Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

goedkope mtb

jur32
Forum-lid

jur32 19 mar 2010 23:53

hallo,hallo,

Even een vraag over het aanschaffen van een goedkope mtb. Ik wil graag een mtb aanschaffen (voor bv 1 seizoen) van max 200 euri. Ik weet het is niet veel maar om eens wat te proberen vindt ik het genoeg. De vraag is of het verstandig is om in deze lage prijsklasse bv verende vorken links te laten liggen ivm de inmiddels al op leeftijd zijnde fiets.

Ook vindt je in deze prijsklasse veel merken welke erg onbekend zijn maar bv wel enigzins afgemonteerd zijn, Links laten liggen???

Of is toch handig om voor de bv massal aangeboden giant atx te gaan
Just beginning, but like it a lot

rubenio
Forum-lid

rubenio 20 mar 2010 00:28

Voor 200 eu staat enorm veel meuk te koop. Ik zou vooral bouwmarktfietsen/onbekende merken, en mtb's waarvan je op voorhand al kunt zien dat ze op hun eindje zijn links laten liggen.

Zoiets zou interessant zijn , ziet er nog goed uit en kun je prima mee het bos in (voorvork is niet alles, maar beter dan gemiddelde voor dat geld) :

http://link.marktplaats.nl/327832150

Verder ook letten op soort remmen. Schijfremmen van o.a. giant en oudere series van magura zijn best (onderhouds) gevoelig/kwestbaar en 2de hands niet aan te bevelen boven simpele v-brakes.

Verder opletten dat het geen duurkoop gaat worden. Zodat je na aankoop en plotselinge reparaties (of kosten vervangende onderdelen) op hetzelfde bedrag komt van een 2de hands fiets die wel in orde was.

Gewoon eens lekker op m-plaats rondkijken en vooral je geld niet zomaar verspillen aan een stuk schroot.

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 20 mar 2010 07:28

mee eens: goedkope fietsen lijken geschikt maar geven soms maar een paar weken fietsplezier en gaan dan al mankementen vertonen. maar ja; als je weinig rijdt en de route is droog en vlak...... en je bent zelf niet al te sterk / zwaar enz.
succes straks in het bos!
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 20 mar 2010 08:58

Kijk hier eens in het 'te koop' deel van 'mountainbike' Bottecchia heeft nog een basic mtb staan. Er moet nog wat aan gebeuren, maar voor enkele ritjes kan het natuurlijk altijd. Voor een goede fles Chianti was de mtb al op te halen :)

Voor de rest sluit ik me aan bij de eerdere posters.

rubenio
Forum-lid

rubenio 20 mar 2010 10:39

Tip :

Dit is echt een leuk fietsje voor dat geld :

http://link.marktplaats.nl/331197907

trudie
Forum-lid

trudie 20 mar 2010 10:45

Ik heb mijn MTB gekocht bij www.fietssportief.nl
Het is een fiets voor erbij (mijn racerd is "ietsje" duurder) en is afgemonteerd met Deore LX.
Waar ik niet zo tevreden over was, was de schijfrem voor. Die heb ik (laten) vervangen door een gewone rem.

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 20 mar 2010 11:33

Ik zit net als Jur32 te denken aan de aanschaf van een goedkope MTB voor 'erbij'. Budget max 500 Euro en bij voorkeur 2e hands.

Wat kun je zeggen over de vertaling van de maat van je racefiets (in mijn geval +/- 62 cm) naar de maat van een MTB in inches?
... más allá ...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 mar 2010 12:12

Pakweg 21"
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jur32
Forum-lid

jur32 21 mar 2010 00:43

rubenio schreef:Voor 200 eu staat enorm veel meuk te koop. Ik zou vooral bouwmarktfietsen/onbekende merken, en mtb's waarvan je op voorhand al kunt zien dat ze op hun eindje zijn links laten liggen.

Zoiets zou interessant zijn , ziet er nog goed uit en kun je prima mee het bos in (voorvork is niet alles, maar beter dan gemiddelde voor dat geld) :

http://link.marktplaats.nl/327832150

Verder ook letten op soort remmen. Schijfremmen van o.a. giant en oudere series van magura zijn best (onderhouds) gevoelig/kwestbaar en 2de hands niet aan te bevelen boven simpele v-brakes.

Verder opletten dat het geen duurkoop gaat worden. Zodat je na aankoop en plotselinge reparaties (of kosten vervangende onderdelen) op hetzelfde bedrag komt van een 2de hands fiets die wel in orde was.

Gewoon eens lekker op m-plaats rondkijken en vooral je geld niet zomaar verspillen aan een stuk schroot.
atx te gaan

Ziet er toppie uit voor het bedrag , zoeits zoek ik inderdaad super jammer dat het een maatje M betreft, lijkt me voor mijn lengte (1.88m) wat klein
Just beginning, but like it a lot

plopmobiel
Forum-lid

plopmobiel 20 mei 2010 12:45

Beter een te kleine fiets dan een te grote toch....

Plaats reactie