Waarom vinden mensen daar telkens wat van?
Het grote domme vragen topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Toch vind ik het materiaalgewichtsverminderingsstreven opmerkelijk. Ik ga fietsen om aan mijn conditie te werken. Dus om een forse inspanning te leveren, lekker te zweten en tot de max te gaan. Waarom zou ik dan streven naar een zo licht mogelijke fiets? Dat is net zoiets als steeds lichtere gewichten kiezen op de sportschool.
Bij wedstrijden ligt het natuurlijk totaal anders, daar elke bespaarde gram tijdwinst oplevert.
Bij wedstrijden ligt het natuurlijk totaal anders, daar elke bespaarde gram tijdwinst oplevert.
Inderdaad, als je echt wilt sporten fiets je met een transportfiets de Zoncolan op. En voor aero geldt precies hetzelfde. Je kunt veel beter rechtop zitten met loszittende kleding want daar wordt je hard van.
Als je geen wedstrijden rijdt om je brood mee te verdienen is een racefiets gewoon een stuk speelgoed.
Aangezien de meesten van ons iets meer verdienen dan het bestaansminimum kunnen we lekker zelf kiezen waar we dat "extraatje" aan uit geven en van ieder van die keuzes zal er weer iemand anders zijn die dat onzin vindt.
Als je geen wedstrijden rijdt om je brood mee te verdienen is een racefiets gewoon een stuk speelgoed.
Aangezien de meesten van ons iets meer verdienen dan het bestaansminimum kunnen we lekker zelf kiezen waar we dat "extraatje" aan uit geven en van ieder van die keuzes zal er weer iemand anders zijn die dat onzin vindt.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom zou iemand een BMW5 kopen terwijl een Suberp ook veel ruimte heeft? Of een Porsche terwijl je in NL toch max 130 mag, maar vaker in de file staat?
Less is bore
Nee ik heb nog geen 155mm gekocht, maar ik zocht een zadel en daar had ik op geboden. Toen ik de maat vroeg zei hij dat het een 155mm was. Ik zei toen dat het ten opzichte van mijn zadeldruk meting te breed was (143mm) En hij zei weer dat maakt toch niet veel uit, vandaar mijn vraagleon1 schreef: ↑04 okt 2018 16:35 Mis gaan zal er niets...je zal er hooguit minder comfortabel op zitten. Waarom niet gewoon een 143mm zadel kopen dan? Of heb je nu al een 155mm op jouw fiets zitten?
Ik heb het juist andersom en dat gaat trouwens prima. 155mm op de racer (ook aanbevolen na meting) en 143 op de mtb (vanwege meer bewegingsvrijheid).
Ok deze is duidelijk
- daniel1975
- Forum-lid HC
altijd leuk als mensen happendaniel1975 schreef: ↑06 okt 2018 19:56Een aluminium magneet zoeken is toch best een passende vraag in dit topic?