Ook gehoord toen we van 8 naar 9 naar 10 en 11 sp gingen .daniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 06:24
12 sp maakt het afstellen onnodig complex, slijtage gevoeliger, en waarschijnlijk weer een nieuwe standaard.
SRAM ETAP
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40157
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat bedoel je met garmin compatible Daniel?
Je kan toch gewoon je verzet teruglezen en accu status? Of wil je meer
Een app met instelling zou wel welkom zijn. Automatisch synchro shift, handmatig werkt het al.
Je kan toch gewoon je verzet teruglezen en accu status? Of wil je meer
Een app met instelling zou wel welkom zijn. Automatisch synchro shift, handmatig werkt het al.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
bredere naaf? vergroten inbouwbreedte van het frame?daniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 10:21 Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
de huidige 135mm is ook niet altijd geweest, dus ergens is het niet ondenkbaar dat we ergens in de komende jaren de volgende innovatie gaan zien "boost race frame" waar 12 speed veel beter tot zijn recht zal komen en meer ruimte voor bredere banden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een upgrade kit, laat staan een volledige groep, van de Sram Etap groep voor 750 Euro?
Daar vrees ik voor, eens de 12-speed wordt aangekondigd hebben de grote shops nog ettelijke maanden voor deze daadwerkelijk geleverd kan/zal worden.
Ze hebben dan nog deze tijd om hun voorraad kwijt te raken, het zou dan zo maar eens kunnen dat er voor enige tijd totaal geen Etap groepen (niet 11 noch 12-speed) groepen te koop zullen zijn.
Nu, Black Friday, de upgrade kit voor 1089 Euro bij Wiggle
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40157
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, cool! Bredere banden, zitten we op de racefiets ook echt op te wachtenMarkVeenstra schreef: ↑01 nov 2018 12:08bredere naaf? vergroten inbouwbreedte van het frame?daniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 10:21 Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
de huidige 135mm is ook niet altijd geweest, dus ergens is het niet ondenkbaar dat we ergens in de komende jaren de volgende innovatie gaan zien "boost race frame" waar 12 speed veel beter tot zijn recht zal komen en meer ruimte voor bredere banden.
Valt wat mij betreft allemaal onder de commerciele verbeteringen en niet iets waar we echt iets aan hebben.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Is dit niet voor 99% van alle fiets verbeteringen: DI2, gravel racers, Campa 12 sp, etcdaniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 13:14
Valt wat mij betreft allemaal onder de commerciele verbeteringen en niet iets waar we echt iets aan hebben.
What makes the boat go faster?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Je hebt morgen toch nieuwe oplossingen nodig voor de innovaties die vandaag gelanceerd worden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30
Zullen wel foto's zijn van het Saitama criterium. Mijn Japans is ook wat roestig, maar gelukkig biedt Google translate soort van uitkomst.
Het is de fiets van Nils Politz (Katusha) denk dus niet dat het zomaar een aftermarket upgrade is. Hij reed met 50-37 voor en 10-28 (12s) achter.
"The front chain ring is integrated, and the crank is fitted with a quark power meter (prototype also here). The 12-speed exclusive chain whose outer periphery is flattened is used, and the shape of the rear cassette protruding one by the maximum 28T at the cross ratio at the top side. Although the outer chainring is 50 T, by simply combining with 10 T, the gear ratio of 5.0 is realized. This corresponds to the rear 10.6 T when converted to the front 53 T. Although the release time is unknown because it is a prototype which has not been announced,"
Het is de fiets van Nils Politz (Katusha) denk dus niet dat het zomaar een aftermarket upgrade is. Hij reed met 50-37 voor en 10-28 (12s) achter.
"The front chain ring is integrated, and the crank is fitted with a quark power meter (prototype also here). The 12-speed exclusive chain whose outer periphery is flattened is used, and the shape of the rear cassette protruding one by the maximum 28T at the cross ratio at the top side. Although the outer chainring is 50 T, by simply combining with 10 T, the gear ratio of 5.0 is realized. This corresponds to the rear 10.6 T when converted to the front 53 T. Although the release time is unknown because it is a prototype which has not been announced,"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40157
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
10-28......we raken steeds verder van het padje af. Beginnen met een 10 is een volslagen onzinnige toevoeging aan de bestaande 11sp. Zeker bij Sram die geen 18 in hun cassettes hebben zitten.
Less is bore