AGR 2019
Klopt, een team wordt inderdaad als geheel in- danwel uitgeloot. Op zich wel weer logisch. Om te voorkomen dat er megateams ontstaan mag een team maximaal 30 personen zijn. Ons team bestaat uit 9 personen en is dus in zijn geheel uitgeloot. Jammer maar helaas en ik ga lekker andere tochten rijden, ook goed.
Wat eigenlijk wel weer idioot is dat je als bedrijventeam altijd wel kunt starten. Kan nu ook nog gewoon inschrijven met mijn bedrijf, geen probleem als je maar €130 per deelnemer aftikt. Dart geeft wel aan dat de AGR inderdaad (wat niets nieuws natuurlijk) een hele commerciële organisatie is. Maar ergens wringt het wel dat er veel mensen uitgeloot worden maar als je meer betaald wel mee mag doen.....
Wat eigenlijk wel weer idioot is dat je als bedrijventeam altijd wel kunt starten. Kan nu ook nog gewoon inschrijven met mijn bedrijf, geen probleem als je maar €130 per deelnemer aftikt. Dart geeft wel aan dat de AGR inderdaad (wat niets nieuws natuurlijk) een hele commerciële organisatie is. Maar ergens wringt het wel dat er veel mensen uitgeloot worden maar als je meer betaald wel mee mag doen.....
Het is wat onduidelijk hoe "Bospaadje" het stelt.senior schreef: ↑12 nov 2018 11:54€35,- zou ik ook in mijn zak houden. Niet betalen en toch willen profiteren van bevoorrading (dat lees ik hier tenminste uit, zo niet, dan sorry) lijkt mij dan weer not done.Bospaadje schreef: ↑12 nov 2018 08:37 Tja, als je de moeite hebt gedaan om ingeloot te worden en niet erbij mag zijn. Zou ik mijn 35eur in mijn zakje stoppen en gewoon starten. Mocht er onverhoopt iemand opmerken dat je geen rugnummer hebt, ga je toch een supermarktje in. Met 35 euro kan je goed eten
Ik zal de datum alvast in mijn agenda zetten, zodat ik niet per ongeluk in de regio Valkenburg kom, AGR, staat meestal synoniem voor veel overlast van zowel fietsers als agressie van andere weggebruikers....
Gratis mee eten en drinken vind ik niet kunnen. Gewoon meefietsen zonder betaling is wat mij betreft niets mis mee want het gaat gewoon over openbare wegen die ook dan vrij toegankelijk zijn.
Het rijden van zo'n rit vlak voor de profklassieker zou voor mij alleen interressant zijn vanwege het "herkenningsaspect". Wat de rechtstreekse TV-uitzending nog leuker te doet zijn. Daarom zou ik de toertochten van de voorjaarsklassiekers op eigen houtje op de vrijdag doen. Het deel van de profkoers dat niet wordt uigezonden zou ik dan achterwege laten. Voorlopig sla ik over want heb de trajecten in het verleden al zo vaak op deze manier gereden dat de parkoersherkenning op TV nog goed "opgeslagen" is.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik zou dan uit beleefdheid, en voor mijn eigen rust, die route een week eerder of later afleggen. Zeker AGR is gewoon aangegeven 365 dagen per jaar.
Waarom uit beleefdheid? Die organisatie staat met vergunningen ed in voor een goed, geordend, evenement. Ja, het gaat over de openbare weg. En als je er toevallig (of niet) fietst over stukken van het parcours, prima. Maar zeer bewust, vrijwel de hele route volgen op diezelfde dag, is gewoon gebruik maken van hun vergunning, verkeersregelaars én goodwill bij lokale bestuurders en bewoners, zonder ervoor te betalen.
op 15.000 man, maakt 1 meer of minder niets uit. ook 100 meer of minder ga je echt niet merken. En de overlast voor degene die toch al overlast ervaren zal niet merkbaar anders zijn. Het is dus echt een fatsoensding om niet op dezelfde dag die route te fietsen. Dat is mijn mening, ieder zijn eigen mening .
Voor mijn eigen rust, omdat je op een ander moment de drukte kan vermijden en zonder slalom de keuteberg op kan rijden .
Waarom uit beleefdheid? Die organisatie staat met vergunningen ed in voor een goed, geordend, evenement. Ja, het gaat over de openbare weg. En als je er toevallig (of niet) fietst over stukken van het parcours, prima. Maar zeer bewust, vrijwel de hele route volgen op diezelfde dag, is gewoon gebruik maken van hun vergunning, verkeersregelaars én goodwill bij lokale bestuurders en bewoners, zonder ervoor te betalen.
op 15.000 man, maakt 1 meer of minder niets uit. ook 100 meer of minder ga je echt niet merken. En de overlast voor degene die toch al overlast ervaren zal niet merkbaar anders zijn. Het is dus echt een fatsoensding om niet op dezelfde dag die route te fietsen. Dat is mijn mening, ieder zijn eigen mening .
Voor mijn eigen rust, omdat je op een ander moment de drukte kan vermijden en zonder slalom de keuteberg op kan rijden .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Jaar of tien geleden mijn eerste AGR (en gelijk eerste toertocht ooit) gereden. Nu ingeloot voor 125 samen met m'n vriendin die het fietsen ook aan het oppakken is. Voor mij vooral leuk om kms te maken. Erg benieuwd hoe bereidbaar hij is qua drukte in vergelijking met LM 180 die ik jaarlijks rij.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Inderdaad mark.. Zwart is gewoon niet netjes.
Zelf ook uitgeloot. Zou ook voor mij een leuke tocht zijn om samen met mijn vriendin haar eerste grote toertocht te gaan rijden samen. Helaas dus niet door. Nu waarschijnlijk lbl Ardennenclassic rijden samen
Zelf ook uitgeloot. Zou ook voor mij een leuke tocht zijn om samen met mijn vriendin haar eerste grote toertocht te gaan rijden samen. Helaas dus niet door. Nu waarschijnlijk lbl Ardennenclassic rijden samen
Precies waarom ik die 150 km wel met mn eigen bidons en proviand rij. Ik skip heel die poeha aan de start, en laat de Cauberg ook voor wat ie waard is zodat ik linea recta na de tocht naar de auto kan rijden. Wel de gezelligheid, niet de sores.senior schreef: ↑12 nov 2018 11:54€35,- zou ik ook in mijn zak houden. Niet betalen en toch willen profiteren van bevoorrading (dat lees ik hier tenminste uit, zo niet, dan sorry) lijkt mij dan weer not done.Bospaadje schreef: ↑12 nov 2018 08:37 Tja, als je de moeite hebt gedaan om ingeloot te worden en niet erbij mag zijn. Zou ik mijn 35eur in mijn zakje stoppen en gewoon starten. Mocht er onverhoopt iemand opmerken dat je geen rugnummer hebt, ga je toch een supermarktje in. Met 35 euro kan je goed eten
Ik zal de datum alvast in mijn agenda zetten, zodat ik niet per ongeluk in de regio Valkenburg kom, AGR, staat meestal synoniem voor veel overlast van zowel fietsers als agressie van andere weggebruikers....
Zwartrijden is misschien niet zo netjes maar de oneerlijke loting en het lucratieve handeltje van de organisatoren is dat evenmin. Ik doe nog niet meer de moeite om in te schrijven en als het droog weer is ben ik present, Idem voor de RVV. En voor proviand zorg ik wel zelf.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ach, vergelijk het eens met de Dolomieten Marathon. Daar is het grootste deel van de kaarten beschikbaar via reisorganisaties waarbij je verplicht hotelkamers tegen woekerprijzen moet kopen.asth schreef: ↑12 nov 2018 11:59 Wat eigenlijk wel weer idioot is dat je als bedrijventeam altijd wel kunt starten. Kan nu ook nog gewoon inschrijven met mijn bedrijf, geen probleem als je maar €130 per deelnemer aftikt. Dart geeft wel aan dat de AGR inderdaad (wat niets nieuws natuurlijk) een hele commerciële organisatie is. Maar ergens wringt het wel dat er veel mensen uitgeloot worden maar als je meer betaald wel mee mag doen.....
En dan sta je als deelnemer voor de volledige afstand gewoon achter fors minder getrainde fietsers die alleen het Sella rondje gaan trappen en moet je op de eerste col soms letterlijk van de fiets ivm drukte.
De grote evenementen zijn niet leuk meer helaas, ten onder gegaan aan de commercie.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
En daarna een hele bende 13 in een dozijn toertochten die nu ook 35 euro of meer zouden moeten kosten, (Golazo evenementen bijv.), zonder opties om te downgraden (ik hoef geen shirt, ik hoef geen medaille)...,daniel1975 schreef: ↑15 nov 2018 06:42 ..
De grote evenementen zijn niet leuk meer helaas, ten onder gegaan aan de commercie.
Maar gelukkig zijn er alternatieven. Zoals Veenendaal Veenendaal (of andere tochten van de toerclubs uit Veenendaal en Driebergen)
Of (met het risico mijn eigen glazen wat in te gooien), een geweldig leuke toertocht in de eiffel met een deelnemer of 200 a 250 a 6 euro de neus:
http://www.rsc-mayen.de/cms/iwebs/defau ... smid=51310
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Venendaal veenendaal is ook al een mega tocht geworden.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Klopt, maar qua prijs/commercie nog niet. En daar ging het nu vooral even om
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013