Parijs Roubaix challenge 2019
Vorig jaar voor het eerst gereden en ik vond het een dikke aanrader. Wat een heerlijk gevoel om over die legendarische kasseien te rijden! Op de piste binnenkomen is ook een droom natuurlijk. Ik had op voorhand een beetje bang voor de staat van de Noord-Franse stenen, maar ik vond dit in de meeste gevallen best wel meevallen. Het is vooral de opeenvolging van stroken die zo slopend werkt. Vorig jaar hadden we ook wel geluk met het weer. Zonnetje en wind in de rug.
Enige minpuntjes voor mij zijn de afstand tussen start en finish, wat het logistiek wat moeilijker maakt. En de seingevers, die wel talrijk aanwezig waren, maar geen eentje die zijn werk deed.
Ik keer sowieso nog terug (maar niet volgend jaar)!
Enige minpuntjes voor mij zijn de afstand tussen start en finish, wat het logistiek wat moeilijker maakt. En de seingevers, die wel talrijk aanwezig waren, maar geen eentje die zijn werk deed.
Ik keer sowieso nog terug (maar niet volgend jaar)!
ervaring tot nu toe:
- 2x 25mm alu racer: ik kwam er gebroken af, maar geweldige ervaring
- 1x fully MTB: dag van m'n leven, zo ontzettend relaxed, alleen asfaltstukken duren eindeloos
- 1x 32mm gravelbike: perfect om relatief zorgeloos te knallen op de stroken en tussendoor nog beetje snelheid te behouden. doe ik volgend jaar weer
- 2x 25mm alu racer: ik kwam er gebroken af, maar geweldige ervaring
- 1x fully MTB: dag van m'n leven, zo ontzettend relaxed, alleen asfaltstukken duren eindeloos
- 1x 32mm gravelbike: perfect om relatief zorgeloos te knallen op de stroken en tussendoor nog beetje snelheid te behouden. doe ik volgend jaar weer
-
- Forum-lid
Ik vond het op mijn Carbon racer met 25 mm bandjes op 5,5 bar prima te doen. Het is wel een aanslag op het materiaal, maar het is een fantastische ervaring.
Harry, had je dan echt schade oid aan je materiaal?
ik had meer het idee dat de fiets het prima hield (op een verloren bidon of stootlek hier en daar na) ondanks alle herrie die het maakt. maar je lijf krijgt wel alles dubbel en dwars door
ik had meer het idee dat de fiets het prima hield (op een verloren bidon of stootlek hier en daar na) ondanks alle herrie die het maakt. maar je lijf krijgt wel alles dubbel en dwars door
Ja ben ik ook benieuwd naar. Kan je een carbon kader echt kapot rijden op die kasseien?Heb stevige alu wielen en in Vlaanderen nog geen problemen mee gehad maar zou niet graag in Roubaix aankomen en mijn halve fiets kapot zien staan. Lekke banden horen erbij maar verder dan dat moet het niet gaan voor mij
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...