Past een racefiets in een ford s-max?
Mijn fietsmaat, jongste zoon fietsmaat past in de auto rechtopstaand met voorwiel eruit.
Wel enkel in de 5zit versie. Er is maar één 2-3cm over.
Grofweg tot beenmaat 82cm moet lukken. Langere benen zullen zadelpen verlagen/verwijderen....
Zo kunnen we normaal nog met de 3 fietsers in de auto en drie fietsen meenemen.... (zonder te moeten prutsen met fietsendragers op de trekhaak).
Walter
Wel enkel in de 5zit versie. Er is maar één 2-3cm over.
Grofweg tot beenmaat 82cm moet lukken. Langere benen zullen zadelpen verlagen/verwijderen....
Zo kunnen we normaal nog met de 3 fietsers in de auto en drie fietsen meenemen.... (zonder te moeten prutsen met fietsendragers op de trekhaak).
Walter
- LongTallErne
- Forum-lid
Wordt toch wel een beetje een onzin-topic..... tuurlijk past een racefiets in een s-max !!!!!!!
het is maar net of je ook wilt dat het kan.
Jaren geleden paste mijn racefiets type hekwerk (stalen Jan Janssen, framehoogte 70cm) gewoon achter de voorstoelen van mijn Mazda 323 sedan ondanks alle ruimte die ik zelf nodig had. Alleen het voorwiel er uit en een doekje tussen ketting en stoel bekleding.
Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
het is maar net of je ook wilt dat het kan.
Jaren geleden paste mijn racefiets type hekwerk (stalen Jan Janssen, framehoogte 70cm) gewoon achter de voorstoelen van mijn Mazda 323 sedan ondanks alle ruimte die ik zelf nodig had. Alleen het voorwiel er uit en een doekje tussen ketting en stoel bekleding.
Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Dus opgemeten: een racefiets voor iemand met gemiddelde lengte pas dus niet rechtopstaand in een s-max.LongTallErne schreef: ↑10 nov 2018 15:56 Wordt toch wel een beetje een onzin-topic..... tuurlijk past een racefiets in een s-max !!!!!!!
...
Je intuïtie laat je dus in de steek .
Walter
walter- schreef: ↑10 nov 2018 15:59Maar jullie 3 fietsen passen wel naast elkaar. Is mijn conclusie dan juist dat jullie alledrie onder een gemiddelde lengte zitten?LongTallErne schreef: ↑10 nov 2018 15:56 Dus opgemeten: een racefiets voor iemand met gemiddelde lengte pas dus niet rechtopstaand in een s-max.
Walter
Dus daar begrijp ik uit dat de coureur nooit zijn fiets mee kan nemen in het vliegtuig. Gelukkig voor andere wedstrijdrenners dat het bij hen niet zo'n probleem is
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Nee, maar als het voor de profs kan zal het voor 17-jarigen ook wel kunnen zeker
Met een fietsdrager achterop de trekhaak had dit topic er niet geweest.
En dan kan de zadelpen altijd blijven zitten.
Met een fietsdrager achterop de trekhaak had dit topic er niet geweest.
En dan kan de zadelpen altijd blijven zitten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Walter, waarom dit? Ik wilde er mee zeggen dat wedstrijdrenners, en ja, ook zelfs profs, het vliegtuig nemen. Bij voorbeeld naar hoogtestages Dan gaat de fiets in een tas of koffer, en in de meeste gevallen de zadelpen er uit, of naar beneden. Dus bij hen is het niet kritisch? Misschien hebben zij wel een streepje met een stift op de zadelpen gezet?