Gravel-racers
Is deze crossfiets multi inzetbaar als gravel-racer?
https://www.canyon.com/en-be/road/infli ... -race.html
De prijs lijkt me goed mee te vallen. Maximale bandbreedte is 35mm; De geometrie verschilt niet zo veel van de Grail. Er ontbreken wel nokken voor spatborden, bagagedrager of derde bidonhouder.
https://www.canyon.com/en-be/road/infli ... -race.html
De prijs lijkt me goed mee te vallen. Maximale bandbreedte is 35mm; De geometrie verschilt niet zo veel van de Grail. Er ontbreken wel nokken voor spatborden, bagagedrager of derde bidonhouder.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16515
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je kan zonder spatborden, bagagedrager en derde bidonhouder ook gravel rijden.roelw schreef: ↑18 okt 2018 17:47 Is deze crossfiets multi inzetbaar als gravel-racer?
https://www.canyon.com/en-be/road/infli ... -race.html
De prijs lijkt me goed mee te vallen. Maximale bandbreedte is 35mm; De geometrie verschilt niet zo veel van de Grail. Er ontbreken wel nokken voor spatborden, bagagedrager of derde bidonhouder.
Ik rijd gravel op een Trek Domane met 35 mm continental cyclocross speed banden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als NL gravelracer zeker. Als woonwerkfiets lijkt het me minder praktisch. En afhankelijk van waar je gaat fietsen zou ik even kijken of het verzet voldoende is. De meeste 1x gravelracers hebben denk ik een cassette met een groter bereik.
Zoals hierboven gezegd, cross-fietsen doen 't prima op gravel. Maar de "max 35mm bandbreedte" van Inflite, als dat tenminste klopt, maakt 'm wel minder aantrekkelijk.roelw schreef: ↑18 okt 2018 17:47 Is deze crossfiets multi inzetbaar als gravel-racer?
https://www.canyon.com/en-be/road/infli ... -race.html
De prijs lijkt me goed mee te vallen. Maximale bandbreedte is 35mm; De geometrie verschilt niet zo veel van de Grail. Er ontbreken wel nokken voor spatborden, bagagedrager of derde bidonhouder.
Ik rij zelf op een carbon Giant TCX cross-fiets waar 40mm makkelijk in past. Een brede band maakt de fiets beter geschikt voor 'lompere' mountainbike routes.
Dus check die max bandbreedte. De bottleneck is meestal de liggende achtervork direct naast de kettingbladen. Als 't inderdaad 35mm is, dan zou ik eens kijken naar andere merken.
William
De Grail AL is nu ook gelanceerd.
https://www.canyon.com/en-be/road/grail/#filter1=AL
- betaalbaar en betrouwbaar alu frame
- betaalbaar en betrouwbaar alu stuur en stuurpen, geen dwaze hoverbar meer
- ruimte voor 42mm banden
- nokken voor een bagagedrager
- nokken voor een derde bidonhouder
- 'slechts' 1400€ met 105 R7000 hydro discs en DT Swiss C1850 wielen
Lijkt me een zeer goed pakket.
https://www.canyon.com/en-be/road/grail/#filter1=AL
- betaalbaar en betrouwbaar alu frame
- betaalbaar en betrouwbaar alu stuur en stuurpen, geen dwaze hoverbar meer
- ruimte voor 42mm banden
- nokken voor een bagagedrager
- nokken voor een derde bidonhouder
- 'slechts' 1400€ met 105 R7000 hydro discs en DT Swiss C1850 wielen
Lijkt me een zeer goed pakket.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6234
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
leuke kleurtjes (zeker voor Canyon).., maar de lassen en het driehoekje bbij de zitbuis, zijn wel erg lomp/lelijk (in mijn opinie dan)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik zou die tweehonderd euro wel aan de 105 spenderen!
De kleuren zijn mij wat flets. Ze hadden wel wat flitsender mogen zijn. Met die groene val je niet op in het bos.
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
waar zie jij bevestiging voor bagagedrager? website vermeldt dit nietroelw schreef: ↑30 okt 2018 15:19 De Grail AL is nu ook gelanceerd.
https://www.canyon.com/en-be/road/grail/#filter1=AL
- betaalbaar en betrouwbaar alu frame
- betaalbaar en betrouwbaar alu stuur en stuurpen, geen dwaze hoverbar meer
- ruimte voor 42mm banden
- nokken voor een bagagedrager
- nokken voor een derde bidonhouder
- 'slechts' 1400€ met 105 R7000 hydro discs en DT Swiss C1850 wielen
Lijkt me een zeer goed pakket.
Eddy Merckx schreef: ↑31 okt 2018 08:11
waar zie jij bevestiging voor bagagedrager? website vermeldt dit niet
Ja ik zie de schroefjes hier ook op de foto zelfs... (die eerste, rode) Maar Canyon zou Canyon niet zjin als ze wél een embargo hebben op hun persbericht, maar nog niet alle info op de website volledig hebben en ook de pers niet méér weet dan een persbericht :/.
Wel echt een goede prijs, maar wel met wat kanttekeningen:
- Geometrie gaat uit van een wat langere bovenbuis met een wat kortere stuurpen en een relatief normale balhoofdhoek (72/73 in de niet-mini maten). Wat doet dit met de handling? Wielbasis is nog best oke voor een gravelracer (1035 voor een M).
- Pressfit bottom bracket...
- Lasnaden zijn wel heel duidelijk zichtbaar.
- Helaas geen Apex 1 mogelijkheid, wel Rival 1. Die 105 variant is mooi geprijsd maar wat heb je aan een 50T op een gravelbike? En wanneer komt Shimano eens met een alternatief.
- Zijn die straightpull naven wel zo geschikt voor 'gravel'?
- Helaas geen 650b mogelijkheid?
- Jammer dat die koperkleur niet ook voor heren (en in grotere maten) beschkbaar is.
Wel echt een goede prijs, maar wel met wat kanttekeningen:
- Geometrie gaat uit van een wat langere bovenbuis met een wat kortere stuurpen en een relatief normale balhoofdhoek (72/73 in de niet-mini maten). Wat doet dit met de handling? Wielbasis is nog best oke voor een gravelracer (1035 voor een M).
- Pressfit bottom bracket...
- Lasnaden zijn wel heel duidelijk zichtbaar.
- Helaas geen Apex 1 mogelijkheid, wel Rival 1. Die 105 variant is mooi geprijsd maar wat heb je aan een 50T op een gravelbike? En wanneer komt Shimano eens met een alternatief.
- Zijn die straightpull naven wel zo geschikt voor 'gravel'?
- Helaas geen 650b mogelijkheid?
- Jammer dat die koperkleur niet ook voor heren (en in grotere maten) beschkbaar is.