Giant
-
- Forum-lid
Klopt idd, die oranje was ook van de di2 versie van 2017 alleen heb ik mechanisch Ultegra
-
- Forum-lid HC
Persoonlijk vond ik de 2017 kleurstelling een stuk fraaier als dit zwart/rood/chroom. Deze is wel een stuk makkelijker schoon te maken / poetsen.Via garantie een nieuw frame ontvangen!
Erg blij mee
Zou het chroom van de giant letters goed in de was zetten en niet icm. zout oid gebruiken (trekt zeer snel het "weer" in en dat kan weliswaar geen kwaad maar ziet er niet uit)
-
- Forum-lid
Ik vind ze beide erg mooi! Had nog keuze uit een andere kleurstelling, maar die had niet mijn voorkeur!Bedankt voor de tip wat het chroom betreft! Heb de fiets ingesmeerd met instant polish wash van Cyclon!sharkman113 schreef: ↑01 nov 2018 21:00Persoonlijk vond ik de 2017 kleurstelling een stuk fraaier als dit zwart/rood/chroom. Deze is wel een stuk makkelijker schoon te maken / poetsen.Via garantie een nieuw frame ontvangen!
Erg blij mee
Zou het chroom van de giant letters goed in de was zetten en niet icm. zout oid gebruiken (trekt zeer snel het "weer" in en dat kan weliswaar geen kwaad maar ziet er niet uit)
Zijn hier ook goede of slechte gebruikservaringen met de propel?
Ik overweeg er eentje te kopen, maar ik kom alleen gesponsorde "reviews" tegen.
Ik wil graag een mechanische groep, geeft dat geen problemen met die kabelloop door de bovenbuis?
Ik overweeg er eentje te kopen, maar ik kom alleen gesponsorde "reviews" tegen.
Ik wil graag een mechanische groep, geeft dat geen problemen met die kabelloop door de bovenbuis?
Ik heb afgelopen week net een Propel ISP frame (van de Sunweb ploeg) opgebouwd met een mechanische ultegra groep. Kan dus nog geen gebruiksreview geven. Door de bovenbuis loopt alleen een remkabel, zonder buitenkabel, naar de fouriers rem.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
De deralleurkabels lopen dus door het balhoofd? het lijkt alsof ze dan best een ongebruikelijke bocht maken, ben benieuwd hoe jouw ervarig is!
-
- Forum-lid HC
Is wel een redelijk bijzonder frame aangezien Sunweb nooit echt op de Propel heeft gereden (wss. een voorraadframe dus weinig gebruikt).
Spacers zijn echt too much (meer dan max 1.5 cm spacers maakt het een slecht sturen frame) en de kabels hadden wel iets langer gekund zeker gezien de hoeveelheid bochten (net zoals bijv. de Cervelo S5 is dit niet het meest ideale frame voor interne bekabeling)
Spacers zijn echt too much (meer dan max 1.5 cm spacers maakt het een slecht sturen frame) en de kabels hadden wel iets langer gekund zeker gezien de hoeveelheid bochten (net zoals bijv. de Cervelo S5 is dit niet het meest ideale frame voor interne bekabeling)
Dit was inderdaad een nog ongebruikt frame. Ik begreep dat alleen Max Walscheid nog op dit type reed. En aangezien ze naar Cervelo overstappen kan de hele voorraad weg.
Wat de spacers betreft staat alles nu nog op maximaal omdat ik er nog niet op gereden heb. Afstellen en zagen komt later nog wel een keer.
Derailleurkabels zitten langs het balhoofd de eerste 20cm in een flexibele metalen sleeve overgaand in een dunne plastic kabel. Afstellen kostte wel wat moeite in die zin dat de kabel strakgetrokken moet worden. Maar op zich schakelt het nu gewoon soepel.
Wat de spacers betreft staat alles nu nog op maximaal omdat ik er nog niet op gereden heb. Afstellen en zagen komt later nog wel een keer.
Derailleurkabels zitten langs het balhoofd de eerste 20cm in een flexibele metalen sleeve overgaand in een dunne plastic kabel. Afstellen kostte wel wat moeite in die zin dat de kabel strakgetrokken moet worden. Maar op zich schakelt het nu gewoon soepel.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
-
- Forum-lid HC
Max reed afgelopen jaar idd op een Propel maar wel in de disc variant. Ik denk dat dit een voorraadframe is geweest dat alsnog is gelakt (in de kleuren voor 2018). Als dit spacers weg gaan heb je er alsnog een prima fiets aan (rijdt in ieder geval even goed als de disc en is behoorlijk wat lichter.