Alles over vakanties op én met de fiets

Drenthe200 28 dec 2018

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 02 nov 2018 09:02

Ik heb mij ingeschreven voor de Drenthe200 dit jaar. En ben benieuwd of er nog meer op het forum zijn die ook gaan. En zijn er die hem ook gereden hebben. Zodat we wat ervaringen kunnen uitwisselen wbt kleding. Voeding en evt training.

Mijn eerste vraag hoe waren de stops ingericht was er genoeg eten te krijgen of moet je zelf ook nog meenemen ?

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 02 nov 2018 09:37

Ik heb 'm in 2016 gereden, erg gave rit. De verzorging is heel goed, in mijn ervaring was er meer dan voldoende te eten, en ik reed niet vooraan in het veld (laat ingeschreven, dus achteraan moeten starten :P ). Om-en-om is er bij de stops iets kouds en iets warms te eten. Je kan bij de start een tas inleveren met droge kleding etc die dan naar een stop gebracht werd (destijds keuze uit twee).
Kleding hangt natuurlijk erg van de dag af, maar hou rekening met de kou, en dat je toch gaat zweten.
Zorg bovendien voor goed licht, en voldoende batterijcapaciteit van je lampen. Omdat het zo ongeveer de donkerste dag is, zal je veel op je licht moeten rijden.
Wat betreft training, ik had dat niet heel gestructureerd aangepakt, maar wel van te voren zoveel mogelijk kilometers op de cyclocrosser gemaakt.

Prachtige rit, ik kan dit jaar helaas niet, maar zou 'm best nog eens willen doen.

bve
Forum-lid

bve 02 nov 2018 10:53

Vorig jaar gedaan op een oude geleende cyclocrosser waar ik precies één keer op getraind had. Uitgereden maar ik doe niet weer mee (totdat ik zelf fatsoenlijk materiaal heb). De stops waren prima, bananen, pannenkoeken, krentenbollen, van alles te krijgen. Zelf wel wat meenemen! Dat heeft me er vorig jaar door heen gesleept. Met een gebroken ketting, 45 minuten opwarmen bij de EHBO en niet functionerende remmen en schakelapparaat kostte het me veel meer tijd dan ik had verwacht, zonder mijn eigen eten had ik het niet gered.

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 02 nov 2018 13:13

Mooi dat er genoeg bij de stops is.
Verder neem ik uiteraard zelf ook wel mee krentenbollen en evt wat repen zodat je echt niet zonder komt.

Wat ik mijn ook afvraag hoeveel kilometers weg zat er in de vorige editie of is het echt 200 km off-road.

JoostG
Forum-lid

JoostG 02 nov 2018 17:45

Afgelopen editie heb ik ongeveer geen asfalt gezien :like:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Ytsen
Forum-lid

Gebruikersavatar Ytsen 02 nov 2018 18:20

Succes!

De editie van vorig jaar was natuurlijk heroïsch. Ik beslis dit jaar last minute of ik ga. De omstandigheden van vorig jaar vond ik voor 1x wel voldoende. Zorg in ieder geval dat je materiaal in orde is, ik heb zo'n beetje alles weer kunnen vervangen na de tocht.

Vwb betreft eten heb ik het prima kunnen redden met alleen gelletjes, al het andere eten is prima te doen met alleen de pauzeposten. Zelfs met het kruiptempo van vorig jaar kom je nog elke anderhalf tot 2 uur een verzorgingspost tegen.

onderstaande link geeft de werkelijkheid wel goed weer:
https://www.bicycling.com/nl/tochten-en ... enthe-200/

fietslind
Forum-lid

fietslind 05 nov 2018 18:32

Wellicht geeft onderstaande link extra info:

https://www.grinta.be/nl/blog/reportage ... -aardewerk

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 05 nov 2018 19:49

o'7o

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 05 nov 2018 20:20

Is inderdaad een oud toppic.
Vandaar een nieuwe. Zodat er wat actuelere informatie gedeeld kan worden en niet uit 2016 😁.

Is er wel het een en ander veranderd.
Ik heb ik veel zin in. Maar ook wat angst 😬

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 05 nov 2018 23:09

Daniëlle Meijering.jpg
Angst? Welnee!

Wisselwerking
Forum-lid

Wisselwerking 06 nov 2018 08:15

Ik doe dit jaar ook weer mee. Ik geloof dat we een beeld als hierboven dit jaar niet gaan zien. De organisatie had beloofd om dan een alternatieve route te zoeken.
Mijn Strava

bert01
Forum-lid

bert01 06 nov 2018 10:29

herrick schreef: 06 nov 2018 08:15 Ik doe dit jaar ook weer mee. Ik geloof dat we een beeld als hierboven dit jaar niet gaan zien. De organisatie had beloofd om dan een alternatieve route te zoeken.
Op dit moment ligt het parcours er gortdroog bij met dank aan de droge zomer. Ter vergelijking met vorig jaar rond deze tijd, toen was het al een flinke drek bende.
Ook al zou het komende tijd ontzettend bagger weer gaan worden, dan nog verwacht ik geen omstandigheden als in 2017. Je kunt het ook zomaar treffen als in 2016, toen was het een racebaan en was ik binnen de 8 uur binnen.
De organisatie heeft gelukkig ingezien dat hoewel de heroïek enorm was, de editie van 2017 te extreem was, ik heb er wel vertrouwen in dat dit niet weer zal gebeuren.

Qua materiaal is het op zowel een crosser als een mtb te doen, ik heb beiden al eens gedaan maar geef toch de voorkeur aan de mtb, je bent dan net wat wendbaarder en hebt een stuk extra comfort (stroken met wortels na 150km zijn geen feest op de crosser). Test je materiaal veelvuldig vooraf, zorg voor nieuwe remblokken en evt nieuwe ketting/cassette. Van een goede lamp ga je zeer veel plezier hebben!
De kleding is een lastige, sterk afhankelijk van de weersomstandigheden uiteraard, maar ook al is het droog, hou rekening met de drek die je van je voorganger opgeworpen krijgt, daardoor kun je alsnog nat worden. Kleden in laagjes is mijn advies zodat je bijvoorbeeld je windstopper kunt openritsen als het wat te warm is op een technische strook en weer dicht kunt doen op een snel stuk. Zorg er voor dat je handen en voeten royaal van warmte voorzien worden en laat ze niet nat worden.

Voorin de koers doe je het helaas te weinig, maar kijk ook eens om je heen, het beeld van alle lampjes in de duisternis is prachtig, en de natuur onderweg idem.
Hoe dan ook een tocht doe je eens gedaan moet hebben, goed georganiseerd, zeer goed bepijld (ondanks de 200km!) en uitdagend parcours.

Plaats reactie