Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1799
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Nou weet ik wel dat dit topic over Racefietsen gaat, maar voor de ervaring maakt het niet zo uit denk ik.
Ik heb een verende voorvork (geen imitatie van iets) voor mijn fatbike bij een Alibaba handelaar besteld. Gewoon omdat ik hier eigenlijk niet kon vinden wat ik zocht.
Het ding ging vlot op transport en had al heel snel de status "vastgehouden door de douane"
Dat leek mij aanvankelijk prima, want ik ben er van uit gegaan dat ik inklaring en belasting moet betalen.
Echter... nu bijna een maand later is die status nog altijd niet veranderd. En dat is toch wel beetje gek. Ik heb contact gehad met de douane, maar die kunnen mij niet helpen. Ik heb contact gehad met de verkoper, maar die kan niet helpen omdat het in het land van bestemming is
Ik heb contact gehad met de vervoerder her in Nederland, maar die kennen het pakketje niet...
intussen is er wel een keer een status wijziging geweest naar "Airport facility services" en vervolgens weer naar "Vastgehouden door douane. "
Het lijkt haast wel of het pakket niet bij een Nederlandse douane is, maar elders. Maar niemand die het kan vertellen.
Ik heb in dit topic gezocht op Douane, maar dan zie ik voornamelijk resultaten van mensen die zich zorgen maken om bijkomende kosten. Dar heb ik gewoon rekening mee gehouden dus dat is mijn probleem niet.
Uiteindelijk kan ik altijd nog een dispute openen, maar daar schiet ik, behalve dat ik mijn geld terug krijg, niet heel veel mee op.
Zijn er wellicht vergelijkbare ervaringen? En hoe is dat dan opgelost?
Voorlopig wacht ik nu maar af in de hoop dat er opeens beweging in komt.
Ik heb een verende voorvork (geen imitatie van iets) voor mijn fatbike bij een Alibaba handelaar besteld. Gewoon omdat ik hier eigenlijk niet kon vinden wat ik zocht.
Het ding ging vlot op transport en had al heel snel de status "vastgehouden door de douane"
Dat leek mij aanvankelijk prima, want ik ben er van uit gegaan dat ik inklaring en belasting moet betalen.
Echter... nu bijna een maand later is die status nog altijd niet veranderd. En dat is toch wel beetje gek. Ik heb contact gehad met de douane, maar die kunnen mij niet helpen. Ik heb contact gehad met de verkoper, maar die kan niet helpen omdat het in het land van bestemming is
Ik heb contact gehad met de vervoerder her in Nederland, maar die kennen het pakketje niet...
intussen is er wel een keer een status wijziging geweest naar "Airport facility services" en vervolgens weer naar "Vastgehouden door douane. "
Het lijkt haast wel of het pakket niet bij een Nederlandse douane is, maar elders. Maar niemand die het kan vertellen.
Ik heb in dit topic gezocht op Douane, maar dan zie ik voornamelijk resultaten van mensen die zich zorgen maken om bijkomende kosten. Dar heb ik gewoon rekening mee gehouden dus dat is mijn probleem niet.
Uiteindelijk kan ik altijd nog een dispute openen, maar daar schiet ik, behalve dat ik mijn geld terug krijg, niet heel veel mee op.
Zijn er wellicht vergelijkbare ervaringen? En hoe is dat dan opgelost?
Voorlopig wacht ik nu maar af in de hoop dat er opeens beweging in komt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
<mijn 2 Cent$>
Recent wat spulletjes uit Engeland laten komen. Heel lang gewacht. Daarna gereclameerd. Ik kreeg het verzoek nog even te wachten. Nog steeds geen pakketje in de bus. De leverancier erkende de claim en zond de bestelling zonder morren nog een tweede keer. Eind van het verhaal is dat het eerste pakket op zaterdag bezorgd werd en het tweede pakket op de maandag erna.
Qua voorspelling en analogie kun je daar natuurlijk niet veel mee, maar het zou best eens heel erg druk kunnen zijn met een grote achterstand tot gevolg.
</Tot zover mijn 2 Cent$>
Recent wat spulletjes uit Engeland laten komen. Heel lang gewacht. Daarna gereclameerd. Ik kreeg het verzoek nog even te wachten. Nog steeds geen pakketje in de bus. De leverancier erkende de claim en zond de bestelling zonder morren nog een tweede keer. Eind van het verhaal is dat het eerste pakket op zaterdag bezorgd werd en het tweede pakket op de maandag erna.
Qua voorspelling en analogie kun je daar natuurlijk niet veel mee, maar het zou best eens heel erg druk kunnen zijn met een grote achterstand tot gevolg.
</Tot zover mijn 2 Cent$>
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
depoldertoerist schreef: ↑19 nov 2018 14:13 Nou weet ik wel dat dit topic over Racefietsen gaat, maar voor de ervaring maakt het niet zo uit denk ik.
Ik heb een verende voorvork (geen imitatie van iets) voor mijn fatbike bij een Alibaba handelaar besteld. Gewoon omdat ik hier eigenlijk niet kon vinden wat ik zocht.
Het ding ging vlot op transport en had al heel snel de status "vastgehouden door de douane"
Dat leek mij aanvankelijk prima, want ik ben er van uit gegaan dat ik inklaring en belasting moet betalen.
Echter... nu bijna een maand later is die status nog altijd niet veranderd.
90% van de bestellingen vanuit China gaan gewoon goed. In een enkel geval komt een pakket op een zijspoor bij de douane om nader te worden onderzocht. Dat kan best lang duren, 4-8 weken in sommige gevallen. Zeker nu de pakjes stroom uit China aanzwelt en de douane (te) weinig mankracht heeft om alles op korte termijn uit te zoeken. Soms krijg je een informatie verzoek van de douane om je aankoop bon te overleggen, zodat zij de import heffing kunnen vaststellen, die je vervolgens aan je postbode contant moet betalen, Ik heb recent ook ruim twee maanden op een flesje minerale remolie moeten wachten, dat plotseling toch nog werd bezorgd.
De inklaring kan soms heel lang duren, In overleg met je verkoper kan je de garantstellingsperiode verlengen en later alsnog besluiten de koop te ontbinden.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat is vooral als er een verdacht lage waarde op gezet is. Mijn ervaring is dat wanneer er een redelijke waarde op staat, dat ze het wel snel geloven.
Deze zaken worden door postNL gedaan, daar betaal je €17,50 voor. Hun hebben daar het liefst zo weinig mogelijk werk aan, daarom vragen ze het mijns inziens het liefst niet op.
Deze zaken worden door postNL gedaan, daar betaal je €17,50 voor. Hun hebben daar het liefst zo weinig mogelijk werk aan, daarom vragen ze het mijns inziens het liefst niet op.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
kan best kloppen.....
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1799
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
haha. Volgens mij zie ik 'm liggen
Maar dank jullie wel voor de reacties.
Dat "zijspoor" lijkt mij nog best realistisch en de drukte ook, a zou je verwachten dat de track &trace dan toch enigszins uitkomst moet kunnen bieden.
Het gekke is nou juist dat het enige wat ik heb een nietszeggende status is, Niemand weet hoe en of wat. Na herhaaldelijk aandringen gaat de verkoper nu toch een onderzoek starten.
Ik ga er vanuit dat er gewoon een reële waarde op het pakket staat. Dat daar inklaring en invoer over betaald moet worden is zonneklaar. Dus dat zal de vertraging niet opleveren.
Hou jullie op de hoogte!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Nog nooit gedaan...
Heb het stuur zo gezet omdat ik graag met mijn handen op het lage stuk van de beugel rijd...
de spacers ben ik mee begonnen omdat ik geleidelijk steeds lager wil gaan om extra “aero” te zitten voor als ik aankomende zomer een triathlon wil gaan doen... (om te voorkomen dat ik m’n stuurpen helemaal kort heb gezaagd en er vervolgens achter kom dat het helemaal niet lekker zit)
Ik merk wat twijfel in je vraag.. Ik ben open voor kritiek, het is tenslotte mijn eerste build!
Met de spacers is niets mis. Het stuur daarentegen is wel wat apart geïnstalleerd. Het stuur moet wat naar je toe gekanteld zodat het bovenste deel horizontaal staat. Dan gaan de brifters wat naar beneden. Dan kan je comfortabel bovenop én in de beugels rijden.Rubaaaa schreef: ↑24 nov 2018 12:24
Nog nooit gedaan...
Heb het stuur zo gezet omdat ik graag met mijn handen op het lage stuk van de beugel rijd...
de spacers ben ik mee begonnen omdat ik geleidelijk steeds lager wil gaan om extra “aero” te zitten voor als ik aankomende zomer een triathlon wil gaan doen... (om te voorkomen dat ik m’n stuurpen helemaal kort heb gezaagd en er vervolgens achter kom dat het helemaal niet lekker zit)
Ik merk wat twijfel in je vraag.. Ik ben open voor kritiek, het is tenslotte mijn eerste build!
Het onderste gedeelte van het stuur zit nu toch horizontaal, toch? Als je het stuur achterover kantelt, klopt dat niet meer. Dit stuur doet meer retro aan dan modern, compact.