nieuw..... Conti GP 5000
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De Continental GP5000 ook in Tubeless versie, achtervoegsel "TL"
Zowel in 700 x 23c, 25c, 28c en 32c
Ook in 650b x 25c en 28c te verkrijgen.
Banden zouden heel snel verkrijgbaar moeten zijn.
Ik ben ook benieuwd of deze banden nog steeds "Made in Germany" zijn.
Zowel in 700 x 23c, 25c, 28c en 32c
Ook in 650b x 25c en 28c te verkrijgen.
Banden zouden heel snel verkrijgbaar moeten zijn.
Ik ben ook benieuwd of deze banden nog steeds "Made in Germany" zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ach, de aanbevolen verkoopprijs voor de GP 4000 S II is 57,95 Euro.
Ik denk dat er echt niemand zoveel betaald voor deze band.
Eens de GP 5000 bij de grote shops beschikbaar komt zal die wel een pak goedkoper te koop zijn dan 61 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dus weer vier euro erbij voor een band die toch al op het randje zat qua geld/kwaliteit-verhouding Desalniettemin ben ik benieuwd. Als ik ergens een goede aanbieding zie, dan zal ik hem zeker gaan proberen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Wat zijn de verschillen? Zou het al een hele prestatie vinden als ze niet na 1.500km vierkant zijn, maar ga er zelf geen euro's aan spenderen om dat uit te proberen.
Naast de allround eigenschappen vind ik Conti's ook vooral saai door hoe standaard ze zijn (en alle positieve reviews van mensen die nog nooit een andere band gereden hebben of het verschil niet eens merken).
Naast de allround eigenschappen vind ik Conti's ook vooral saai door hoe standaard ze zijn (en alle positieve reviews van mensen die nog nooit een andere band gereden hebben of het verschil niet eens merken).
-
- Forum-lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
75€ is helemaal bezopen 150€ om je banden te wisselen.
Wat mij op het eerste gezicht opvalt is dat de tubeless banden 300 gram wegen met latex erin toch vrij zwaar voor de grammen jagers onder ons. Een Schwalbe weegt al gauw 50gram minder. Voor de rest het standaard verhaal beter rollen, beter lekbestandig lichter dan de voorganger...
Zelf heb ik verschillende banden getest in de loop der jaren. Ik maak ongeveer 13000/15000km per jaar over de laatste 5 jaar gemeten. Gestart met Schwalbe one maar naar mijn idee is die heel snel op en de Durango plus is een prima winterband. 4000 S2 natuurlijk ook gereden prima band maar toch verder gekeken. Via vittoria ben ik uitgekomen uiteindelijk sinds 2 jaar bij Vredestein. In de winter gebruik ik de extreme weather, herfst voorjaar de all weather en nu dit jaar in de zomer de duralite gekozen. Erg tevreden mee gezien de prijs/kwaliteit/duurzaamheid/lekbestendigheid/grip/gewicht.
Maarja vraag dit aan 10 man en je krijgt 10 meningen. Echt slechte banden worden toch vrijwel niet meer gemaakt.
Uiteindelijk zal de daadwerkelijke prijs de doorslag geven om deze 5000 eens te testen.
Wat mij op het eerste gezicht opvalt is dat de tubeless banden 300 gram wegen met latex erin toch vrij zwaar voor de grammen jagers onder ons. Een Schwalbe weegt al gauw 50gram minder. Voor de rest het standaard verhaal beter rollen, beter lekbestandig lichter dan de voorganger...
Zelf heb ik verschillende banden getest in de loop der jaren. Ik maak ongeveer 13000/15000km per jaar over de laatste 5 jaar gemeten. Gestart met Schwalbe one maar naar mijn idee is die heel snel op en de Durango plus is een prima winterband. 4000 S2 natuurlijk ook gereden prima band maar toch verder gekeken. Via vittoria ben ik uitgekomen uiteindelijk sinds 2 jaar bij Vredestein. In de winter gebruik ik de extreme weather, herfst voorjaar de all weather en nu dit jaar in de zomer de duralite gekozen. Erg tevreden mee gezien de prijs/kwaliteit/duurzaamheid/lekbestendigheid/grip/gewicht.
Maarja vraag dit aan 10 man en je krijgt 10 meningen. Echt slechte banden worden toch vrijwel niet meer gemaakt.
Uiteindelijk zal de daadwerkelijke prijs de doorslag geven om deze 5000 eens te testen.
En voor discussie over banden ga je naar een ander Topic zoals
Wielen
Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen
Dit gaat over Conti GP 5000
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock