Bianchi
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39947
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik het licht gezien van die motor is het helemaal bezopen ja.
Less is bore
- LongTallErne
- Forum-lid
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27
Mooi fietsje, maar moet eigenlijk wel celesta zijnHeppiebianchi schreef: ↑03 nov 2018 15:48 Ja die prijzen gaan nergens over,ik kocht deze fiets in april dit jaar nieuw voor nog net geen 10.000 en die heeft nog wel dubbele schijven voor met ABS
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Hoeveel fietsen verkopen ze op jaarbasis?mss 30.daniel1975 schreef: ↑03 nov 2018 13:12 “Een feit is wel dat de nieuwe XR4 Disc er nu is. In vier uitvoeringen voorlopig. Met Ultegra Di2, Dura-Ace, Super Record en Dura-Ace Di2. Respectievelijk €7399,-, € 8999,-, € 10.490,- en € 11.490,-.”
Haleluja!! €7400 voor een fietske met Ultegra
Doe even normaal zeg.
Disc frameset is €1400 duurder dan de normale. Als je dan disc wil hebben moet je en heel gevoelig zijn voor marketing, en een gat in je hand hebben en een hele dikke creditcard.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1238
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Het is te hopen voor Bianchi dat het er toch wat meer zijn.
Ze hanteren gewoon dezelfde prijzenpolitiek als Pinarello en Colnago : onbetamelijk veel geld vragen voor de topmodellen en hopen dat dit het produkt nog wat exclusiever laat overkomen.
Ze hanteren gewoon dezelfde prijzenpolitiek als Pinarello en Colnago : onbetamelijk veel geld vragen voor de topmodellen en hopen dat dit het produkt nog wat exclusiever laat overkomen.
Vorige week de bike fit gedaan op basis van het 59Cm frame die ik bij me had en uiteindelijk gaat het toch een 61Cm worden omdat dat beter past.
De 59Cm is té "laag" waardoor het zadel helemaal naar boven moet en 4,5Cm spacers om zonder pijn in mijn uitgestrekte armen te zitten (dat werd bevestigd met de 3D meting met camera´s etc.).
Met de 61Cm is de boven buis 1mm langer dus het frame is hetzelfde wat lengte betreft echter de zit buis en het balhoofd zijn 2Cm hoger en dan is mijn zit veel comfortabeler (hebben we ook gesimuleerd op de 59Cm) 110mm stem, 2Cm spacers en het zadel is dan op een redelijke hoogte.
Gisteren dus het evenement gefietst (127Km met 1.400hm) en super tevreden over de fiets met redelijk veel bekijks (meer dan met de zwarte CF SLX). Heerlijk over vlak en goed op de klim en afdaling.
Na 5 jaar voor het eerst weer manueel geschakeld en ik vond het maar niks die zwabberende rem/schakel hendels, geef mij maar electronisch
Wat ik wel een verassing vond was de 52/36 combinatie wat redelijk goed ging op de klim (6-10%) en heerlijk was op de afdaling en over vlak terug naar huis. Dat i.c.m. aero frame en 30mm wielen was het behoorlijk rammen (wel behoorlijk in het rood gegaan) :X
De 61Cm frame is besteld, nu even wachten tot die binnen is. Als de prijs er naar is ga ik toch voor de FFWD 4FR FCC wielen.
De 59Cm is té "laag" waardoor het zadel helemaal naar boven moet en 4,5Cm spacers om zonder pijn in mijn uitgestrekte armen te zitten (dat werd bevestigd met de 3D meting met camera´s etc.).
Met de 61Cm is de boven buis 1mm langer dus het frame is hetzelfde wat lengte betreft echter de zit buis en het balhoofd zijn 2Cm hoger en dan is mijn zit veel comfortabeler (hebben we ook gesimuleerd op de 59Cm) 110mm stem, 2Cm spacers en het zadel is dan op een redelijke hoogte.
Gisteren dus het evenement gefietst (127Km met 1.400hm) en super tevreden over de fiets met redelijk veel bekijks (meer dan met de zwarte CF SLX). Heerlijk over vlak en goed op de klim en afdaling.
Na 5 jaar voor het eerst weer manueel geschakeld en ik vond het maar niks die zwabberende rem/schakel hendels, geef mij maar electronisch
Wat ik wel een verassing vond was de 52/36 combinatie wat redelijk goed ging op de klim (6-10%) en heerlijk was op de afdaling en over vlak terug naar huis. Dat i.c.m. aero frame en 30mm wielen was het behoorlijk rammen (wel behoorlijk in het rood gegaan) :X
De 61Cm frame is besteld, nu even wachten tot die binnen is. Als de prijs er naar is ga ik toch voor de FFWD 4FR FCC wielen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12
Nieuw frame bestelt Dylan Groenewegen paint
Hi,
ik rij momenteel met een Oltre van de 1e generatie.
Omwille van een barstje (dat ik niet zal laten repareren), ben ik aan een nieuw frame of fiets toe.
Aangezien ik voor de rest heel erg tevreden ben van de Oltre, zou ik best durven overwegen om een nieuwe Oltre aan te schaffen. Allicht goedkoop model, en dan mijn groep e.d. laten overzetten.
Echter een Aria is ook wel een beeldmooie fiets !
Zowel in celeste als in de nieuwe matte antraciet kleursetting.
Maar als ik naar de geometrie van de Aria kijk, dan blijkt dit frame toch eerder race georiënteerd. Dat blijkt ook uit de gepubliceerde tests.
Ik rij op mijn Oltre met een stem van 11cm en met 3cm spacers. Dit vind ik wel (meer dan) voldoende. Maat is 57.
De stack van de Aria, eveneens bij maat 57, is nog een halve cm minder. Dus nog wat dieper zitten.
Indien ik voor een Aria zou kiezen, en ik niet dieper wens te zitten, dan zou dit betekenen dat ik voor een maat 59 zou moeten gaan. Ik kom dan met 2cm spacers toe.
Een maat 59 heeft uiteraard ook langere toptube (dan mijn Oltre 57). Nog verder zitten, is voor mij geen optie. Komt er dan op neer dat ik zou moeten overschakelen naar een stem van 10cm.
Nu dus mijn vraag. Een fietsmaat 59, met een stem van 10cm, is dat nog aan te raden?
Het verschil met mijn huidige 11cm zal misschien niet zo hoog zijn op het eerste gezicht, maar ik wil toch dat er voldoende druk blijft op het voorste wiel.
Indien deze Aria gewoonweg geen goede keuze zijn voor mij, dan kan ik me hier ook wel bij neerleggen, en verder gaan met een Oltre of een andere Italiaanse schone.
ps:
E.e.a. kan je zelf narekenen o.b.v. de schema's van de constructeur, maar de volgende app is ook wel interessant: https://app.velogicfit.com/frame-comparison
ik rij momenteel met een Oltre van de 1e generatie.
Omwille van een barstje (dat ik niet zal laten repareren), ben ik aan een nieuw frame of fiets toe.
Aangezien ik voor de rest heel erg tevreden ben van de Oltre, zou ik best durven overwegen om een nieuwe Oltre aan te schaffen. Allicht goedkoop model, en dan mijn groep e.d. laten overzetten.
Echter een Aria is ook wel een beeldmooie fiets !
Zowel in celeste als in de nieuwe matte antraciet kleursetting.
Maar als ik naar de geometrie van de Aria kijk, dan blijkt dit frame toch eerder race georiënteerd. Dat blijkt ook uit de gepubliceerde tests.
Ik rij op mijn Oltre met een stem van 11cm en met 3cm spacers. Dit vind ik wel (meer dan) voldoende. Maat is 57.
De stack van de Aria, eveneens bij maat 57, is nog een halve cm minder. Dus nog wat dieper zitten.
Indien ik voor een Aria zou kiezen, en ik niet dieper wens te zitten, dan zou dit betekenen dat ik voor een maat 59 zou moeten gaan. Ik kom dan met 2cm spacers toe.
Een maat 59 heeft uiteraard ook langere toptube (dan mijn Oltre 57). Nog verder zitten, is voor mij geen optie. Komt er dan op neer dat ik zou moeten overschakelen naar een stem van 10cm.
Nu dus mijn vraag. Een fietsmaat 59, met een stem van 10cm, is dat nog aan te raden?
Het verschil met mijn huidige 11cm zal misschien niet zo hoog zijn op het eerste gezicht, maar ik wil toch dat er voldoende druk blijft op het voorste wiel.
Indien deze Aria gewoonweg geen goede keuze zijn voor mij, dan kan ik me hier ook wel bij neerleggen, en verder gaan met een Oltre of een andere Italiaanse schone.
ps:
E.e.a. kan je zelf narekenen o.b.v. de schema's van de constructeur, maar de volgende app is ook wel interessant: https://app.velogicfit.com/frame-comparison
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Persoonlijk zou ik dan niet voor een Aria gaan maar bijvoorbeeld een Oltre XR3. De Aria is een stuk zwaarder en heeft geen countervail. Prijsverschil is wel behoorlijk dus dat zou een goed argument kunnen zijn om voor de Aria te gaan.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Maar als je al met 3 cm spacers rijdt op een Oltre dan is misschien de beste keuze nog wel een InfinitoCV of Intenso.