Gravel-racers
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
@amclassic fan, klopt wat je schrijft. mijn redenering gaat inderdaad mank.
Ach, ik zeg ook maar wat
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16473
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Hier ben ik even niet mee.ophetkantje schreef: ↑27 nov 2018 10:47 ....... Verder zou die 2 cm spacers minder ook tot 2 cm minder uitstekende zadelpen leiden, ...................
Waarom zou je zadel 2 cm naar beneden kunnen als je 2 cm minder spacers hebt?
Je zadelhoogte heeft echt niets te maken met je stuurhoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hij bedoelt dat het frame dan 2cm hoger moet zijn (zowel de zitbuis als de balhoofdbuis):geek: .
De combinatie van de omgekeerde stuurpen (om dat het heurt op een reisfiets?), de zadelpen die zo ver uitsteekt, de spatborden die de wielbasis optisch nog wat verkleinen en de kleine wielen laten het geheel er een beetje uitzien als een koddige kruising tussen een te kleine racefiets en een jaren 90 mountainbike.
Gezien de geometrie zou het frame iemand van 1.96m moeten passen maar de combinatie van lange benen en extreem sloping is niet heel gelukkig gekozen imho. Had je het frame al gezien in deze maat voor de aanschaf? Zo niet, ben je zelf dan ook niet een klein beetje geschrokken van het uiterlijk?
Hoe dan ook: Als je er mooie fietsavonturen op gaat beleven wordt het vanzelf een prachtige zwaan .
Grotere wielen zijn juist meer gangbaar dan deze. Ik heb 622 velgen met 47mm banden en pakt een stukje groter uit dan de meeste 584 banden die nog op een gravelracer passen.DvanW schreef: ↑27 nov 2018 10:56 Dit is een veel relaxtere positie dan op mijn racers, dat is dus voor iedereen anders. Een grotere maat is er simpelweg niet en custom vind ik te duur. Dit is een setup die prima past binnen de toleranties. In deze maat vind ik fietsen overigens zelden een schoonheidsprijs winnen, grotere wielen zijn helaas niet zo gangbaar
De combinatie van de omgekeerde stuurpen (om dat het heurt op een reisfiets?), de zadelpen die zo ver uitsteekt, de spatborden die de wielbasis optisch nog wat verkleinen en de kleine wielen laten het geheel er een beetje uitzien als een koddige kruising tussen een te kleine racefiets en een jaren 90 mountainbike.
Gezien de geometrie zou het frame iemand van 1.96m moeten passen maar de combinatie van lange benen en extreem sloping is niet heel gelukkig gekozen imho. Had je het frame al gezien in deze maat voor de aanschaf? Zo niet, ben je zelf dan ook niet een klein beetje geschrokken van het uiterlijk?
Hoe dan ook: Als je er mooie fietsavonturen op gaat beleven wordt het vanzelf een prachtige zwaan .
Campagnolo Ultra Dork
Zeker niet van geschrokken, foto vertekend ook een beetje moet ik zeggen. Mensen die de fiets zien reageren vooral heel positief. Fiets wordt standaard geleverd met stuurpen omhoog maar daar ben ik zelf nog niet over uit. Met grotere wielen bedoel ik natuurlijk groter dan 622, tot 42 mm passen die hier ook gewoon in. Ieder zijn voorkeuren zullen we maar zeggen. De vergelijking met een mountainbike is wel grappig want deze is ook gemaakt met licht MTB gebruik in het achterhoofd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Ik vind het wel een mooi apparaat! Wellicht dat een meer horizontaal lopende bovenhuis iets meer balans had gebracht, maar zeker niet lelijk. Kleurtje, wielen en afmontage smoelt wel lekker bij elkaar. Lijkt me ook een aardige fiets voor woon-werk als je een lamp voor en achterop schroeft?
Die drop valt wel mee. Dat vertekent ook met die gekke kleine wieltjes.
650b is voor echt off road werk best prettig, zeker omdat er heel weinig gravelracers zijn waar smalle 29er banden in passen (ik heb er een andere vork voor moeten kopen) maar op een grote maat gravelracer is het inderdaad niet de fraaiste oplossing.
650b is voor echt off road werk best prettig, zeker omdat er heel weinig gravelracers zijn waar smalle 29er banden in passen (ik heb er een andere vork voor moeten kopen) maar op een grote maat gravelracer is het inderdaad niet de fraaiste oplossing.
Campagnolo Ultra Dork
Wat denken de gravel ervaringsdeskundigen van de Fuji Jari Carbon 1.3?
https://www.bike-discount.de/en/buy/fuj ... 1.3-776525
Ik ben op zoek naar een gravel fiets met een 1x SRAM groep, liefst Rival of Force, met voldoende clearance voor 700x42C, liefst meer.
Ik heb gedacht aan de Topstone, maar vind de kleur van de rival versie niet mooi.
Ik heb veel en lang gekeken naar de Kona Rove, maar die lijken allemaal een mechanische schijfrem te hebben, behalve de duurste variant, die ik dan te duur vind voor wat het is.
Ook de Salsa Warbird ben ik van gecharmeerd, maar die is weer een categorie duurder.
Ben ik een addertje onder het gras aan het missen, of is dit een fiets waar je een redelijk licht carbonnen frame krijgt voor de prijs van een aluminium gravel fiets? Ik heb hem al in bestelling staan, maar nog niet betaald. Ik kan er dus nog onderuit als mensen me op andere gedachten brengen.
https://www.bike-discount.de/en/buy/fuj ... 1.3-776525
Ik ben op zoek naar een gravel fiets met een 1x SRAM groep, liefst Rival of Force, met voldoende clearance voor 700x42C, liefst meer.
Ik heb gedacht aan de Topstone, maar vind de kleur van de rival versie niet mooi.
Ik heb veel en lang gekeken naar de Kona Rove, maar die lijken allemaal een mechanische schijfrem te hebben, behalve de duurste variant, die ik dan te duur vind voor wat het is.
Ook de Salsa Warbird ben ik van gecharmeerd, maar die is weer een categorie duurder.
Ben ik een addertje onder het gras aan het missen, of is dit een fiets waar je een redelijk licht carbonnen frame krijgt voor de prijs van een aluminium gravel fiets? Ik heb hem al in bestelling staan, maar nog niet betaald. Ik kan er dus nog onderuit als mensen me op andere gedachten brengen.