Retro / oudere fietsen
Weer een zeer geslaagd project .
Mooie groep ook die Dura Ace 7400 die je erop hebt gezet.
Hij verdient vind ik nog wel een betere foto (met name met beter licht en een 'inspirerender' achtergrond).
Mooie groep ook die Dura Ace 7400 die je erop hebt gezet.
Hij verdient vind ik nog wel een betere foto (met name met beter licht en een 'inspirerender' achtergrond).
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
Te grote frames zijn slapper , door deze techniek toe te passen zijn ze stijver
Dat is de hoofdreden waarom men dit deed
Laatst gewijzigd door sillah75 op 05 dec 2018 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaja, een frame wordt stijver door de balhoofdbuis wat te laten uitsteken boven de bovenbuis....
ALS het ergens iets voor uitmaakt dan is dat de quill stuurpen minder hoeft uit te steken en de pen dus minder kan bewegen in de vorkbuis....
ALS het ergens iets voor uitmaakt dan is dat de quill stuurpen minder hoeft uit te steken en de pen dus minder kan bewegen in de vorkbuis....
Laatst gewijzigd door Keezx op 05 dec 2018 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
ik ,zal het tegen mijn framemaker met 40 jaar ervaring zeggen dat Keezx het beter weet
uw driehoek verkleinen maakt wel degelijk een verschil qua stijfheid
een prof die wat meer krachten zet op een fiets dan een gewone sterveling is gebaat met deze constructie,
Maar voor die kleinere driehoek had je ook een maatje kleiner kunnen nemen en de stuurpen en zadelpen verder kunnen laten uitsteken. Dat is dan weer wat minder stijf. Dat kun je dan weer oplossen door de lugs wat hoger te maken. volgens mij hebben jullie dus allebei gelijk .
De insteek kan ook zijn dat lager aangezette chainstays zorgen voor meer comfort. Of de renner die met het frame reed was al 5x met zijn ballen op de stang geklapt en toen hebben ze dit maar voor hem gebouwd.
De insteek kan ook zijn dat lager aangezette chainstays zorgen voor meer comfort. Of de renner die met het frame reed was al 5x met zijn ballen op de stang geklapt en toen hebben ze dit maar voor hem gebouwd.
Campagnolo Ultra Dork
Het ging hier over een balhoofdbuis die aan de bovenkant wat uitsteekt.
Er is niks verkleind aan de driehoek .....
Pas met drastisch inkorten van boven- en onderkuis is er wat torsiestijfheid te winnen.
Met het frame lager maken is niks te winnen.
Er is niks verkleind aan de driehoek .....
Pas met drastisch inkorten van boven- en onderkuis is er wat torsiestijfheid te winnen.
Met het frame lager maken is niks te winnen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
zalig de armen van geest
De frames lijken mij dezelfde maat te hebben, ook de lengte lijkt aardig overeen te komen. In dat geval is de driehoek wel degelijk verkleind (misschien wil H-W even de bovenbuislengtes met ons delen).
Of het merkbaar is of niet is een andere discussie, marginal gains bestaan al langer dan vandaag.
Of het merkbaar is of niet is een andere discussie, marginal gains bestaan al langer dan vandaag.
Campagnolo Ultra Dork
Een leuke discussie, ik ben er ook nog steeds niet achter waarom deze bouw is gekozen. Ik zal het frame eens meten, het is wel zo dat ze niet beiden dezelfde maat hebben, de ene is namelijk 61 cm en de ander 62 cm. En betere foto's komen er ook nog aan.