Dan weet je gelijk waar je eindigt. En qua gevoel. Ik ga een andere fiets kopen en deze laten repareren en verkopen. Nooit meer een Wilier voor mijInfinito GB schreef: ↑04 okt 2018 16:34 Volgens mij ligt het overigens iets ingewikkelder. Na aankoop is het aan de winkelier om te "bewijzen" dat een eventuele beschadiging is toegebracht van buitenaf. Na die 1e 6 maanden wordt het omgedraaid, en ligt het "bewijzen" bij de klant. Die moet dan "bewijzen" dat de schade niet is toegebracht van buitenaf.
Dit was tenminste in het verleden ongeveer de regel. Weet niet zeker of dit nog steeds gehanteerd wordt.
Wilier
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De theorie over je gelijk krijgen wordt op dit forum in heel verschillende topics om de x-aantal tijd telkens in het lang en het breed uitgeschreven.
Dat zou iedereen die hier al even meeleest onderhand al bijna van buiten moeten kennen.
Als de tegenpartij echter niet thuis geeft of niet over de brug wil komen en "het slachtoffer" wil om allerlei redenen ( iets over het sop en de kool ) geen gespecialiseerde hulp inhuren dan stopt het meestal.
Er is soms een verschrikkelijk groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk halen/krijgen.
Soms moet je gewoon je verlies nemen en verder gaan.
Dat zou iedereen die hier al even meeleest onderhand al bijna van buiten moeten kennen.
Als de tegenpartij echter niet thuis geeft of niet over de brug wil komen en "het slachtoffer" wil om allerlei redenen ( iets over het sop en de kool ) geen gespecialiseerde hulp inhuren dan stopt het meestal.
Er is soms een verschrikkelijk groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk halen/krijgen.
Soms moet je gewoon je verlies nemen en verder gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 sep 2018 14:20
Ik zou het er echtnier bij laten zitten. Het is dus niet alleen de dealer maar ook Willier en de agent die de klant gewoon belazeren.
Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met de Cento 10 air of de Cento 1 air?
Ben van plan om een Italiaanse aero fiets aan te schaffen.
Persoonlijk ben ik wel niet zo een fan van de speciale aero stuurtjes, zoals de alabarda bij Wilier.
Weten jullie of er op een Cento 10 ook een klassiek stuur kan geplaatst worden?
Ik heb bv. zelf nog een schitterend FSA carbon stuur liggen, dat niet al te diep zit. Dit stuur zou ik graag blijven behouden.
K
Ben van plan om een Italiaanse aero fiets aan te schaffen.
Persoonlijk ben ik wel niet zo een fan van de speciale aero stuurtjes, zoals de alabarda bij Wilier.
Weten jullie of er op een Cento 10 ook een klassiek stuur kan geplaatst worden?
Ik heb bv. zelf nog een schitterend FSA carbon stuur liggen, dat niet al te diep zit. Dit stuur zou ik graag blijven behouden.
K
Hi,
ik blijf mijn hoofd breken over een toekomstige Italiaanse schone.
Heel veel twijfels en afwegingen.
Dan denk ik aan een Bianchi Oltre (rij ik nu mee, en best tevreden van), dan een Bianchi Aria, volgende keer weer De Rosa,... Verschillende keuzemogelijkheden.
Ik dacht dat Wilier niet echt in mijn keuzebereik lag, omdat de stack toch echt wel laag is.
Momenteel fiets ik met 3cm spacers op mijn Bianchi Oltre. Dat kan nog, maar meer moeten het er niet worden.
Omdat de stack bij een Wilier Cento 1 of Cento 10 lager was dan de Oltre, keek ik dus niet verder naar Wilier.
Maar vanavond zag ik eerder toevallig op de tekening op de site van Wilier dat de stack bij hen wordt gemeten tot in het center van de top tube.
https://www.wilier.com/en/products/int/road/cento10pro
Bij Bianchi oltre is dit echter tot op de top van de top tube.
https://www.bianchi.com/nl/bikes/bikes_ ... ter=419268
Maakt toch ineens al 10mm of 15mm verschil.
Zie ik dat nu verkeerd?
Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
ik blijf mijn hoofd breken over een toekomstige Italiaanse schone.
Heel veel twijfels en afwegingen.
Dan denk ik aan een Bianchi Oltre (rij ik nu mee, en best tevreden van), dan een Bianchi Aria, volgende keer weer De Rosa,... Verschillende keuzemogelijkheden.
Ik dacht dat Wilier niet echt in mijn keuzebereik lag, omdat de stack toch echt wel laag is.
Momenteel fiets ik met 3cm spacers op mijn Bianchi Oltre. Dat kan nog, maar meer moeten het er niet worden.
Omdat de stack bij een Wilier Cento 1 of Cento 10 lager was dan de Oltre, keek ik dus niet verder naar Wilier.
Maar vanavond zag ik eerder toevallig op de tekening op de site van Wilier dat de stack bij hen wordt gemeten tot in het center van de top tube.
https://www.wilier.com/en/products/int/road/cento10pro
Bij Bianchi oltre is dit echter tot op de top van de top tube.
https://www.bianchi.com/nl/bikes/bikes_ ... ter=419268
Maakt toch ineens al 10mm of 15mm verschil.
Zie ik dat nu verkeerd?
Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 sep 2018 21:09
@ Karl
Je hebt precies de laatste berichten niet mee gevolgd, als je twijfelt tussen een Wilier of een andere. Kies maar duidelijk voor een ander merk. Van Wilier moet je geen service verwachten als er problemen optreden.
Je hebt precies de laatste berichten niet mee gevolgd, als je twijfelt tussen een Wilier of een andere. Kies maar duidelijk voor een ander merk. Van Wilier moet je geen service verwachten als er problemen optreden.
Ik zou er ook niet vanuit gaan dat het plaatje bij de geometrietabel klopt. Waarschijnlijk meet Wilier gewoon zo als het hoort.
Wilier is één van de weinige merken die nog structureel problemen hebben met carbon frames. Zeker met een slechte garantie-afhandeling wordt het er niet aantrekkelijker op om er één te kopen.
Wilier is één van de weinige merken die nog structureel problemen hebben met carbon frames. Zeker met een slechte garantie-afhandeling wordt het er niet aantrekkelijker op om er één te kopen.
Campagnolo Ultra Dork
Klopt, ik was laatst bij een FM die aangaf dat Wilier tegenwoordig zijn frames aflevert met een bordje om de top tube dat je er niet op kan zitten omdat je dan de fiets kapot maakt.Ernie C. schreef: ↑15 nov 2018 13:50 Ik zou er ook niet vanuit gaan dat het plaatje bij de geometrietabel klopt. Waarschijnlijk meet Wilier gewoon zo als het hoort.
Wilier is één van de weinige merken die nog structureel problemen hebben met carbon frames. Zeker met een slechte garantie-afhandeling wordt het er niet aantrekkelijker op om er één te kopen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Nou, best heftige reacties hier.
En precies ook niet van 1 enkele rijder.
Ben er wel wat van geschrokken.
Vind het ook wel spijtig want ik zou graag een Italiaan kopen, maar zo veel keuze is er nu ook weer niet...
. Bianchi is zeker wel ok (maar heb ik nu, en ik wil wel eens iets anders)
. Basso Diamante, super mooi, maar te veel race geometrie voor mij.
. De Rosa, allicht ook wel
. Colnago, misschien wel?
. Pinarello, zeker prima lijkt me, maar niet echt voor mijn budget.
Pfff 🤨
Gelukkig is er Chianti, Montepulciano, Prosecco enz
En precies ook niet van 1 enkele rijder.
Ben er wel wat van geschrokken.
Vind het ook wel spijtig want ik zou graag een Italiaan kopen, maar zo veel keuze is er nu ook weer niet...
. Bianchi is zeker wel ok (maar heb ik nu, en ik wil wel eens iets anders)
. Basso Diamante, super mooi, maar te veel race geometrie voor mij.
. De Rosa, allicht ook wel
. Colnago, misschien wel?
. Pinarello, zeker prima lijkt me, maar niet echt voor mijn budget.
Pfff 🤨
Gelukkig is er Chianti, Montepulciano, Prosecco enz