Eerste racer circa 3500
-
- Forum-lid
Al gedacht aan de thompson antares voor 3500 heb je hem met fast forward wielen.Mvg
Al eens aan Specialized gedacht? Als VTT-er zal dat toch wel bekend zijn dat dit een goede fabrikant is?
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... temId=9395
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... temId=9395
Camerig is prachtig!
Iedereen kan hier wel een goede fiets aanprijzen die zo'n 3500 euries kost, maar wie wist gelijk bij zijn eerste racefiets wat hij het liefste had qua frame/groep/wielen..?!? Ik in elk geval niet. Mijn advies zou daarom zijn om een wat goedkopere fiets te kopen, zodat je na 1 of 2 jaar (als je precies weet wat je prettig vind) wat nieuws kan aanschaffen.
-
- Forum-lid HC
Opzich vroeg ik zelf naar de klasse 3500 euro. Ik denk zelf dat als ik met een wat goedkopere frame ga rijden (geomterie is vaak anders) en bv een 105 groep ga rijden ik daar snel op uitgekeken ben.
Er zijn prima fietsen voor 1000 euro, dat weet ik. Ook geen slecht woord over deze fietsen, maar als ik op de MTB zie hoeveel er zit tussen een fiets van 1000 en 2000 is dat enorm!
Speci is zeker bekend. Jammer standaard afgemonteerde modellen, veel speci onderdelen. En een los frame is meestal een stuk duurder om op te bouwen.
Als Canyon meer custom opties zou bieden zou dat ook zeker een optie zijn!
Er zijn prima fietsen voor 1000 euro, dat weet ik. Ook geen slecht woord over deze fietsen, maar als ik op de MTB zie hoeveel er zit tussen een fiets van 1000 en 2000 is dat enorm!
Speci is zeker bekend. Jammer standaard afgemonteerde modellen, veel speci onderdelen. En een los frame is meestal een stuk duurder om op te bouwen.
Als Canyon meer custom opties zou bieden zou dat ook zeker een optie zijn!
Je kunt ook een losse frameset kopen en die naar wens (laten) afbouwen. Wel een optie om te overwegen bij 3500 euro, dan is hij helemaal zoals je wilt.
Er is een hoop te koop voor dit budget natuurlijk, dus ellenlange waslijsten opnoemen gaan we maar niet doen
Je noemt zelf Trek, Scott, Specialized, Cannondale, die maken in deze prijsklasse echt perfecte frames..
Dus dan komt het toch op persoonlijke voorkeur neer. De ene geometrie ligt je misschien wat beter dan de andere, dat zou een puntje kunnen zijn. Kijk eens op roadbike.de anders, daar staan er vast een aantal getest.
Er is een hoop te koop voor dit budget natuurlijk, dus ellenlange waslijsten opnoemen gaan we maar niet doen
Je noemt zelf Trek, Scott, Specialized, Cannondale, die maken in deze prijsklasse echt perfecte frames..
Dus dan komt het toch op persoonlijke voorkeur neer. De ene geometrie ligt je misschien wat beter dan de andere, dat zou een puntje kunnen zijn. Kijk eens op roadbike.de anders, daar staan er vast een aantal getest.
-
- Forum-lid
Heb je al naar een cannondale supersix gekeken? Voor €3000,- heb je er eentje met rival afmontage. Dan heb je nog €500,- over de wieltjes te upgraden. Persooniljk vind ik dit één van de mooiste fietsen van dit moment (maar niets is zo persoonlijk als smaak).
-
- Forum-lid HC
Jan Jansen heb ik naar gekeken, mooie fiets, prima opties! maar de kleur stellingen staan met niet zo aan. Maar die ga ik wel in het echt bekijken.
Cannondale is inderdaad een van de mooiste frames vind ik ook, daar wil ik ergens even op rijden (lukt wel). De cannondale MTB vind ik namelijk veel te nerveus. Ik weet niet of de racers ook zo zijn, maar ik heb liever een rustige fiets met een wat kortere stuurpen. daar kom ik toch elke keer weer op uit. Ik krijd dara gewoon harder mee, zeker de snelle afdalingen vond ik op een c.dale gewoon eng en dat heb ik nooit.
Cannondale is inderdaad een van de mooiste frames vind ik ook, daar wil ik ergens even op rijden (lukt wel). De cannondale MTB vind ik namelijk veel te nerveus. Ik weet niet of de racers ook zo zijn, maar ik heb liever een rustige fiets met een wat kortere stuurpen. daar kom ik toch elke keer weer op uit. Ik krijd dara gewoon harder mee, zeker de snelle afdalingen vond ik op een c.dale gewoon eng en dat heb ik nooit.
-
- Forum-lid HC
Allemaal bedankt, ik ben vandaag een rondje gegaan. Er zijn nog twee gegadigden:
Scott CR1, maar dat ga ik qua prijs waarschijnlijk niet redden.
Cube lightning, dura ace, wielen staan nog open, shimano c24 DA, Cube aero (Citec 3000) of reynolds.
Heb in de winkel nu op de 58cm lightning kunnen rijden en das gewoon mijn maat. tijdens de kerst uitverkoop met een 60 cm gereden, dat leek goed, maar ik twijfelde zo dat ik dat niet heb gedaan. (was toen geen 58 voorhande).
Nu nog even op de belasting teruggaaf wachten en dan kijken of we een mooie deal kunnen sluiten
Scott CR1, maar dat ga ik qua prijs waarschijnlijk niet redden.
Cube lightning, dura ace, wielen staan nog open, shimano c24 DA, Cube aero (Citec 3000) of reynolds.
Heb in de winkel nu op de 58cm lightning kunnen rijden en das gewoon mijn maat. tijdens de kerst uitverkoop met een 60 cm gereden, dat leek goed, maar ik twijfelde zo dat ik dat niet heb gedaan. (was toen geen 58 voorhande).
Nu nog even op de belasting teruggaaf wachten en dan kijken of we een mooie deal kunnen sluiten