Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Past een racefiets in een ford s-max?

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 10 nov 2018 19:48

Ik snap het gezeur niet zo. Ik vind het echt een valabel topic, zelf zou ik ook een fiets het liefst rechtopstaand met zadelpen gewoon op de juiste hoogte. Aangezien mijn binnenbeenlengte een stuk meer is dan 82, moet ik niet gaan kijken voor een S-Max :D (die vanaf januari in mijn lease-budget zou passen)

Dat zou trouwens de enige reden zijn dat ik mijn normale auto zou vervangen door een 'busje'
Afbeelding

walter-
Forum-lid HC

walter- 10 nov 2018 20:13

Jans schreef: 10 nov 2018 19:36
walter- schreef: 10 nov 2018 19:10 Want 17 jarige renners nemen het vliegtuig naar wedstrijden?
Walter, waarom dit? Ik wilde er mee zeggen dat wedstrijdrenners, en ja, ook zelfs profs, het vliegtuig nemen. Bij voorbeeld naar hoogtestages Dan gaat de fiets in een tas of koffer, en in de meeste gevallen de zadelpen er uit, of naar beneden. Dus bij hen is het niet kritisch? Misschien hebben zij wel een streepje met een stift op de zadelpen gezet?
ik probeer maar risico's te vermijden. Als je in jeugdwedstrijden ziet voor welke domme technische redenen renners uitvallen probeer je risico's te vermijden.
Voor stages is dat risico niet relevant. En na een vliegtuig rit start je niet een uurtje aan de wedstrijd.

Walter

walter-
Forum-lid HC

walter- 10 nov 2018 20:18

TL@ schreef: 10 nov 2018 19:48 Ik snap het gezeur niet zo. Ik vind het echt een valabel topic, zelf zou ik ook een fiets het liefst rechtopstaand met zadelpen gewoon op de juiste hoogte. Aangezien mijn binnenbeenlengte een stuk meer is dan 82, moet ik niet gaan kijken voor een S-Max :D (die vanaf januari in mijn lease-budget zou passen)

Dat zou trouwens de enige reden zijn dat ik mijn normale auto zou vervangen door een 'busje'
de ford grand tourneo connect kan het dus wel en zal ook in je leasing budget passen. Maar bij mij is dus voldende budget niet voldoende om de wagen te kiezen dus je wil. Al denk ik dat de tourneo ook niet om je verlanglijstje staat ;-).

walter-
Forum-lid HC

walter- 10 nov 2018 20:23

Keezx schreef: 10 nov 2018 12:52 ...
En inderdaad , in een bus past alles maar daar moet je dan wel in willen rijden zonder al die zooi.
ik ben benieuwd welk zooi je bedoelt ;-).
begin jaren 80 gingen we met 3 kinderen en mijn ouders op vakantie in een golfje. Kwa comfort is mijn minibus nog steeds een grote verbetering (al was het maar voor de airco). Buiten de hogere kosten weet ik niet goed welke zooi je bedoeld.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 nov 2018 21:29

Je gaat toch niet altijd met een volgepakte bus op pad....en dan is dat ding veel groter, duurder , zwaarder en minder economisch.
Comfort en imago interesseren me nul, maar wel de kosten/lasten voor enkele kuubs laadruimte die ik 9 van de 10 keer niet nodig heb.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

walter-
Forum-lid HC

walter- 10 nov 2018 22:24

Ok, maar dat geldt voor die smax ook. Die weegt uiteindelijk maar 200kg minder dan mijn busje. Verbruikt maar 1 liter minder dan mijn busje per 100km en heeft een grotere afschrijfwaarde.
En het busje rijdt nu toch minstens 1 keer per week vol fietsen en spullen België rond. Voldoende verantwoording voor mij. Maar idd niet goed voor mijn imago...;-). En voor de kortere afstanden nemen we nu een leaf om te compenseren...

Plaats reactie