreef: ↑05 okt 2018 21:30anonymous cyclist schreef: ↑05 okt 2018 16:04 Welke frames van Pinarello komen er nu echt uit Italie? Ik hoor daar verschillende verhalen over.
Waarom vraag je dit?
Ze zijn al een tijdje in handen van een hele grote luxe goederen onderneming en ik vroeg mij af wat voor invloed dat heeft op zo'n merk. Ik las laatst ergens dat alleen de high end modellen nog in Italie weden gemaakt. Ik ben nieuwsgierig.
Genoeg redenen?
https://www.tweewieler.nl/fietsen/nieuw ... n-10127717
Google geeft veel hits, maar het antwoord op je vraag zal moeilijk te vinden zijn (althans evidence-based). De hele "fiets"keten (van grondstof tot waste) is extreem ondoorzichtig voor de consument. Er is veelal en vooral een facade van marketingwolligheid die een mist creeert rond de werkelijke productiestrategie. En daarin staat Pinarello zeker niet alleen.
Tegelijkertijd moet ik zeggen dat de producten geweldig kunnen zijn., Althans zo ervaar ik mijn F8/Supercampa.
Voor wat betreft je vraag, ik vermoed dat de Nytro een spinoff kan zijn van de overname door de in de link genoemd equity firm. Er is geld, er kan omzet worden gecreeerd, winsten omhoog, return on investment etc. Ik (als consument) zat daar niet op te wachten, De shareholders waarschijnlijk wel. Ik vrees voor de dag dat Chesini, Tommasini, Stelbel of bijv Barco ook ten prooi vallen aan de moderne roofridders. Goed voor het merk? De een zal zeggen van wel, de ander niet. Where you stand, depends on were you sit (Miles law). Voor mij geldt: handen af van die ambachtslieden.
gr epb
Google geeft veel hits, maar het antwoord op je vraag zal moeilijk te vinden zijn (althans evidence-based). De hele "fiets"keten (van grondstof tot waste) is extreem ondoorzichtig voor de consument. Er is veelal en vooral een facade van marketingwolligheid die een mist creeert rond de werkelijke productiestrategie. En daarin staat Pinarello zeker niet alleen.
Tegelijkertijd moet ik zeggen dat de producten geweldig kunnen zijn., Althans zo ervaar ik mijn F8/Supercampa.
Voor wat betreft je vraag, ik vermoed dat de Nytro een spinoff kan zijn van de overname door de in de link genoemd equity firm. Er is geld, er kan omzet worden gecreeerd, winsten omhoog, return on investment etc. Ik (als consument) zat daar niet op te wachten, De shareholders waarschijnlijk wel. Ik vrees voor de dag dat Chesini, Tommasini, Stelbel of bijv Barco ook ten prooi vallen aan de moderne roofridders. Goed voor het merk? De een zal zeggen van wel, de ander niet. Where you stand, depends on were you sit (Miles law). Voor mij geldt: handen af van die ambachtslieden.
gr epb
De groeten
Pinarello liet alle frames al in China maken voor de overname, die had daar dus geen invloed op. De stalen frames van Pinarello werden in ieder geval grotendeels al gebouwd bij onderaannemers maar dan in Italië. Ik weet niet eens of er überhaupt wel ooit een frame is gebouwd daar.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
De dure frames van Pina's (Sowieso alle Dogma's) worden naar verluid in Taiwan gemaakt, de goedkope in China. (Gan etc) ik weet niet waar de Prince onder valt.
Het schuren en spuiten van de dure Pina frames gebeurd in ieder geval in Italië.
Het schuren en spuiten van de dure Pina frames gebeurd in ieder geval in Italië.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=4bb8&r=3&c=2&u=M&g=n&f=abdljzzzzz&z=a.gif)
ericpeters schreef: ↑09 okt 2018 16:36 De dure frames van Pina's (Sowieso alle Dogma's) worden naar verluid in Taiwan gemaakt, de goedkope in China. (Gan etc) ik weet niet waar de Prince onder valt.
Het schuren en spuiten van de dure Pina frames gebeurd in ieder geval in Italië.
![Afbeelding](https://www.mupload.nl/img/2t2b0d5y8o.jpg)
Nee, die worden in Taiwan gemaakt.
Ja, lekker goedkoop, een GAN RS frame kost maar € 3.500,00.
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Lelijk