Cervélo
Ik gebruik die van Lizard Skins op m'n S5, de originele liet ook eens los. Het is belangrijk om eerst met wasbenzine goed te ontvetten. Heb fietsenmakers het vaak met remmenreiniger zien doen maar dat is, net als bijvoorbeeld terpentine, geen ontvetter maar een oplosser en laat net als terpentine juist een vettige laag achter waardoor de hechting niet optimaal is.
Omdat ik hem zo mooi vind even een plaatje posten van mijn "slecht weer fiets". Een aantal upgrades gegeven waardoor ik hem inmiddels zo mooi vind dat het bijna zonde is om hem te gebruiken in de winter Door een DI2 aanbod die ik simpelweg niet kon laten liggen heb ik de R9100 groep van mijn "goed weer fiets" overgezet, daarna Rotor Q-rings gemonteerd en een mooi setje Mavis Ksyrium Elite UST wielset voor een meer dan mooi prijsje gescoord. In stijl door de winter!
Een plaatje bij mijn favoriete Ardennen hangout:
Een plaatje bij mijn favoriete Ardennen hangout:
Ben de afgelopen weken alvast begonnen met de voorbereiding van ons jaarlijkse weekend van de wielervereniging in juni. Dus met het frisse weer al een paar keer binnen gesprongen. Echt een leuke tent met heerlijke koffie en heerlijke lunch, ik wou dat er bij ons in de buurt zo'n relaxed en gezellig tentje zat! De S5 blijft tot het voorjaar nog even op stal, maar dat zal deze herfst/winter zeker geen straf meer zijn
Als je in je ritten voor dat weekend een 'epic' klimmetje wil inbouwen, vlakbij het cafeetje, waar 1 van jullie zeker de KOM moet kunnen pakken:
https://www.strava.com/segments/9995782.
Begint steil en eindigt super steil. Komt uit in een veld dus je moet er wel een 'out&back' stukje van maken op je route. Staat nr10 op de beroemde Cotacol lijst. Net iets lichter, in mijn beleving, dan Ferme Libert.
https://www.strava.com/segments/9995782.
Begint steil en eindigt super steil. Komt uit in een veld dus je moet er wel een 'out&back' stukje van maken op je route. Staat nr10 op de beroemde Cotacol lijst. Net iets lichter, in mijn beleving, dan Ferme Libert.
Beter is alcohol of isopropanol te gebruiken, ook wasbenzine kan een een residu achterlaten. Inderdaad, zeker geen remmenreiniger gebruiken!serbak schreef: ↑06 nov 2018 14:45 Ik gebruik die van Lizard Skins op m'n S5, de originele liet ook eens los. Het is belangrijk om eerst met wasbenzine goed te ontvetten. Heb fietsenmakers het vaak met remmenreiniger zien doen maar dat is, net als bijvoorbeeld terpentine, geen ontvetter maar een oplosser en laat net als terpentine juist een vettige laag achter waardoor de hechting niet optimaal is.
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid
Dat lopen ze ook niet. Daar hoort een liner omheen.
-
- Forum-lid HC
Lopen ze niet over een kunststof plaatje onder je bracket? Daar schuren ze wel gewoon overheen.
ok, inmiddels van FM begrepen dat er onder bij de bottom bracket wel een geleide plaatje hoort. Dat ontbreekt.
Ik had een 105 R7000 groep in gedachte, maar dan moet dat wel lekker mechanisch in het frame kunnen lopen.
Een Ultegra DI2 is leuk, maar kost me gelijk een vermogen meer en weet niet of dat voor mij afweegt tegen de voordelen daarvan.
Ik had een 105 R7000 groep in gedachte, maar dan moet dat wel lekker mechanisch in het frame kunnen lopen.
Een Ultegra DI2 is leuk, maar kost me gelijk een vermogen meer en weet niet of dat voor mij afweegt tegen de voordelen daarvan.
-
- Forum-lid
Of het een meer waarde is kan jij alleen bepalen. Ik vindt zelf van niet. Een goed schakelende mechanisme groep is net zo functioneel. Lastige keuze.
Dit begrijp ik niet zo goed. Een mechanische groep kan geen probleem zijn op je cervelo. Zo'n plaatje kan je echt wel vinden en een liner in je frame kan probleem niet zijn. Er is geen must voor een DI2 groep. Hoewel ik het persoonlijk een feestje vind en geld meer dan waard. Maar een mechanische groep kan echt gewoon op je R serieS5tijn schreef: ↑05 dec 2018 11:17 ok, inmiddels van FM begrepen dat er onder bij de bottom bracket wel een geleide plaatje hoort. Dat ontbreekt.
Allard