DeRosa
Ik heb afgelopen zomer testgereden op een DeRosa SK Pininfarina, zowel de velgremmen als disc uitvoering. Ik was blij verrast. Door de aero positionering, dikke zadelpen, geintegreerde cockpit etc. verwachtte ik een stijve, maar vrij oncomfortabele fiets, maar het tegendeel was waar. Stijf zeker, en al helemaal voor een "Italiaan", maar ook behoorlijk comfortabel. De geometrie is vrij racy, maar voor mij passend. Ik was ook positief verrast door de (Campagnolo) dual pivot remmen - die remmen echt uitstekend, al zou ik toch voor Disc gaan.
Dus de perfecte fiets voor mij als vervanging van mijn De Rosa R838 en ik was helemaal om. Ware het niet dat Bicimondo ook een mooie Protos Disc had staan als showroom model voor een vergelijkbare/lagere prijs als een identiek geconfigureerde SK. Enfin, op naar Rilland voor een testritje op de Protos en die beviel me helemaal perfect - nog net wat directer en ietsje meer comfort. Die fiets is dezelfde dag met me naar huis gegaan. Was die Protos niet in beeld gekomen dan was ik waarschijnlijk nu een tevreden bezitter van een SK Disc uitvoering.
Ik heb hele goede ervaringen met de lbs (Balk in N-Vennep) en de samenwerking met de importeur (Bicimondo). Een uitgebreide proefrit was geen probleem, dus als ik jou was zou ik dat proberen te regelen.
Succes.
Dus de perfecte fiets voor mij als vervanging van mijn De Rosa R838 en ik was helemaal om. Ware het niet dat Bicimondo ook een mooie Protos Disc had staan als showroom model voor een vergelijkbare/lagere prijs als een identiek geconfigureerde SK. Enfin, op naar Rilland voor een testritje op de Protos en die beviel me helemaal perfect - nog net wat directer en ietsje meer comfort. Die fiets is dezelfde dag met me naar huis gegaan. Was die Protos niet in beeld gekomen dan was ik waarschijnlijk nu een tevreden bezitter van een SK Disc uitvoering.
Ik heb hele goede ervaringen met de lbs (Balk in N-Vennep) en de samenwerking met de importeur (Bicimondo). Een uitgebreide proefrit was geen probleem, dus als ik jou was zou ik dat proberen te regelen.
Succes.
@joris
Bedankt Joris.
Was interessant om je commentaar te lezen!
Ik heb ondertussen nog verder naar de geometrie gekeken (SK model). De top tube is 1cm langer dan mijn huidige Bianchi Oltre. Op mijn Oltre heb ik een stem van 12cm, dus corrigeren naar een stem van 11cm op de De Rosa moet wel mogelijk zijn (in XL versie van frame).
Wat mij wel opvalt op de foto's van de SK, is dat deze top tube echt wel heel erg lang is. Althans deze indruk wordt gewekt. Als ik dan naar de geometrie kijk, dan blijkt dit dus niet.
Echter bij nader inzien, blijkt dat op de foto's het zadel steeds ver naar achter is geplaatst. Het lijkt steeds wel een naar achteren gebogen zadelpen te zijn.
Het is misschien een detail, maar is dat iets dat jij ook hebt kunnen vaststellen bij de fietsen die jij getest hebt, of is dit enkel het geval bij de fietsen die op de marketingafbeeldingen worden gebruikt?
Ik zit zelf dus eerder kort op het stuur (kleinere reach), vandaar.
K
Bedankt Joris.
Was interessant om je commentaar te lezen!
Ik heb ondertussen nog verder naar de geometrie gekeken (SK model). De top tube is 1cm langer dan mijn huidige Bianchi Oltre. Op mijn Oltre heb ik een stem van 12cm, dus corrigeren naar een stem van 11cm op de De Rosa moet wel mogelijk zijn (in XL versie van frame).
Wat mij wel opvalt op de foto's van de SK, is dat deze top tube echt wel heel erg lang is. Althans deze indruk wordt gewekt. Als ik dan naar de geometrie kijk, dan blijkt dit dus niet.
Echter bij nader inzien, blijkt dat op de foto's het zadel steeds ver naar achter is geplaatst. Het lijkt steeds wel een naar achteren gebogen zadelpen te zijn.
Het is misschien een detail, maar is dat iets dat jij ook hebt kunnen vaststellen bij de fietsen die jij getest hebt, of is dit enkel het geval bij de fietsen die op de marketingafbeeldingen worden gebruikt?
Ik zit zelf dus eerder kort op het stuur (kleinere reach), vandaar.
K
Bovenbuis komt op mij niet overdreven lang over, de zadelpen op de foto's is dezelfde als op de fietsen waar ik mee gereden heb / mijn huidige Protos. De foto's zijn iedere keer wel behoorlijk gestileerd (de huidige catalogus is een aanrader overigens - ziet er allemaal prachtig uit), dus misschien dat het iets verkijkt.
Ik had weinig moeite om de fietsen "passend" te krijgen. Reach week slechts een aantal mm af bij beide modellen tov mijn oude frame (stack was wel behoorlijk lager op de Protos). Ik heb wel iedere keer mijn eigen fiets meegenomen zodat de testfiets identiek kon worden afgesteld. Stuurpennen waren iedere keer 12 cm meen ik. Ik ben na een paar weken fietsen uiteindelijk wel voor een kortere stuurpen gegaan, 12 cm icm lagere stack was iets te veel van het goede. Nu zit ik weer perfect.
Ik had weinig moeite om de fietsen "passend" te krijgen. Reach week slechts een aantal mm af bij beide modellen tov mijn oude frame (stack was wel behoorlijk lager op de Protos). Ik heb wel iedere keer mijn eigen fiets meegenomen zodat de testfiets identiek kon worden afgesteld. Stuurpennen waren iedere keer 12 cm meen ik. Ik ben na een paar weken fietsen uiteindelijk wel voor een kortere stuurpen gegaan, 12 cm icm lagere stack was iets te veel van het goede. Nu zit ik weer perfect.
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31
niet te lang bij de pakken neerzitten (!), dus weer een de rosa opgebouwd -- met zeer gewaardeerde hulp van bicimondo precies hetzelfde frame in precies dezelfde kleur. Beetje supercompensatie ook: powertap naven niet meer goed te krijgen dus deze keer een power2max genomen en fabriekswieltjes. Om te rijden wederom een weergaloze fiets. Ik zelf vind het wederom een plaatje, maar ja dat is subjectief.michielkreutzer schreef: ↑16 sep 2018 09:19Nou, daar heb ik niet lang lol van gehad. Zat gisteren in de trein bij Barcelona, grijp een hufter vlak voordat de deuren dichtgaan mijn fiets en springt uit de trein. Kon er nog achteraan springen maar weg was de dief. Bleef verbouwereerd achter. Wat een klootzak!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Prachtig!!!!!!
Die achterrem is helemaal ruk (heb ik ook op mijn V1-r), maar dat maakt dit geen minder mooie fiets.
Paar mooie zwarte bandjes en ik zou er zo mee weg rijden. Gaaf!
Die achterrem is helemaal ruk (heb ik ook op mijn V1-r), maar dat maakt dit geen minder mooie fiets.
Paar mooie zwarte bandjes en ik zou er zo mee weg rijden. Gaaf!
Less is bore
Zeer fraai!
Achterrem "mis" ik optisch niet... heb zelf ook de rem onder de bracket (of is het het bracket?). Remkracht op vol carbon heb ik nog niet gemist. Het enige nadeel is de afstelling bij de Campa rem die erg nauw komt, dat is inderdaad wel 'ruk'.
Achterrem "mis" ik optisch niet... heb zelf ook de rem onder de bracket (of is het het bracket?). Remkracht op vol carbon heb ik nog niet gemist. Het enige nadeel is de afstelling bij de Campa rem die erg nauw komt, dat is inderdaad wel 'ruk'.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Schitterende fiets! Was je vorige fiets eigenlijk verzekerd? En hoe is het daar mee afgelopen als ik vragen mag?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21 mar 2016 13:31
Gewone doorlopende bij de ABN, Max voor fiets €1000 en vervangende huurfiets €100 soepel gekregen — nette en vlotte afhandeling. Meer zat er niet in... meestal sluit ik aanvullend af maar ditmaal in de haast vergeten. Maar ook dat had niet meer dan €2500 opgeleverd. Moet nog op zoek naar goede verzekering met dekking in heel Europa.Desertstorm schreef: ↑18 nov 2018 18:43 Schitterende fiets! Was je vorige fiets eigenlijk verzekerd? En hoe is het daar mee afgelopen als ik vragen mag?