Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Magnesium

nuffel
Forum-lid

nuffel 07 apr 2010 22:16

Gewoon zien dat de (bruis)tabletten 450 mg Magnesium bevatten, dit is vrij hoog gedoseerd en zal je in de meeste combinatiepreparaten niet halen.
Dan gewoon 1 per dag innemen (bvb. 's avonds) en na een 2 tal weken ben je van je krampen af ALS deze voortkomen uit een tekort van magnesium.

Verder geen angst hebben: magnesium is helemaal niet schadelijk, zeker niet voor een mens die sport (mensen met een renale functie van 33% of minder niet meegerekend).

En over Schuessler zouten ga ik me maar niet uitspreken ...
Daar zou ik niet op rekenen.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 08 apr 2010 00:37

[quote="fiedoo"]Goede bronnen:
Bruine rijst, sojabonen, noten, biergist, volkorenproducten, pure chocolade, peulvruchten.[/quote]

Biergist.....ik wist het ik wist het :D

Ik lees dat Magnesium dus ook nog wel kan helpen bij rustloze benen. Daar heb ik soms ook last van, dus ik ga maar eens wat supplementen uitproberen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

ronnyras
Forum-lid

ronnyras 21 apr 2010 22:54

Zelf gebruik ik Revitalose Sport magnesium. Deze bruistabletten bevatten niet alleen magnesium maar ook 7 vitaminen, foliumzuur en dextrose. Dit spul komt uit Belgie en is in Nederland alleen te koop bij All Sports Energy. Ik heb deze tip gekregen van een verzorger van voetbalclub Willem 2. Dit is de link naar de webshop www,allsportsenergy.nl
Ronny

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 22 apr 2010 03:42

Hoi,

Revitalose kan je, althans met zekerheid in Belgie, gewoon via de apotheek verkrijgen.

Ciao, ;)

Snobisme is een dure hobby...

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 22 apr 2010 09:15

Magnesium hebben ze ook bij de Lidl: 1,19 voor 20 tabletten. In Duitsland is het de helft goedkoper, mja daar moet je dan weer in de buurt zijn ;-)
~live fast, die young ~

Plaats reactie