Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Jij en je trots ! of juist niet !

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 02 dec 2018 19:34

Ernie C. schreef: 02 dec 2018 17:27
PassoEira schreef: 02 dec 2018 16:52
rob74 schreef: 02 dec 2018 15:38 Ik ben niet trots op mijn fiets cq fietsen. Het zijn voor mij domweg voorwerpen nodig om op te kunnen fietsen en reizen. Ik ben eerder trots op de dingen die ik ermee doe, dan louter het materiaal
Precies , een kapper is toch ook niet trots op zijn tondeuse maar eerder fier op het resultaat.
Ik heb in mijn actieve tijd genoten van een collega-renner die met goedkoop materiaal en ongesoigneerd uiterlijk wel een aantal koersen per seizoen won. En niemand maakt mij wijs dat hij nog meer zou hebben gewonnen op duurder materiaal en er gesoigneerd uit te zien.
Maar de fietsprestaties die de meesten van ons neerzetten zijn vooral het gevolg van het feit dat we in het westen geboren zijn en voldoende geld en vrije tijd hebben om te trainen en op reis te gaan. Zoveel verschilt het dus niet van het bezit van een fiets.

Ik ben niet zozeer trots omdat ik een fiets van een duur merk heb maar het gegeven dat ik op fietsgebied eigenlijk geen wensen meer heb is best wel een prestatie om trots op te zijn :mrgreen: .

Als je deze redenering een beetje verder doortrekt hoef je nergens meer trots op te zijn.
En dat is prima hoor. Lekker bescheiden.....

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 dec 2018 19:36

Trots niet, gewoon blij dat mijn fietsen heb, kan er ook van genieten als ik een fiets net schoon gemaakt en gepoetst heb. Dan kan ik weleens wat langzamer langs een etalageruit rijden!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2018 19:42

robbebopper schreef: 02 dec 2018 19:34
PassoEira schreef: 02 dec 2018 16:52
Precies , een kapper is toch ook niet trots op zijn tondeuse maar eerder fier op het resultaat.
Ik heb in mijn actieve tijd genoten van een collega-renner die met goedkoop materiaal en ongesoigneerd uiterlijk wel een aantal koersen per seizoen won. En niemand maakt mij wijs dat hij nog meer zou hebben gewonnen op duurder materiaal en er gesoigneerd uit te zien.
Maar de fietsprestaties die de meesten van ons neerzetten zijn vooral het gevolg van het feit dat we in het westen geboren zijn en voldoende geld en vrije tijd hebben om te trainen en op reis te gaan. Zoveel verschilt het dus niet van het bezit van een fiets.

Ik ben niet zozeer trots omdat ik een fiets van een duur merk heb maar het gegeven dat ik op fietsgebied eigenlijk geen wensen meer heb is best wel een prestatie om trots op te zijn :mrgreen: .

Als je deze redenering een beetje verder doortrekt hoef je nergens meer trots op te zijn.
En dat is prima hoor. Lekker bescheiden.....
En daarom opteer ik ervoor om de redenering om te draaien. Van mij mag je overal trots op zijn, ook op je bezittingen. Een beetje pronken met je veren mag best. We zijn tenslotte maar mensen.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2018 19:46

scottwilko schreef: 02 dec 2018 19:16

Je wordt ouder Ernie :twisted:
Ik heb een midlifecrisis gerechtigde leeftijd dus theoretisch gezien zou ik al mijn geld moeten opbrassen aan leuke speeltjes, zeker omdat ik geen secretaresse heb :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2018 19:48

Een beetje pronken met je veren mag best. We zijn tenslotte maar mensen
Eindelijk!!

Wat een topic met een enorme Hollands steekvooraljekopnietbovenhetmaaiveld-gevoel.

Trots is wellicht het juiste gevoel niet, maar ik hou van mooie (fiets)spulletjes en ik ben gewoon bij met die dingen. Suf zwart en ultegra is niet aan mij besteed, en evenmin een standaard VW Golf of Opel Astma. Prima als anderen dat wel prettig vinden, maar ik niet.
Less is bore

JC80
Forum-lid

JC80 02 dec 2018 19:50

Ik ben eigenlijk wel blij met m'n keuze voor meer tijd in plaats van meer geld. Hierdoor kan ik zonder problemen een uur of 10 per week (of meer als ik zin heb) op m'n fiets zitten. Trots niet echt, tevreden wel. Ik ben er niet echt trots op omdat (ook al heb ik er veel voor gedaan) niet iedereen die keuze heeft. Ik hoor wel vaak van mensen dat ze me benijden om die tijd, want uiteindelijk realiseren de meeste mensen dat geld en spullen diep van binnen eigenlijk niet echt gelukkig maken. Maar goede spullen maken een fietstochtje soms wel een stuk plezieriger.

Interessante discussie.

JC80
Forum-lid

JC80 02 dec 2018 19:52

Overigens zou de wereld wel een betere plek zijn als mensen meer zouden fietsen en minder zouden autorijden. Vooral dit overvolle landje.

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 02 dec 2018 20:07

Ik ben op mijn zelf omgebouwde giant touchroad wel een beetjes trots. Het is misschien wat kinderachtig maar ik heb hem bij elkaar gesprokkeld. As 28e dec rij ik de Drenthe200 erop.

Als we met een groepje op woensdagavond een ritje doen ben ik de jongste en heb ik de grootste moeite om hun bij te houden op Mn cervelo r5 met inpower. Als we na 60 km weer terug zijn ben ik net warm. Eigelijk schaam ik mij dan wel dat ik op zo een dure fiets rij.

Ik ben wel trots als ik weer eens een 200+ ritje heb gedaan. Wat wel steeds makkelijker gaat.

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 02 dec 2018 20:10

JC80 schreef: 02 dec 2018 19:52 Overigens zou de wereld wel een betere plek zijn als mensen meer zouden fietsen en minder zouden autorijden. Vooral dit overvolle landje.
Dat sowieso

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 02 dec 2018 21:08

daniel1975 schreef: 02 dec 2018 19:48 Wat een topic met een enorme Hollands steekvooraljekopnietbovenhetmaaiveld-gevoel.

Trots is wellicht het juiste gevoel niet, maar ik hou van mooie (fiets)spulletjes en ik ben gewoon bij met die dingen. Suf zwart en ultegra is niet aan mij besteed, en evenmin een standaard VW Golf of Opel Astma. Prima als anderen dat wel prettig vinden, maar ik niet.
Dat noem ik dan weer een snob.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2018 21:24

Dat is ook wel een beetje snob maar als je jezelf niet al te serieus neemt kun je ondanks dat een heel prettig persoon zijn.
Campagnolo Ultra Dork

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 dec 2018 21:33

daniel1975 schreef: 02 dec 2018 19:48

Trots is wellicht het juiste gevoel niet, maar ik hou van mooie (fiets)spulletjes en ik ben gewoon bij met die dingen.
Goed verwoord! :like:
Trots is iets heel anders, trots ben ik wel op de dingen die ik bereikt heb en die het mogelijk maken die spulletjes te kopen! Maar op de fietsen zelf ben ik niet trots, kan er wel enorm van genieten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie