Bianchi Oltre XR3 disc?
-
- Forum-lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 12 okt 2018 14:05
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Nadat de racefiets een paar seizoenen weinig buiten geweest is omdat ik vooral op de MTB zat heb ik dit jaar wel weer redelijk wat racefiets kilometers gemaakt. Nu heb ik een Cube Reaction, op zich prima maar zou net iets minder trillingen door mogen geven op wegen met slecht asfalt.
Bij een zaak in de buurt zag ik een Bianchi Oltre XR3 disc staan....en die zit nu in mijn hoofd. Mijn grote vraag is nu of de Oltre met de CV techniek de juiste keuze is?
Mijn rondjes zijn meestal rond de 60/80 km in Nederland. Op vakantie naar het buitenland gaat de fiets ook altijd mee dus moet ik er ook mee kunnen klimmen. Voor de Mont Ventoux had ik de tripple nodig dus de nieuw fiets zal uitgerust moeten worden met een compact en mogelijkheid om een grote casette te monteren (fiets kan zo geleverd worden). Sinds ik last heb van astma ben ik op cadans ipv kracht gaan rijden dus heb ik dat kleine verzet echt nodig.
Rationeel zou de Infinito CV misschien de betere keuze zijn maar ik vind de XR3 gewoon veel mooier. Wat vinden jullie?
Nadat de racefiets een paar seizoenen weinig buiten geweest is omdat ik vooral op de MTB zat heb ik dit jaar wel weer redelijk wat racefiets kilometers gemaakt. Nu heb ik een Cube Reaction, op zich prima maar zou net iets minder trillingen door mogen geven op wegen met slecht asfalt.
Bij een zaak in de buurt zag ik een Bianchi Oltre XR3 disc staan....en die zit nu in mijn hoofd. Mijn grote vraag is nu of de Oltre met de CV techniek de juiste keuze is?
Mijn rondjes zijn meestal rond de 60/80 km in Nederland. Op vakantie naar het buitenland gaat de fiets ook altijd mee dus moet ik er ook mee kunnen klimmen. Voor de Mont Ventoux had ik de tripple nodig dus de nieuw fiets zal uitgerust moeten worden met een compact en mogelijkheid om een grote casette te monteren (fiets kan zo geleverd worden). Sinds ik last heb van astma ben ik op cadans ipv kracht gaan rijden dus heb ik dat kleine verzet echt nodig.
Rationeel zou de Infinito CV misschien de betere keuze zijn maar ik vind de XR3 gewoon veel mooier. Wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door Jeronimo73 op 12 okt 2018 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Voor comfort moet geen Oltre kopen integendeel zelfs een Tarmac of TCR hebben veel meer comfort.
Als jouw budget zodanig is dat je een Bianchi Oltre XR3 kunt kopen, en je zoekt meer comfort, is een op maat gemaakte stalen frame niet een idee, out of the box denkend?
Precies op maat gemaakt is sowieso comfortabeler dan confectie maten en staal zal misschien ook een beetje mee helpen.
Er lopen hier een paar draadjes over een framemaker in Zeeland (om maar niet direct reclame te maken...). Je kunt bij de eigenaren eens vragen hoe dat zit (letterlijk en figuurlijk)
Precies op maat gemaakt is sowieso comfortabeler dan confectie maten en staal zal misschien ook een beetje mee helpen.
Er lopen hier een paar draadjes over een framemaker in Zeeland (om maar niet direct reclame te maken...). Je kunt bij de eigenaren eens vragen hoe dat zit (letterlijk en figuurlijk)
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar wanneer ik kijk in de grotere maten (mijn maat) dan is een Oltre qua geometrie minder "racy" dan een TCR of een Tarmac. Hoe de verhouding in kleinere maten is weet ik zo niet.anderson99 schreef: ↑12 okt 2018 16:40 Voor comfort moet geen Oltre kopen integendeel zelfs een Tarmac of TCR hebben veel meer comfort.
Daarbij heeft een Oltre ook Countervail, wat ook comfort moet toevoegen.
http://forums.roadbikereview.com/bianch ... 63919.html
En als toch disc wilt de nieuwe Infinito CV Disc ziet er goed uit
https://www.bianchistore.de/de/rennrad/ ... to-cv-disc
En als toch disc wilt de nieuwe Infinito CV Disc ziet er goed uit
https://www.bianchistore.de/de/rennrad/ ... to-cv-disc
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Ik ben niet zo lang 1.76.Infinito GB schreef: ↑12 okt 2018 17:33Ik weet niet waar je dit op baseert, maar wanneer ik kijk in de grotere maten (mijn maat) dan is een Oltre qua geometrie minder "racy" dan een TCR of een Tarmac. Hoe de verhouding in kleinere maten is weet ik zo niet.anderson99 schreef: ↑12 okt 2018 16:40 Voor comfort moet geen Oltre kopen integendeel zelfs een Tarmac of TCR hebben veel meer comfort.
Daarbij heeft een Oltre ook Countervail, wat ook comfort moet toevoegen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Infinito pakken, zonder twijfel.
Ik zou ook graag en xr4 willen, maar is te diep. Niet gedaan dus.
Ik zou ook graag en xr4 willen, maar is te diep. Niet gedaan dus.
Less is bore
In mijn fietsgroepje wordt onder meer gereden met een Aria en een Oltre xr3 maar dan met behoorlijk wat spacers onder het stuur. Neem dan een Infinito is mijn gedachte. Ik heb er in ieder geval nog nooit spijt van gehad.
Een compact is op even welk frame te verkrijgen dan wel te monteren. Daar moet je je keuze niet door laten leiden.
Een compact is op even welk frame te verkrijgen dan wel te monteren. Daar moet je je keuze niet door laten leiden.
Abide.
Met eventuele spaces kan je beide fietsen denk ik wel op maat krijgen.
ik heb zelf een specialissima en een infinito cv. beide zijn comfortabel en rijden heerlijk al is de infinto net wat zachter. In een XR3 disc passen denk ik wel 28mm banden. Mocht het frame niet genoeg comfort geven, dan doen die banden het wel. De XR3 disc is wel een behoorlijk zware fiets. Mijn infinito campa record weegt voor een maat 59 compleet opgebouwd met pedalen 7,3kg. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een lichtere fiets met velgremmen die ook nog eens comfort biedt. De infinito CV is al sinds 2014 op de markt. Je kunt voor deze fiets op veel plaatsen een scherpe deal krijgen. In veel gevallen heb je dan een fiets die beter afgemonteerd is dan de XR3 tegen een scherpere prijs. Een potenza of eventueel ultegra geeft een bereik van 34/32 voor bergop. In een 2014 infinito passen overigens ook 28 mm vitoria corsa banden. heerlijke fiets!
ik heb zelf een specialissima en een infinito cv. beide zijn comfortabel en rijden heerlijk al is de infinto net wat zachter. In een XR3 disc passen denk ik wel 28mm banden. Mocht het frame niet genoeg comfort geven, dan doen die banden het wel. De XR3 disc is wel een behoorlijk zware fiets. Mijn infinito campa record weegt voor een maat 59 compleet opgebouwd met pedalen 7,3kg. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een lichtere fiets met velgremmen die ook nog eens comfort biedt. De infinito CV is al sinds 2014 op de markt. Je kunt voor deze fiets op veel plaatsen een scherpe deal krijgen. In veel gevallen heb je dan een fiets die beter afgemonteerd is dan de XR3 tegen een scherpere prijs. Een potenza of eventueel ultegra geeft een bereik van 34/32 voor bergop. In een 2014 infinito passen overigens ook 28 mm vitoria corsa banden. heerlijke fiets!
Ben zelf een Oltre rijder.
Een Oltre van de eerste generatie, dus nog voor de Oltre XR.1.
Nu 6 jaar oud.
Ik kan niet zeggen dat ik deze fiets oncomfortabel vind.
Heb er 25mm'ers op liggen (doorgaans Continental), met lage velg wielen (Mavic Ksyrium Elite).
Nooit minder dan 7kg druk, en vind deze dus prima rijden.
Ik kijk momenteel ook uit naar een nieuwe fiets, maar raak er niet echt uit.
Zo vind ik dit een echt lichte fiets.
Maar als je overstapt naar een fiets "volgens de laatste stand der techniek" (lees met schijfremmen), dan kom je toch al snel bij een zwaardere fiets uit...
De Aria vind ik supermooi, maar zijn gewicht vind ik toch maar zo zo...
Een Oltre van de eerste generatie, dus nog voor de Oltre XR.1.
Nu 6 jaar oud.
Ik kan niet zeggen dat ik deze fiets oncomfortabel vind.
Heb er 25mm'ers op liggen (doorgaans Continental), met lage velg wielen (Mavic Ksyrium Elite).
Nooit minder dan 7kg druk, en vind deze dus prima rijden.
Ik kijk momenteel ook uit naar een nieuwe fiets, maar raak er niet echt uit.
Zo vind ik dit een echt lichte fiets.
Maar als je overstapt naar een fiets "volgens de laatste stand der techniek" (lees met schijfremmen), dan kom je toch al snel bij een zwaardere fiets uit...
De Aria vind ik supermooi, maar zijn gewicht vind ik toch maar zo zo...
-
- Forum-lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 12 okt 2018 14:05
Bedankt voor al jullie input! Om te voelen hoe een endurance geometrie aanvoelt heb ik gisteren een stuk gereden op de Canyon Endurace CF SL DISC 8.0 PRO van een collega. Op deze fiets zat ik voor mijn gevoel een stuk rechter dan op mijn oude Cube en dat vond ik eigenlijk niet eens fijn. Hij was wel comfortabeler op slechter wegdek. Ik moet maar was kijken of er ergens een demo staat van de Oltre en de Infinito zodat ik zelf kan ervaren wat het beste bij me past.