Gewicht, lengte, BMI en meer
Leuk idee alleen kun je er eigenlijk niets mee. Lichaamsgewicht vs lengte hangt grotendeels van de lichaamsbouw af. Ikzelf bouw vrij makkelijk spiermassa op. Daardoor relatief veel spiermassa tov mijn lengte. Maar die spiermassa is weer zwaarder dan vetmassa bij hetzelfde volume. De BMI slaat ook vrij hoog uit met 24,5. Ik ben 1.75 en 75 kilo (47 jaar) wil ik 5 tot 8 kilo kwijtraken dan moet ik vrij veel spiermassa opofferen. Want acht kilo zal 5 kilo spieren betekenen en maar 3 kilo vet. En waarom zou ik dat willen? Ten eerste is vet gewoon een belangrijke basis om gezond te blijven. Een perfecte energiebron voor lange duurprestaties. Ten tweede heb ik letterlijk hard moeten werken voor die spiermassa. Wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen een versschillende lichaamsbouw heeft en onderling dit vergelijken in een staatje kun je eigenlijk niet. Eigenlijk is je buikomtrek veel belangrijker dan je BMI. En laten we eerlijk zijn een blik in de spiegel is pas echt representatief. Want een getal op de weegschaal is alleen maar een opsomming van verschillende samenstellingen (vet/spieren/bot/vocht) in je lichaam.
- plantagenet
- Forum-lid
Uh...Rico...het topic is alleen maar bedoeld om een lijstje in te vullen hè....geen discussie over BMI. Invullen uiteraard vrijblijvend en eigen invulling is welkom
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- Teleflubbie
- Forum-lid
Teleflubbie - 52jaar - man -70,5 kg - 1.73m - BMI = 23,6
Ben 5 maanden geleden begonnen met fietsen (en hardlopen) om mijn gewicht/BMI weer wat op orde te krijgen. Ben van 84 kg teruggegaan naar 70,5. En eigenlijk vind ik dat wel prima zo!
Ben 5 maanden geleden begonnen met fietsen (en hardlopen) om mijn gewicht/BMI weer wat op orde te krijgen. Ben van 84 kg teruggegaan naar 70,5. En eigenlijk vind ik dat wel prima zo!
-
- Forum-lid
Ridleynoah 29-m-78,6-186-bmi?-streefgewicht 72kg
6 weken geleden woog ik 84,5.
6 weken geleden woog ik 84,5.
-
- Forum-lid
Ken mensen met een vet percentage van 3 procent maar met veel spiermassa die zwaarder zijn met een te hoge bmi dan personen met een dikke vette pens met vetpercentage boven de 20 procent ...Hele BMI zegt mij niks ligt maar net aan je bouw en er zijn genoeg mensen die er andere sporten op na houden dan op de fiets die een hele andere spiermassa kweken.
Dat kan volgens mij gewoon niet...DiMarcello schreef: ↑28 okt 2018 09:19 Ken mensen met een vet percentage van 3 procent maar met veel spiermassa die zwaarder zijn met een te hoge bmi ...
En is trouwens zeer ongezond zo weinig vet te hebben. De persoon die zo leeft is heeft zo al risico op uitvallen val bepaalde organen.