Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM ETAP

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 nov 2018 09:56

daniel1975 schreef: 01 nov 2018 06:24
12 sp maakt het afstellen onnodig complex, slijtage gevoeliger, en waarschijnlijk weer een nieuwe standaard.
Ook gehoord toen we van 8 naar 9 naar 10 en 11 sp gingen :lol: .
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40157
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 nov 2018 10:21

Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13765
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 nov 2018 11:30

Wat bedoel je met garmin compatible Daniel?

Je kan toch gewoon je verzet teruglezen en accu status? Of wil je meer
Een app met instelling zou wel welkom zijn. Automatisch synchro shift, handmatig werkt het al.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 nov 2018 12:08

daniel1975 schreef: 01 nov 2018 10:21 Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
bredere naaf? vergroten inbouwbreedte van het frame?
de huidige 135mm is ook niet altijd geweest, dus ergens is het niet ondenkbaar dat we ergens in de komende jaren de volgende innovatie gaan zien "boost race frame" :roll: waar 12 speed veel beter tot zijn recht zal komen en meer ruimte voor bredere banden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16482
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 nov 2018 12:33

Joeyy schreef: 31 okt 2018 21:26 Dan wacht ik nog wel even met het kopen van een etap groep voor mijn TT fiets tot eind van het jaar. Lastig als je een paar dingen met korting voorbij ziet komen maar dan zal deze groep wel richting de €750,- gaan?
Een upgrade kit, laat staan een volledige groep, van de Sram Etap groep voor 750 Euro?

Daar vrees ik voor, eens de 12-speed wordt aangekondigd hebben de grote shops nog ettelijke maanden voor deze daadwerkelijk geleverd kan/zal worden.
Ze hebben dan nog deze tijd om hun voorraad kwijt te raken, het zou dan zo maar eens kunnen dat er voor enige tijd totaal geen Etap groepen (niet 11 noch 12-speed) groepen te koop zullen zijn.

Nu, Black Friday, de upgrade kit voor 1089 Euro bij Wiggle
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40157
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 nov 2018 13:14

MarkVeenstra schreef: 01 nov 2018 12:08
daniel1975 schreef: 01 nov 2018 10:21 Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
bredere naaf? vergroten inbouwbreedte van het frame?
de huidige 135mm is ook niet altijd geweest, dus ergens is het niet ondenkbaar dat we ergens in de komende jaren de volgende innovatie gaan zien "boost race frame" :roll: waar 12 speed veel beter tot zijn recht zal komen en meer ruimte voor bredere banden.
Ja, cool! Bredere banden, zitten we op de racefiets ook echt op te wachten :winkthumb:
Valt wat mij betreft allemaal onder de commerciele verbeteringen en niet iets waar we echt iets aan hebben.
Less is bore

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 nov 2018 13:37

daniel1975 schreef: 01 nov 2018 13:14
Valt wat mij betreft allemaal onder de commerciele verbeteringen en niet iets waar we echt iets aan hebben.
Is dit niet voor 99% van alle fiets verbeteringen: DI2, gravel racers, Campa 12 sp, etc
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 nov 2018 13:45

Je hebt morgen toch nieuwe oplossingen nodig voor de innovaties die vandaag gelanceerd worden? :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

revolution
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30

revolution 03 nov 2018 23:52


Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16482
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 nov 2018 08:52

revolution schreef: 03 nov 2018 23:52 https://www.cyclowired.jp/news/node/281447

Etap 2x12
10-28T
Mijn Japans is niet zo goed. 😀
Is dit origineel van SRAM of is dit een aftermarket bedrijf dat de Etap groep gepimpt heeft?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Maruss
Forum-lid
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 04 nov 2018 09:09

Zullen wel foto's zijn van het Saitama criterium. Mijn Japans is ook wat roestig, maar gelukkig biedt Google translate soort van uitkomst.

Het is de fiets van Nils Politz (Katusha) denk dus niet dat het zomaar een aftermarket upgrade is. Hij reed met 50-37 voor en 10-28 (12s) achter.

"The front chain ring is integrated, and the crank is fitted with a quark power meter (prototype also here). The 12-speed exclusive chain whose outer periphery is flattened is used, and the shape of the rear cassette protruding one by the maximum 28T at the cross ratio at the top side. Although the outer chainring is 50 T, by simply combining with 10 T, the gear ratio of 5.0 is realized. This corresponds to the rear 10.6 T when converted to the front 53 T. Although the release time is unknown because it is a prototype which has not been announced,"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40157
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 nov 2018 09:47

revolution schreef: 03 nov 2018 23:52 https://www.cyclowired.jp/news/node/281447

Etap 2x12
10-28T
10-28......we raken steeds verder van het padje af. Beginnen met een 10 is een volslagen onzinnige toevoeging aan de bestaande 11sp. Zeker bij Sram die geen 18 in hun cassettes hebben zitten.
Less is bore

Plaats reactie