Hallo,
Uit een fietsmeting enkele jaren geleden bleek dat het ideale frame voor mij een stack/reach van 63/40 zou hebben. Mijn beenlengte is 93 cm.
De afgelopen jaren reed ik op een Kuota Kryon XXL (met Stack Reach 611 mm / 403 mm) en daar zat ik ook prima op.
Na een paar jaar wil ik toch wel eens iets anders: ik zoek een nieuwe racer, volledig Ultegra Di2 afgemonteerd, goede wielen voor zwaardere renner en (eventueel) schijfremmen : budget max. 3500 a 4000 EUR.
Comfort is uiteraard belangrijk(ste), maar ik zoek ook een fiets die er nog een beetje racy uit ziet (wat met veel comfort racers in die grootte niet altijd het geval is ...).
Alvast bedankt om enkele tips te geven van fietsen die in aanmerking zouden komen. Op fietsvakanties reed ik al met canondale synapse en Specialized Tarmac. Canyon (Endurace?) is misschien ook een optie.
zoek nieuwe fiets stack/reach 63/40
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Wat zou je denken van een Trek Emonda SL7 Disc in maat 62 cmTokke schreef: ↑16 okt 2018 22:26 ................Uit een fietsmeting enkele jaren geleden bleek dat het ideale frame voor mij een stack/reach van 63/40 zou hebben....................
Na een paar jaar wil ik toch wel eens iets anders: ik zoek een nieuwe racer, volledig Ultegra Di2 afgemonteerd, goede wielen voor zwaardere renner en (eventueel) schijfremmen : budget max. 3500 a 4000 EUR. .....................
Stack => 63,4 mm
Reach => 39,8 mm
Model 2019
Carbon frame
Ultegra Di2 Disc
Carbon wielen
Prijs 4999 Euro - 25% korting maakt 3750 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De verhouding die je zoekt past natuurlijk sowieso niet binnen het bekende plaatje van 'sportief', de balhoofdbuis zal altijd vrij lang zijn.
Die Emonda schijnt nog best 'hard' te zijn aan de voorkant, zeker als je wat groter/zwaarder bent komt dat misschien nog iets naar voren.
En dan vulde je de Stack aan met spacers tot je gewenste stack van 630? Op zich zou je dat nog steeds kunnen doen bij een nieuwe fiets. Volgens mij zijn we niet echt meer vies van 2cm spacers en het zal bijdragen aan de aanblik van sportiviteit .De afgelopen jaren reed ik op een Kuota Kryon XXL (met Stack Reach 611 mm / 403 mm) en daar zat ik ook prima op.
Die Emonda schijnt nog best 'hard' te zijn aan de voorkant, zeker als je wat groter/zwaarder bent komt dat misschien nog iets naar voren.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Jij geeft aan dat je een fiets zoekt met een stack van 630 mm
Ach, je fiets moet dus niet echt passen maar er vooral race "uitzien".
Geen idee waarom je dan een fiets met een stack van 630 mm zou aanschaffen.
Overweeg om je een fiets met een stack van 590 te kopen en plaats een 4 cm spacertoren.
Deze Emonda is volledig jouw maat en kan je rijden zonder spacers en een erg lage balhoofdspacer/topcap.
Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Canyon endurace cf sl di2 disc komt ook dicht in de buurt.
Zoals hierboven gezegd, een fiets met een dergelijke stack zal er nooit super racy uitzien.
Bij canyon kan je 30 dagen testen, dus als de looks niet zouden bevallen, kan je terugsturen.
Zoals hierboven gezegd, een fiets met een dergelijke stack zal er nooit super racy uitzien.
Bij canyon kan je 30 dagen testen, dus als de looks niet zouden bevallen, kan je terugsturen.
Nee klopt, 2cm spacers kan nog wel net vind ik. Een spacertorentje van een cm of 4 is inderdaad van het goede teveelwouterf schreef: ↑17 okt 2018 11:51 De verhouding die je zoekt past natuurlijk sowieso niet binnen het bekende plaatje van 'sportief', de balhoofdbuis zal altijd vrij lang zijn.
En dan vulde je de Stack aan met spacers tot je gewenste stack van 630? Op zich zou je dat nog steeds kunnen doen bij een nieuwe fiets. Volgens mij zijn we niet echt meer vies van 2cm spacers en het zal bijdragen aan de aanblik van sportiviteit .De afgelopen jaren reed ik op een Kuota Kryon XXL (met Stack Reach 611 mm / 403 mm) en daar zat ik ook prima op.