52-36 omzetten naar 52-34
Ik denk dat het moeilijk is om 52-34 te laten werken , de voorderrie kan 16 tandjes verschil wel aan , maar of het met 18 tandjes verschil gaat werken weet ik niet zeker . Gewoon proberen zou ik zeggen , als het niet lukt gewoon 50-34 monteren .
-
- Forum-lid
Maar dan moet ik ook zijn derailleur hoogte aanpassen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Voor wat het waard is...... Ik rij Sram force 22. Normaal met 52-36. Als ik ga klimmen bouw ik deze om tot 52-34. Schakelt gevoelsmatig iets anders. Maar heeft feitelijk nooit een probleem gegeven.
Wat betreft klimmen heb ik het dan over Luxemburg, Alpen, Ventoux.
Ik zou zeggen, gewoon proberen.
Wat betreft klimmen heb ik het dan over Luxemburg, Alpen, Ventoux.
Ik zou zeggen, gewoon proberen.
Hoe komt het eigenlijk dat de vertandingen de laatste jaren vastgelegd zijn door bijvoorbeeld Shimano? Als je vroeger een 52x39 of een 52x42 ofzo wou ging dit zonder problemen maar nu staat er altijd bij dat bijvoorbeeld 52 bij 36 hoort, 50 bij 34, ...
Marketing; omzet; winstmaximalisatie.....enz.
Dat komt vooral doordat de buitenbaden steeds specifieker worden gevormd om net wat sneller schakelen mogelijk te maken. Vroeger was het buitenbad gewoon recht.
Tegenwoordig is de binnenkant enigszins schuin gevormd zodanig dat de ketting zo precies mogelijk naar het passende binnenbad wordt geleid. Gebruik je een ander binnenbad dan bedoeld, dan werkt het meestal ook wel. Maar net wat minder snel en precies.
Ahzo! Bedankt voor de duidelijke uitleg!jsparie schreef: ↑15 nov 2018 23:51Dat komt vooral doordat de buitenbaden steeds specifieker worden gevormd om net wat sneller schakelen mogelijk te maken. Vroeger was het buitenbad gewoon recht.
Tegenwoordig is de binnenkant enigszins schuin gevormd zodanig dat de ketting zo precies mogelijk naar het passende binnenbad wordt geleid. Gebruik je een ander binnenbad dan bedoeld, dan werkt het meestal ook wel. Maar net wat minder snel en precies.